کلاهبرداری با طراحی اپلیکیشن‌ های جعلی همسریابی

پلیس فتای قم نسبت به کلاهبرداری سایبری با طراحی و فروش اپلیکیشن‌های جعلی همسریابی هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: سایت‌ها و نرم‌افزارهای ازدواج از دیرباز مورد توجه بعضی از کاربران بوده و همین امر باعث سوءاستفاده مجرمان سایبری و طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن (نرم‌افزار) جعلی با موضوع ازدواج شده است.

او افزود: رویکرد مجرمان از طراحی سایت‌ها و نرم‌افزارهای ازدواج عمدتاً به سه روش صورت می‌گیرد در روش اول با فریب کاربران مبالغی درجهت ثبت‌نام و یا معرفی افراد مختلف از افراد اخذ و اطلاعاتی ارائه نمی‌گردد.

سرهنگ موالی  ادامه داد: در نوع دوم کاربر در زمان خرید خدمات برنامه به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی یا فیشینگ هدایت‌ و پس از وارد شدن اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم پویا و …  برداشت اینترنتی غیرمجاز انجام می شود.

پلیس فتای قم اضافه کرد: درنهایت مجرمان سایبری پس از دریافت تصویر و اطلاعات خصوصی و شخصی قربانیان با تهدید به افشاء و انتشار تصاویر آنان بحث اخاذی مالی و سایر سوءاستفاده‌های دیگر را مطرح می‌کنند.

رئیس پلیس فتای قم با توجه به خطرات نصب و ثبت‌نام در سایت‌ها و نرم‌افزارهای همسریابی به کاربران توصیه کرد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی نیفتند و از ثبت‌نام در سایت‌ها و نصب نرم‌افزارهایی با این عنوان خودداری کنند.

سرهنگ موالی عنوان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند؛ همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس