کد خبر 1226370
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
بائربوک

آنالنا بائربوک، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز با وجود کاهش محبوبیت طی هفته‌های اخیر، همچنان بخت خوبی برای کسب صدر اعظمی آلمان دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ان تی وی آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که برای اولین بار در عرض ۵ هفته اخیر اتحادیه احزاب متحد مسیحی که با نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان در وضعیت بدی قرار داشت، بار دیگر از حزب سبز سبقت گرفت.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب سبز و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در مقایسه با هفته پیش یک درصد سقوط داشته و احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات هر کدام یک درصد صعود را تجربه کرده‌اند.

این نظرسنجی که به سفارش «آر تی ال» و «ان تی وی» آلمان انجام شده است، نشان می‌دهد که حزب لیبرال دموکرات با کسب ۱۴ درصد آراء برای اولین بار همردیف با حزب سوسیال دموکرات قرار گرفت.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر انتخابات پارلمانی حالا برگزار شود، احزاب متحد مسیحی ۲۵ درصد، سبزها ۲۴ درصد، حزب سوسیال دموکرات ۱۴ درصد و حزب لیبرال دموکرات ۱۴ درصد، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان ۹ درصد و چپ ها ۸ درصد آرای شهروندان را به دست خواهند آورد.

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تمایل شهروندان آلمانی برای روی کار آمدن «آنالنابائربوک»، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان نسبت به هفته پیش ۴ درصد کاهش داشته و اگر آلمانی ها می‌توانستند صدر اعظم خود را مستقیما انتخاب کنند ۲۴ درصد به بائر بوک رأی می‌دادند که ۸ درصد کمتر از حدود ۵ هفته پیش است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره‌گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد. مرکل از سال ۲۰۰۵ به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان بوده است. وی اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می‌خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، «مارکوس زودر»، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسؤولان این حزب رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، «آنالنا بائربوک» را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس