آرمین لاشت جایگزین مرکل در حزب حاکم آلمان شد

ویدئویی جنجالی بتازگی منتشر شده که گزینه احتمالی صدراعظمی آلمان را در حال شوخی و خنده با دیگر سیاستمداران آلمانی درست در حین سخنرانی رئیس‌جمهور کشورش درباره فاجعه سیل ویرانگر آلمان نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، تصاویری جنجالی از «آرمین لاشت» رهبر حزب حاکم دموکرات مسیحی آلمان و جایگزین احتمالی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، در فضای مجازی پخش شده که او را در حال خندیدن حین سخنرانی رئیس‌جمهور کشورش و ابراز همبستگی با قربانیان سیل ویرانگر این کشور اروپایی نشان می‌دهد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، حادثه فوق در حالی رخ داد که «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان در حال بازدید از شهر «ارفتشتات» در ایالت نورداین-وستفالن بود. این شهر در پی وقوع سیلاب ناشی از بارش سنگین باران متحمل آسیب شدیدی شده است.

اشتاین مایر برای ابراز همدردی و قول کمک به آسیب‌دیدگان این فاجعه وارد ارفتشتات شده بود. از طرف دیگر، لاشت که نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن است، ظاهراً در حال و هوای غم‌انگیز نبوده است و ویدئویی از او گرفته شده که نشان می‌دهد این پیشتاز رقابت برای صدراعظمی آلمان، در همان لحظه‌ای که اشتاین‌مایر با مردم آسیب‌دیده در حال صحبت بود، او با مقام‌های سیاسی دیگر در حال خندیدن و شوخی کردن بود.

دانلود

این تصاویر ویدئویی جنجالی بسرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و موجی از خشم را در میان سیاستمداران و شهروندان عادی به راه انداخت.

«لارس کلینگبیل» دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان در واکنش به این کلیپ ویدئویی گفت: «من واقعاً‌ نمی‌دانم چه بگویم».

«کوین کونرت» معاون رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز این مسئله را ناشی از ضعف شخصیتی لاشت توصیف کرد و بسیاری از سیاستمداران آلمانی این رفتار لاشت را غیرمحترمانه و ناشی از جهل وی توصیف کردند.

طبق گزارش راشاتودی، در پی انتشار این نوار ویدئویی در حالی که آلمان انتخابات عمومی برای تعیین صدراعظم جدید را پیش رو دارد و تمامی شواهد نشان می‌دهد که لاشت گزینه احتمالی صدراعظمی آینده آلمان است، موجب شده است که موجی علیه وی در فضای مجازی به وجود آید و هشتگ لاشت نباید صدراعظم شود در توییتر به ترند تبدیل شد.

لاشت در ماه ژانویه سال جاری میلادی رهبری حزب حاکم دموکرات مسیحی آلمان را از مرکل گرفته است و هم‌اکنون نامزد این حزب برای صدارت در انتخابات عمومی آینده آلمان است که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود تا جایگزین مرکل شود.

وی در پی هجمه‌هایی که در فضای مجازی علیه این کلیپ ویدئویی مطرح شده است، در یک پیام توییتری عذرخواهی کرد و در این خصوص نوشت: «دولت منطقه‌ای سرنوشت آسیب‌دیدگان را جدی می‌گیرد. کار من نامناسب بود و من متأسفم».

آلمان همچنان تحت تأثیر سیلاب فاجعه‌بار اواخر هفته گذشته قرار دارد و جدیدترین آمار و ارقام نشان می‌دهد که تاکنون دست‌کم ۱۴۳ نفر در این کشور در پی فاجعه سیلاب ویرانگر جان خود را از دست دادند که ۹۸ نفر از آن‌ها از یک منطقه روستایی کوچک در جنوب «کلن» بوده‌اند که به شدت از سیلاب اخیر آسیب دیده است و پیش از این مقام‌های محلی گفته بودند که بیش از یکهزار نفر در این منطقه ناپدید شده‌اند و سرنوشت آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آلمان تنها کشور اروپایی نیست که از فاجعه سیلاب متحمل آسیب شده است. آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که دست‌کم ۲۷ نفر در سیلاب بلژیک جان خود را از دست دادند.

خنده جانشین احتمالی صدراعظم آلمان به فاجعه سیلاب +فیلم

خنده جانشین احتمالی صدراعظم آلمان به فاجعه سیلاب +فیلم

خنده جانشین احتمالی صدراعظم آلمان به فاجعه سیلاب +فیلم

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    10 37
    میخنده چون میدونه دو ماهه همه خرابی ها رو از نو میسازن مثل یه سری از کشورها نیستن که سی سال بعد از جنگ هنوز یه سری از مناطق جنگ زده باقی مونده باشن 20 سال بعد از زلزله هنوز مردم تو کانکس زندگی کنن
    • سعید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      33 6
      خطاب به 12:47، خود تحقیری و غربزدگی امثال شما واقعا مشمئز کننده است . صدها نفر در سیل آلمان کشته شدند ، نکنه در منطق جنابعالی آنها هم قراره زنده شوند که داری خندیدن مقام آلمانی را توجیه می کنی ؟!!! میشه بفرمایید در کجای ایران بیست سال بعد از زلزله ، مردم هنوز در کانکس هستند؟!!!! نام ببر دروغگو .مناطقی هم که در سیل ویرانگر دو سال گذشته آسیب دیدند به طور کامل بازسازی شدند.هیچ جای ایران به صورت جنگ زده نیست ، اگر منظورت خرمشهره ، مشکل اینجاست که به علت عدم لایروبی اروند در طول سالهای طولانی که فقط هم وظیفه ایران نبود و عراق هم وظیفه داشت ، خرمشهر به رونق سالهای قبل از جنگ خود بازنگشته است.ولی این به این معنانیست که خرمشهر هنوز جنگ زده است. جنابعالی طوری حرف می زنی که انگارهیچ بازسازی در مناطق جنگ زده و سیل زده و زلزله زده نشده است!!!.جنابعالی تحریم های ظالمانه علیه ایران و فشار حداکثری علیه کشورمان را اصلا روی مبارک خودت نیاور تا غربزدگی و دروغگویی و بی هویتی و خودتحقیری خودت را بهتر جار بزنی.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      33 6
      خرابی ها را از نو ساخت با کشته های سیل چه می کند لابد آنها رو هم دوباره زنده می کند وقتی مغزت را با توهمات رسانه‌های دروغگوی بیگانه پرکرده باشی اینقدر احمقانه ماله می کشی
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      15 5
      حقیر و غربزده و بدبخت و تحقیر شده و...........
    • DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      31 3
      دو ماهه؟ مطمئنی؟ دیروز چند دقیقه اخبار مناطق سیل زده رو از تلویزیون آلمان میدیدم خبرنگاری که به اونجا فرستاده بودند میگفت این ماشین هایی که میبینید احتمالا درونشون جنازه قربانیان سیل باشه اما اجازه دست زدن نداریم چون باید مامور بیمه اول بیاد همه چیز رو ثبت کنه!!! ما همینطور هاج و واج داشتیم به همدیگه نیگا میکردیم! خب شاید کسی توی ماشین ها زنده باشه ولی خب توی سیستمی که نفع شخصی حرف اول رو بزنه همینه. درباره آلمان بهت دروغ گفتن جوون!
    • DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      27 5
      اون ایرانه که سپاه و بسیج و نیروهای مردمی میان کمک اینجا بعد از حادثه خودتی و خودت! مجری اخبار از خبرنگار ارسالی میپرسه بعد از یه هفته الان کار جمع کردن خرابیها تموم شده؟ جواب داد که اینجا فقط چند تا پلیس هستن برای حفظ امنیت منطقه! که جلوی غارتهای مردمو بگیرن! خود مرکل سفر آمریکا مثل اینکه بهش خوش گذشته نمیخواد برگرده! اگه ایران بود که واویلا میشد! خودشون میگن تا چند سال اینجا بازسازی طول میکشه شما میگی دو ماه! بیخیال بابا!
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      14 4
      خیلی ها به این خاطر قربانی شدن که ترجیح دادن تو خونه بمونن و خونه رو تا جایی که میشه حفظ کنن، چرا؟ چون اگه اتفاقی بیفته هیچکس به دادت نمیرسه! تصورات فضایی شما با واقعیت هیچگونه همخوانی نداره متاسفانه! یه بار دیگه هم میگم آلمان اون چیزی که فکر میکنی نیست!
    • DE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      23 3
      اگه مردن 160 نفر و مفقود شدن 1200 نفر که احتمالا اکثرا کشته شدند خنده داره وقتی 140 نفر از فک و فامیل و پدر و مادر و خواهر برادرانت مردن بگو ما بخندیم و مثل لاشت زبون در بیاریم تا بفهمی چقدر باحاله.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      5 0
      به نظر من ایشون باید وجدان کاری رو از مسئولان کشور ما یاد بگیره.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      5 17
      تو همین چند 143 نفرم تو جاده های ایران کشته شدن
    • DE ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      17 1
      بیخود آلمان رو با ایران مظلوم با این تحریم های ظالمانه غربی ها مقایسه غلط نفرمائید. دوما تو المان با گرفتن 69 درصد مالیات از کل مردم آلمان ( 45 تا 50 درصد مالیات بردرامد+ 19 درصد مالیات برارزش) از جیب مبارک خود مردم برمیدارن برای خودشون خرج میکنند اصلا مقایسه نکیند. سوما تو آلمان آلمانی ها برای کشورشون دلسوزانه کار میکنند. خیلی از آلمانی های تحصیل کرده به من میگن چطور شما تو ایران مثل ما مالیات نمی دید و تولید داخلی تون رو فعال نمی کنید؟ با این قیمت نفت متغیر و اتمام نفت در چند دهه بعدی حرکت کندی خواهید داشت . حداقل خوبه یک عده تو ایران اطلاعات کشورهای دیگه رو هم واقع بینانه درنظر بگیرند بعد اظهار نظرهای عجولانه وغیر واقعی کنن. مساحت ایران سه برابر کشور آلمانه و هزینه هاش بعلت رتبه 5 بحران های و بلایای طبیعی از اینجا خیلی بیشتره! المان صنعت قوی داره ، تحریم نداره. مردم سخت کوش و کاری و منظم داره. تازه در دوتا بحران کرونا وسیل وضعش اینه! در بازار رقابتی دنیا تاکار فنی و صنعتی نکنیم به جایی نمی رسیم . فقط دورخودمون می چرخیم! بهتره سرخودمون کلاه نذاریم! همیشه فکر نکنیم مرغ همسایه غازه! اگر رفاه میخواهیم مثل اینجا باید براش زحمت بکشیم.
    • US ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      24 3
      افرین دقیقا حقیقت محضه. اونایی هم که نوشتن غربزده و خود تحقیر و ... دوست دارن تو توهمات خودشون سیر کنن و حقیقتو نبینن دوست دارن مثل کبک سرشونو بکنن زیر برف یارو فکر میکنه مثلا بیای به دروغ بگی المانیا تو سیل خیلی خسارت دیدن و مدیریتشون ضعیفه و در عوض مدیریت مسئولای ما قویه حقیقت عوض میشه
    • مم IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      1 0
      اقاسعیدخیلی انگارداغ شدی برای نظر12:47؟!چکاره ای که انقدرسنگ دولت و... به سینه ت میزنی؟نفست پیداس ازجای گرمی بلندمیشه نه؟بیامن ببرمت بم بهت نشون بدم بعدازاین همه سال که اززلزله بم گذشته هنوزیه عده مردم بدبخت توی کانکس زندگی میکنند. بیاببرمت تویه سری ازروستاها توی کرمانشاه وسیستان وبلوچستان ولرستان که هنوزازامکانات اولیه ای مثل جاده واب اشامیدنی وبرق محرومند. خیلی فکرکنم بهت خوش داره میگذره که ازانتقاددیگران اتش میگیری. قربونت به غیرازخودت بدنیست یه نگاهی هم به اطرافت بکنی وچشماتویکم بیشترزحمت بکشی وبازکنی تادیگران روهم ببینی. اصلا به غیرازخونه وشهرخودت پاتواونطرفترگذاشتی ببینی چه خبره که دیگران روبه دروغگویی محکوم میکنی؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    15 3
    لاشتخور پیر
  • فرزاد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 2
    وقاحت در حد بعضی از ریئس جمهور ها
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    23 2
    مرتیکه نخاله فقط فکر قدرته . دلش به حال مردم که نسوخته
  • محمود IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    21 3
    بهرام که گور می گرفتی همه عمر. دیدی که چگونه گور بهرام گرفت . ماهواره های این کشورهای ا روپایی همیشه مردم مظلوم افغانستان وعراق وسوریه ویمن را کمین کرده می کشند چطور نتوانستند ابرهای باران زا رارصد کنند وازپیش به مردم اطلاع دهند کوم گوری بودند
    • US ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 7
      چون شما نماز بارون خونده بودید و این سامانه بارشی در ماهواره ها مشخص نبود چون یهویی بود و به خاطر نماز بارون شماها بود . ای شیطونا نماز بارون خوندید که اروپا رئ سیل ببره؟
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    21 1
    آره ارواح بابات همونجوری می سازن که تو آمریکا خرابی های آتش سوزی و خراب شدن ساختمانها رو انجام میدن کاسه لیس.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    19 0
    آخه آلبانی نشین که با آی پی ایران کامنت گذاشتی آدرس اونجا رو به من بده که آدمهای جنگ زده تو مناطق زلزله خیز 20 سال تو کانکس باشن یک زری بزن که کسی بهت نخنده.
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    5 0
    چه اشکالی داره روحانی هم اینجا به ریش مردم می خندید و میخنده و کک کسی هم نمی گزه تازه شده مثل تمامی مسولان ما آخه میدونید از ما یاد گرفتن نه اینکه همیشه میخوایم الگو باشیم برا دنیا اونها هم یاد گرفتن
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 0
      خیلی بی حیا و وقیح ولی بقول شما نه در حد حتی بعضی وزراء ما ، که میگقتن دعا کنید باد بیاد ، قیمتها دست خداست برید دعا کنید.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      1 0
      وام ازاونایادبگیربدبخت....بی تربیت منتظری که بیتربیتی یادبگیری....
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 1
    هر چیزی که سیل نبرده بود دزدها وارد خونه ها شدند و غارت کردند واسه همین خیلی ها نمی‌خواستند خونه ها رو تخلیه کنند. بعد از سه روز نه پلیسی هست، نه آب و برقی و نه تلفنی اگه ایران بود میگفتن رهبر و نظام و سپاه و انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم مقصره.
    • DE ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      10 1
      متاسفانه اصلاحاتچی ها ی دورور و بوقلمون صفت این رویه منفی یعنی فرافکنی که فریبکاریه بین یک عده مثل ویروس شایع کردند تا یک بخش از مردم نتونن واقعیت ها رو از هم تفکیک و تشخصیص بدن . درحالی که با کمی عقل و خرد وحوصل میشه بخوبی همه چیز رو از هم تفکیک و گول خور اصلاحاتچی ها نشد! زیرا هرکی با طناب پوسیده اینا بره تو چاه دیگه سالم بیرون نمیاد!
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    12 2
    روحانی درونش فعال شده
  • مصطفی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 14
    فعلاً خیلی مونده به مسولین ما برسند. آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در حوزه صنعت و اقتصاد است ما اصلاً قابل قیاس با اونا نیستیم. یک نمونه صنعت خودروسازی آلمان از زمین تا آسمان با ما فرق دارد. خودمون با این این حرف ها گول نزنیم مشکلات مردم بسیار زیاد است و حکومت اراده ای برای حل مشکلات ندارد.
  • احمد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    وقتی درایران سیل وزلزله باحجم کمترهم میادسیاه نمایی میشه که بخاطرمرگ برامریکاگفتن نفرین به مابرمیگرده وقتی جنگل‌های امریکاوکاناداماهها میسوزه وچندایالت امریکازیزگل ولای میره چندسال پیش وهنورخونه هاشون ساخته نشده ومردم درماشینهاشون میخوابن کسی درامریکاسیاه نمایی نمیکنه که کشورمانفرین شده است الان هم درآلمان وبلژیک بااین حجم خرابی وکشته وحشتناک ومفقودهاکه 90 درصدشون قطعازیرگل ولای مردن کسی نمیگه بخاطرسلاحههایی که دادیم مردم سوریه ویمن رابکشن نفرینشو ن برمانازل شده فقط دولت داره کارمیکنه ورسانه ها هرروز یک خبرگیج وترسناک ارائه نمیکنن ومردم صبورانه همراهی میکنن وکمکم اجساد بیرون میادمثل ایران نیست که داوطلبهای بسیج وارتش وسپاه باشن که برای نجات مردم خودشون رابه آب وآتش بزنن بعده درفضای مجازی بجای قدردانی تهمت بهشون بزنن وتخریب شون کنند وسلبریتیهای پرروفقط پرچم سیاه بزنن وتماشاگرباشن درسته که دولت ما ضعف تدبیرداره ولی خیلی خوبیها ماهم داریم که قدرش رانمید نیم بااین همه زنده با ایران اسلامی ما وبایدهنه باهم ضعفامون رارفع کنیم
    • DE ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 1
      همیشه این غرب گداها وسلبریتی ها ادم رویاد اهل کوفه میندازن! این کاسه های داغ تر از اش! نامردهایی که خشاب های خشم شون رو بجای اینکه بسوی دشمنان این ملت مظلوم خالی کنند،در کمال ناجوانمردی بسوی فرزندان حسین (ع) فرزندان فداکار سپاه و جهادی ها خالی میکنند.امثال مهناز افشارها بسوی یک طلبه بی گناه تا به شهادت برسه.این کوفیان، بدونن روزحساب وکتاب هست. روز حساب و کتاب درد ،رنج اتش در کاسه شون میذارن تا بدونن همه هستی صاحب، مدیر و مالک داره . کسانی که در کمال ناجوانمردی درزمین با تهمت و بهتان فساد بپا کردند و ملک خدا رو الوده و دل بندگان شریفی رو بدرد اوردند! پس بچشند عذاب سخت رو که نتیجه اعمال زشتی است که پیشاپیش خود فرستادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس