در دیدار رئیس جمهور منتخب با مراجع چه گذشت

مراجع عظام تقلید در دیدار با رئیس جمهور منتخب با اشاره به گلایه مردم از وضعیت اقتصادی بر ضرورت اهتمام جدی دولت جدید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و انجام اعمال در مسجد مقدس جمکران ساعت ۸ صبح جمعه با آیت الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با ابراز خوشحالی از اینکه رئیس جمهور منتخب پرچم برپایی عدالت و حق را در دست گرفته است گفت: این امر ساده‌ای نبود، شما شناخته شده که طرفدار حق و عدالت هستید.

در دیدار رئیس جمهور منتخب با مراجع چه گذشت

وی افزود: جنابعالی متواضع و مردمی هستید و مردم همین را می‌خواهند. از این جهت تحولی به وجود آمده و ان‌شاءالله وسعت پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام رئیسی نیز با تاکید بر اهتمام دولت جدید به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور گفت: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های مؤثر بردارد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم همه مشکلات و کاستی‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف وجود دارد به ظرفیت‌های کشور و توان جوانان و نخبگان باور دارم و تلاش خواهیم کرد وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهیم.

در دیدار رئیس جمهور منتخب با مراجع چه گذشت

آیت الله سبحانی نیز در دیدار جداگانه ای اقدام رئیس جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات مؤثر باشد.

وی افزود: فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی در غلبه بر مشکلات اقتصادی مؤثر است و امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.

حجت الاسلام رئیسی نیز با تاکید بر اهتمام دولت جدید به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور گفت: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های مؤثر بردارد.

در دیدار رئیس جمهور منتخب با مراجع چه گذشت

در دیدار بعدی آیت الله علوی گرگانی با ابراز ناراحتی از وضعیت اقتصادی مردم، توجه به نیروی ارزشمند جوانان و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود.

این مرجع تقلید در توصیف عملکرد گذشته حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه گفت: در عملکرد گذشته خود بت شکن بودید و امیدوارم همچنان ابراهیم وار در مسیر شکستن بت‌های فساد و ناکارآمدی موفق باشید.

حجت‌الاسلام رئیسی هم حل مشکلات معیشتی و کسب‌وکار مردم را اولویت دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد گشایش‌هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.

وی گفت: مردم امروز به‌شدت مشکل معیشتی و کسب‌وکار دارند و تمام تلاش دولت در مسیر برطرف‌کردن این مشکلات اساسی خواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان نیز ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله رئیسی رئیس‌ جمهور منتخب که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: این که تصور کنیم امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است.

وی افزود: این وضع قابل‌ تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد، همان‌ گونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می‌شد که امکان اصلاح نیست ولی اصلاح شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشتشان خاطرنشان کرد: باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار گیرد و اصلاح شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه سفر به شهر مقدس قم و در دیدار با آیت‌الله العظمی سیدموسی شبیری زنجانی با اشاره به برکات کار و تلاش و دعا و توسل خالصانه مردم در پیشبرد امور کشور،اظهار داشت: ظرفیت ها و منابع مادی و نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمدی در کشور وجود دارد که در هر عرصه ای به آنها اعتماد کردیم ، شاهد پیشرفت های چشمگیر هستیم.

 رئیسی اضافه کرد: معتقدیم باید این ظرفیت ها را شناسایی و در راستای رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی کشور  از آن استفاده کرد.

رئیس جمهور منتخب، اتکا به منابع داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: حدالامکان باید تلاش کنیم اقتصاد و سفره مردم به امکانات و ظرفیت‌های داخل کشور متصل شود و در این صورت است که آسیب پذیری کشور درمقابل تکانه های مختلف کاهش پیدا می‌کند.

آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.

این مرجع تقلید عالیقدر اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.

ایشان با دعا و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر(عج) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

در ادامه این دیدارها حجت‌الاسلام رئیسی با آیات عظام صافی گلپایگانی و سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) دیدار کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    12 2
    این حجم از ویرانی در طی 40 سال گذشته و غارت شدن اموال عمومی فقط با توان مردمی و همراهی مردم قابل اصلاح است.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      5 4
      طی ۸ سال گذشته نه ۴۰ سال
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 2
      بهتره بگی در طی 300سال گذشته
  • علی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 2
    منافقانه حرف نزن.یک روز این نظام میارزه به تاریخ 2500 ساله شاهنشاهی ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس