افزایش تلفات سیل برزیل به ۱۲ نفر/۶۳۰۰ نفر بی خانمان شدند

مقامات محلی برزیل از افزایش تعداد قربانیان سیل در این کشور که بخش‌هایی از ایالت‌های باهیا و میناس گرایس را ویران کرده، به ۱۲ نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقامات محلی برزیل از افزایش تعداد قربانیان سیل در این کشور که بخش‌هایی از ایالت‌های باهیا و میناس گرایس را ویران کرده، به ۱۲ نفر خبر دادند.

با این حال، برخی از رسانه‌ها تعداد کشته‌ها را ۱۱ نفر اعلام کردند و پایگاه خبری تلزور برزیل نیز از مجروح شدن ۲۶۷ نفر خبر داد.

رسانه‌ها روز دوشنبه گزارش دادند که در مجموع، بیش از ۲۲۰۳۰۰ نفر در باهیا تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته‌اند. بیش از ۶۳۰۰ نفر خانه‌های خود را از دست دادند. وضعیت فوق العاده در ۵۱ شهر اعلام شده و بسیاری از شهرداری‌های منطقه نیز در حال حاضر کار بازسازی مناطق مسکونی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های خبری، در ایالت میناس گرایس، باران و سیل، زندگی ۱۵۰۰۰ نفر را تحت تأثیر قرار داد و ۲۰۰۰ نفر از آنها بی خانمان شدند. به گفته برخی از این رسانه‌ها، در ۲۸ شهر وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

مقامات ایالتی هشدار داده‌اند که ممکن است تعداد تلفات بیشتر شود، زیرا امدادگران هنوز چندین شهرک آسیب دیده ناشی این فاجعه را مورد بررسی دقیق قرار نداده‌اند.

این سیل به بدترین سیل در چند دهه گذشته برزیل تبدیل شده است؛ به طوریکه روز یکشنبه، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل و «روی کاستا» فرماندار باهیا، برای ارزیابی خسارت به مناطق آسیب دیده رفتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس