تهدید

به نوشته یک رسانه صهیونیستی، سران برخی کشورها از جمله نخست وزیر پاکستان و رقیب اصلی نخست وزیر هند در میان اهداف جاسوسی شرکت NSO رژیم صهیونیستی بوده اند.

به گزارش مشرق به نقل از هاآرتض، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و «رائول گاندی» رقیب اصلی نخست وزیر هند از جمله افرادی بوده اند که با نرم افزار (بد افزار) «پگاسوس» ساخت شرکت NSO رژیم صهیونیستی مورد جاسوسی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، نرم افزار پگاسوس هم تلفن‌های اندروید و هم آی‌فون‌های شرکت اپل را آلوده کرده است. این بدافزار به دولت‌ها اجازه می‌دهد ضمن دسترسی به پیامک‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی، میکروفون دستگاه‌های تلفن را هم مخفیانه فعال کند.

بررسی دستگاه‌های تلفنی که شماره آنها در لیست منتشر شده است نشان می‌دهد بیش از نیمی از آنها به این بدافزار جاسوسی آلوده شده بودند.

بیش از ۵۰ هزار شماره تلفن در فهرست جاسوسی احتمالی این سیستم قرار گرفته‌اند. این فهرست شامل شماره‌های بیش از ۱۸۰ خبرنگار، از جمله از کشورهای مجارستان و آذربایجان می‌شود.

در فهرست اهداف جاسوسی این بدافزار همچنین نام بعضی از سران کشورها و دولت‌ها به اضافه اعضای خانواده سلطنتی عرب و مدیران کسب و کارهای بزرگ به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های اطلاعاتی و پلیس در سراسر جهان با کمک جاسوس‌افزار پگاسوس، از خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان حقوق بشری جاسوسی کرده‌اند.

بر اساس تحقیقات روزنامه‌های‌ آلمانی زوددویچه سایتونگ و تسایت و شبکه‌های خبری NDR و WDR آلمان و همچنین ۱۵ هیأت تحریریه از ۱۰ کشور دیگر، این سیستم قادر به جاسوسی از تلفن‌های همراه است و می‌تواند، مکالمات را ضبط کند، داده‌های مکان‌یاب را بخواند، دوربین را فعال کند و محتوای چت‌ها را دریابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس