صنعاء:مذاکرات جدی صلح رفع حصر ملت مظلوم یمن را می‌طلبد - کراپ‌شده

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه حمایت ائتلاف سعودی از القاعده در مرکز یمن نقاب از چهره مدعیان مبارزه با تروریسم برداشت، گفت که ورود به مذاکرات جدی صلح یمن منوط به رفع حصر این کشور است.

به گزارش مشرق، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با صدور پیامی بر آمادگی صنعاء برای ورود به مذاکره در صورت رفع حصر ملت مظلوم یمن تاکید کرد.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، المشاط در ابتدای سخنان خود پیروزی بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر القاعده در جبهه البیضاء را تبریک گفت و تاکید کرد: دشمن امید زیادی به این نبرد داشت و پول، رسانه و پشتیبانی هوایی گسترده‌ای را برای حمایت از تروریست‌های القاعده تدارک دیده بود آن هم دربرابر چشم و گودش جهانیان که به دروغ ادعای مبارزه با القاعده و داعش می‌کنند.

 رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: شکست دشمن در نبرد البیضاء آنچه از نقاب بر چهره آمریکا و جامعه بین المللی باقی مانده بود، برداشت و دروغ ادعای آنها درباره مبارزه با تروریسم را آشکار ساخت.

 او حمایت‌های روز افزون مالی و تسلیحاتی از عناصر القاعده و داعش و تلاش‌ها برای اسکان آنها در استان‌های مارب و البیضاء را محکوم کرد و گفت: ما سکوت جامعه بین المللی در قبال رفتارهای تروریستی القاعده و داعش و تازه‌‍‌ترین آن اعدام دو اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی و ادامه پشتیبانی ائتلاف سعودی از آنها ابراز تاسف می‌کنیم.

المشاط گفت: جامعه بین المللی همچنان اراده و حقوق ملت ما و جرایم جنگی و غیرانسانی علیه آنها و در راس آن تحریم‌های ظالمانه را انکار می‌کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست با تجدید نظر در مواضع خود سیاست یک بام و دو هوا در تعامل با جنگ و صلح در یمن را متوقف کند.

المشاط گفت: ما کسانی را که حقمان را در دفاع از خویشتن محکوم می‌کند مقصر می‌دانیم کسانی که ما را متهم می‌کنند که می‌خواهیم جنگ را طولانی‌تر کنیم در حالی که این جنگ است که همچنان علیه ما ادامه دارد؛ بنابراین هیچ کسی حق مقصر خواندن ما را ندارد یا اینکه بخواهد حق ما در دفاع از کشور و ملتمان محکوم کند تا وقتی که تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه چنین سیاست‌هایی در قبال یمن آنچنان منصفانه نیست، گفت: این روش‌ها بیشتر موجب تشدید نگرانی‌ها می‌شود به جای اینکه بخواهد نزد ملت یمن اعتمادسازی کند.

المشاط افزود: ما بر اهتمام خود به صلح عادلانه و پایدار و آغاز مذاکرات جدی بر اساس رفع محاصره ،متوقف کردن تجاوز، پایان دادن به اشغالگری و پرداختن به اثرات جنگ تاکید می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما بسیار متاسفیم که تحریم‌ها و گرسنه نگاه داشتن ملت یمن به سلاحی از سلاح‌های جنگ و مذاکره تبدیل شده، زیرا تحریم‌ها جنایت جنگی است.

 المشاط گفت: ما از رهبران ائتلاف می‌خواهیم در  دوستی‌ها و خصومت‌های خود تجدید نظر کنند و با توجه به بسیاری از تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی  واقعیت منافع و تهدیدهای خود را بشناسند.

 رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما آمادگی خود را برای مذاکرات جدی و صادقانه صلح به محض فراهم شدن  شاخص‌های عملی و واقع بینانه آن ابراز می‌کنیم  که  مهمترین آن رفع حصر مردم مظلوم یمن است.

او در پایان از تلاش‌های کشور عمان برای ایجاد صلح عادلانه و پایدار در یمن قدردانی کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس