رئیسی نمایه

رئیس جمهور منتخب گفت: اقتصاد بیمار کشور نه بر اساس سلیقه بلکه باید براساس راهکارهای علمی و کارشناسی درمان شود.

به گزارش مشرق،  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب امروز چهارشنبه در نشستی سه ساعته با اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی با موضوع اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: یکی از جلوه‌های مردمی بودن دولت سیزدهم همین ارتباط با نخبگان و دریافت نظرات و راهکارهای آنان برای حل مشکلات کشور است.

رئیس جمهور منتخب در ابتدای سخنان خود با تشکر صمیمانه از حضور اساتید و صاحب‌نظران در این جلسه و نظرات کارشناسانه و دغدغه‌مندانه آنان افزود: امیدوارم این آغاز مبارکی برای ارتباط دولت سیزدهم با کارشناسان اقتصادی باشد و جمع حاضر با همکاری تیم اقتصادی دولت بانی تشکیل کارگروه‌های مساله‌محور برای جلسات بعدی کارشناسان با رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت باشند.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در جلسات آینده با کارشناسان، مسائل و مشکلات با لحاظ اولویت‌ها و فوریت‌ها احصا شده و راهکارهای رفع مسائل و چگونگی اجرای این راهکارها نیز مطرح شوند، گفت: دولت سیزدهم برای حل مشکلات و درمان اقتصاد بیمار کشور اراده جدی دارد و در این مسیر قطعا نه بر اساس سلیقه بلکه بر اساس نظرات و راهکارهای علمی و کارشناسی اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از همه ظرفیت کارشناسی نیروی انسانی کارآمد کشور فارغ از گرایش‌های سیاسی و شخصی برای پیشرفت کشور کمک خواهیم گرفت.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه بیماری اقتصاد کشور مزمن شده و در حال سرایت به بخش‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: طبیبان این بیمار، اساتید و کارشناسان اقتصادی هستند و دولت برای حفظ و تقویت ارتباط خود با این کارشناسان در سرتاسر کشور ساز و کار مناسبی ایجاد خواهد کرد.

رئیسی گفت: دولت درمان اقتصاد بیمار کشور را مسئولیت خود می‌داند، اما راهکارها و نحوه اجرای این راهکارها را با تکیه بر نظر کارشناسان انتخاب خواهد کرد. در این مسیر در استفاده از تجارب آزموده شده دیگران با نگاهی باز عمل کرده و محدودیتی در بهره‌گیری از تجارب موفق نداریم.

رئیس جمهور منتخب در ادامه سخنانش محور تمرکز دولت را تحقق عدالت و مقابله با فساد عنوان کرد و افزود: اجرای عدالت و مقابله جدی با فساد خواسته مردم از ماست و دولت اجرای خواست مردم را با جدیت دنبال خواهد کرد. البته اجرای عدالت از مقابله با فساد جدا نیست، چرا که به هر میزان که عدالت اجرا شود، فساد کاهش خواهد یافت.

رئیسی با تاکید بر اینکه کشور باید با برنامه اداره شود، اظهار داشت: اگر برنامه‌های تدوین شده قبلی در کشور اجرا نشده، نباید این تلقی را داشته باشیم که نیازی به برنامه نداریم، بلکه باید دلایل اجرا نشدن آن برنامه‌ها را بررسی و رفع کنیم.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: کشور باید با داشتن برنامه اداره شود تا اولا همه بتوانند بر اساس این برنامه از آینده پیش‌بینی داشته باشند و از سوی دیگر کارشناسان بتوانند در هر مرحله اجرای این برنامه را رصد نمایند.

وی اضافه کرد: راهکارهای جلوگیری از بروز کسری بودجه، راهکارهای رفع کسری بودجه، اصلاح هزینه‌کردهای غیرضرور در دولت، ضابطه‌مند کردن رفتار عملکرد بانک‌ها، اصلاح نظام‌های مالیاتی، مالی، پولی، گمرکی و مسائل نظیر اینها، مشکلاتی هستند که دولت انتظار دارد کارشناسان برای اصلاح آنها راهکار ارائه کنند.

رئیسی با بیان اینکه دولت متصدی خوبی برای امور اقتصادی نیست، اظهار داشت: همانگونه که در این جلسه نیز مورد تاکید قرار گرفت، در اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی عملکرد موفقی نداشته‌ایم، اما این به معنای توقف اجرای این سیاست‌ها نیست.

وی تصریح کرد: نباید تصور کرد که واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی پایان کار دولت با این واحدهاست، بلکه این تازه آغاز مسیر نظارت و حمایت دولت از فعالیت بخش خصوصی است.

رئیس جمهور منتخب در پایان با اشاره به بهره‌برداری از بعضی سامانه‌های اطلاعاتی در کشور خاطرنشان کرد: سامانه‌های اطلاعاتی در بخش‌های مختلف باید هر چه سریع‌تر تکمیل و فعال شوند چرا که عملیاتی شدن این سامانه‌ها مهم‌ترین ابزار کار دولت در مقابله با فساد است.

در این نشست ۱۷ نفر از اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی از گرایش‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای مدنظر خود درباره شرایط اقتصادی کشور، نوع مواجهه دولت با مشکلات بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مشکلات پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 0
    سالی یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن
    • ابطحی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      اقتصاد کشور نیاز به این روش های به اصطلاح علمی غربی و شرقی ندارد. اقتصاد بیمار کشور تنها به اسلام و قواعد اسلامی نیاز دارد. اگر این را فهمیدید می توانید آن را درمان کنید وگر نه کاری از این جماعت اقتصاددان بر نمی آید.
  • پری IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 1
    اقتصاد بیمار است و روح ما هم از دست دولت تدبیر بیمار شده. لطفا درست کار کنید بلکه اندکی از غصه های ما که در این 8 سال عمرمان را بر باد رفته می بینیم التیام یابد و امید در دلمان دوباره جوانه بزند
  • حسام IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    دقیقا مسکن باید ادامه پیدا کنه که حجم عظیمی از نقدینگی به سمت مسکن بره و با اقساط و شرایط خوب به مردم کشور فروخته بشه
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    لطفا اسامی این 17 نفر را هم مینوشتین
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    ساخت و فروش و اجاره مس‌ن در شهرها باید به شهرداریها واگذار شود ولی تحت نظارت دولت باشد اما شهر سازی بایر در اختیار دولت باشد
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا خیرشان بدهد⁦
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    آقای رئیسی رئیس محترم منتخب ملت ایران راه کارهای علمی آقایان اساسا بیماری زا هستند از بیماری زایی راهکارهای علمی در اقتصاد هم غافل نشوید - از بعد از خبرشبکه دو سیما شب گذشته نشست اقتصاد دانان موضوع گفتمان بود - بحث مالیات را آن قدر افراطی بحث می کردند که با وصف حرفهای تکراری آنها اقتصاد را فلج تر نیز خواهند کرد . - ارزش افزوده از منابع تولید با تولید است که می تواند اقتصادرا نجات بدهد و الا با مالیات از جیب مردم و فروش قوت لایموت مردم برای کسب دلار وضع را بدتر از این که هست خواهد کرد. علت گرانی مشخصا جایگزین مایحتاح مردم بجای نفت برای کسب ارز است که این تجربه در دولت هاشمی هم بوسیله آقای موسوی اردبیلی به نماز جمعه کشیده شد خوب یادمان هست.مازاد تولید باید صادر شود نه نان شب مردم - کف و سقف ثروت نیز برای ایرانیان مشخص شود تا عمق دره شکاف طبقاتی بچاه ویل ملت نشود - چون هرکس ممکن است به درون آن به غلطد و نجاتی هم برایش متصور نیست - اساسا این چاه باید برداشته شود.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    سود بانکی را بکن دو درصد ودلار بکن 3500 و تک نرخی عرض یک هفته همه چیز درست میشه.....به خدا هیچ زحمتی هم ندارد
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    دیگر دیر می شود . تا حال همه اش حرف و وعده بود. کمی عمل باید دید
  • پویا نوری IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    هشت سال خشکسالی در تمام سطوح مملکتی به پایان رسید ، بعد از هر سختی قطعاً گشایش خواهد بود هشت سال دولت دسته بیل و امید با ابلهی و ندانم کاری تمام آب به آسیاب برنامه های دشمنان ریخت و گره ای که باز نکرد هیچ ، سنگ بزرگی پیش روی مملکت شد ، با تمام وجود به این دولت امیدوارم ، ان شاء الله جناب رئیسی با انتخاب افراد صالح و آگاه و همچنین پاک کردن دستگاهها از افراد نفوذی ، شتاب بی نظیری به پیشرفت کشور خواهند داد در تمام کارهایی که این دولت بی لیاقت تعطیل کرد مثل صنعت فضایی ، هسته ای ، شبکه ملی اطلاعات ، مردم و رهبر انقلاب با خیال راحت نظاره گر ،اجرای کارهای بر زمین مانده خواهند بود، درسته که 4 سال به تاخیر افتاد ولی هم مردم فهمیدند که نباید با احساس رای داد و هم حضور ایشون در قوه قضائیه منشا خیر و تحول عظیمی شد
  • فاطمه IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    کشور نتیجه مقاومت و رای درست را خواهد دید ان شاءالله
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    جناب اقای رییسی مردم به شما رای دادند به اصلاحات و اعتدال رای ندادند زیرا ظرفیت کارشناسی اصلاحات و اعتدال ایجاد درامد هنگفت برای باند ثروت و قدرت ایجاد رانت برای بستگان نسبی و سببی خود. فقیر کردن مردم عادی. ایجاد ناکارامدی و ایجاد بدبینی به انقلاب میباشد. این ها ظرفیت کارشناسی این جناح محترم!!هست.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    نگاه و رویکرد افراد در مدیریت اقتصادی کشور مهمه مثلاً اصلاح طلبان که گرایشات غربی دارند و اقتصاد غرب را الگوی خودشان می‌دانند به مدیریت اقتصاد لیبرالی اعتقاد دارند و نظرات و پیشنهادات آنها برای اداره کشور یک مدل لیبرالی غربی مثل کشور آمریکاست . در حالیکه کشور ما به یک اقتصاد عدالت محور با رویکرد اسلامی نیاز داره ، پس مشاوره و نظرات غربگرایان برای تحقق شکوفایی اقتصادی با رویکرد اسلامی مغایرت داره.!!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 1
    تو رو خدا محمدرضاپورابراهیمی رو از اقتصاد بزارین کنار خیلی از موارد درست میشه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    هر خانواده آمریکایی حداقل ۵تابچه دارن جمعیت 350میلیون نفر آمریکا انقدرشماهارو بازی میده که فقر خودخواسته که با سیاست های حاکمیت نه دولت.. ایران و به زوال نیستی بکشونه آثارش هم بروشنی دیده میشه الان حداقل سیاستهای بچه گانه که ازیک مغز بیمار درمیاد ایران رو به این وضع گرفتارکرده
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    فقط اون اقتصاد دان هایی که از حسن روحانی حمایت کردند اول باید جواب گو باشند بعد نظر بدهند
  • جلالی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام، جناب آقای رییسی، همانطور که وعده دادید، فقط یک کار وان هم کوتاه کردن دست رانت خواران و ویژه خواران مفسد، از کشور صورت پذیرد، اقتصاد کشور بهبود کامل حاصل مینماید، نه نیاز به برجام است ونه نیاز به اف ای تی اف، فقط دست های مفسد را کوتاه کنید ،همین
  • hmnikoo IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    با سلام, هر کس می تواند این نظر بنده را به آقای رئیس برساند با توجه به تجربه اینجانب خدا رو شکر در اکثر خانواده های ایرانی پول به اشکال مختلف شامل طلا و زمین و ... وجود دارد اگر در یک دوره گذار بتوان شرایط تولید و مشوقهای لازم برای آن مهیا نمود و دیگر سرمایه گذاری های غیر مولد را پر ریسک نمود سرمایه ها وارد تولید می شود و آنگاه ریشه اکثر مشکلات به خودی خود خشکانده خواهد شد. و سیل تولیدات ایران با وجود نیروهای جوان و نخبه, کشورهای همسایه را هم خواهد برد. این کار با قوانین مجلس و طرح های دولت قابل انجام می باشد. تا حالا هیچ کس نخواسته این کار را انجام دهد چون منافع خانوادگی, حزبی و ... به خطر می افتاده است. آقای رئیس با مشیی که پیش گرفته می تواند. انشاالله
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      خیلی ساده هستی
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    رئیس جمهور منتخب گفت: اقتصاد بیمار کشور نه بر اساس سلیقه بلکه باید براساس راهکارهای علمی و کارشناسی درمان شود.جناب دکتر رئیسی تاکنون نشان دادند بدون حب و بغض در تلاشند تا مشکلات کشور را از منظر علمی و کارشناسی صحیح حل نمایند.مردم باید دولت ایشان را رصد و حمایت نمایند. تا هرچه زودتر کشور بر روی ریل پیشرفت قرار بگیرد. ان شاءالله./
  • ن IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    به عمل کار برآید ،از دورکارها ساده به نظر می رسند ولی مرد آنست که بتواند عملا آن را انجام دهد
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    تمام(کارها،پروژه ها،مناقصات،بودجه ها،صورت وضعیتها،دریافتها،پرداختها،مالیات،بیمه،عوارض،مزایده ها...)باید تمام الکترونیک وکامل وبه روز باشد ونتوان هیچ تغیرر،اعمال نفوذ وامضای طلایی درش باشه(مثلا یک مناقصه به افراد وشرکتها باعنواین واسامی مختلف شرکت ولی با افراد تکراری نباید باشدیادرسال یک شزکت فقط حداکثر یک یا دوکار بهش درمناقصه بدهند-بانکها حسابهای شرکتها بیمه مالیات عوارض پرداختها درصورت وضیت پیمانکاران وشرکتها باید با مدارک وتائیدات به روزو وکامل باشد ودرصورت ارائه مدارک مثل مجوزات طراحیها تغییرات بعدازطراحی ،پرمیت،مصوبات دستورات کنترلها،آزمایشات وتائیدات بعدازتاریخ مقرر باطل شودو.کسی هم نتواند اعمال نفوذ وتغییری دهدیا.......)بطور کلی طوری طراحی شود که حتی مسئولین نتوانند درش اعمال نفوذ کنند حتی یک ریال ودرصورت بروز هرگونه تخلف مشخص گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس