کد خبر 1244286
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
هدایت آقایی

فعال اصلاح طلب گفت:صلاح طلبان نیاز به پوست اندازی دارند، به صورت طبیعی یک واگرایی در داخل اصلاح طلبان ایجاد شده و یک انشعاب نانوشته در آنها صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، هدایت آقایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تنش های داخلی اصلاح طلبان گفته است: «اصلاح طلبان نیاز به پوست اندازی دارند» و «به صورت طبیعی یک واگرایی در داخل اصلاح طلبان ایجاد شده و یک انشعاب نانوشته در آنها صورت گرفته است».

وی همچنین مدعی شده است که دولت رئیسی هم یک شرکت تعاملی خواهد شد و در نتیجه کابینه ای قوی تر از دولت روحانی تشکیل نخواهد شد. این ادعای آقایی احتمالا به خاطر آن است که رسم سهم خواهی در بین اصلاح طلبان باب بوده است و دولت روحانی هم یک شرکت سهامی بیش نبود. روحیات و سابقه رئیس جمهور منتخب نشان می دهد که ملاک های وی برای تشکیل کابینه و انتخاب همکاران مواردی است که اجازه سهم خواهی را نخواهد داد و فشارهای سیاسی را ناکام خواهد گذاشت.

بخش هایی از اظهارات آقایی را در ادامه خواهید خواند:

*من فکر می کنم با توجه به توقعی که در اصولگرایان طی سالیان گذشته ایجاد شده رئیسی امکان اینکه یک مجموعه یک دست و تابع نظرات خود را بوجود بیاورد به احتمال زیاد ایجاد نخواهد شد و به نوعی شرکت تعاملی در دولت ایجاد می‌شود که سهام متفرقه در آنها زیاد خواهد بود به اضافه اینکه بخشی از پست های سیاسی که دیدیم مثل وزارت خارجه، ارشاد و اطلاعات بهرحال فراتر از گروه تصمیم گیری می شود.

*به احتمال زیاد در حوزه های اقتصادی توقع زیاد خواهد بود و وزارت خانه هایی مثل اقتصاد و دارایی، سازمان و برنامه و بودجه، صنایع و معادن، نیرو و نفت، متقاضی زیادی خواهند داشت و انتخاب برای رئیسی سخت خواهد بود. در حوزه های ستادی برای معاونت اول و معاونت های سازمان های برنامه و معاونت اجرایی هم توقعاتی، ستادهای رئیسی دارند. در مجموع ارزیابی من این است که دولتی قوی تر از دولت روحانی تشکیل نمی شود.

*اصلاح طلبان بر اساس مر قانون باید به هر کسی که امانت دار مردم است، احترام بگذارند. سرنخ مقدرات مردم در دست این دولت است اصلاح طلبان قاعدتا عنادی ندارند که بخواهند کارشکنی کنند و اصولا قدرتی هم ندارند که بخواهند کارشکنی کنند.

*اصلاح طلبان نیاز به پوست اندازی دارند، به صورت طبیعی یک واگرایی در داخل اصلاح طلبان ایجاد شده و یک انشعاب نانوشته در آنها صورت گرفته که ما آثارش را در انتخابات و جدا شدن گروه های جداگانه که بعدا به بالای ۲۰ مورد رسیدند و حمایت کردند از کاندیداتوری همتی، مشاهده کردیم هر چند نهاد اجماع ساز مصوبه ای را صادر و حمایت را آزاد گذاشته بود اما بعدا معلوم شد که فشار از داخل خود اصلاح طلبان بوده است.

*من امید چندانی ندارم که توصیه اصلاح طلبان کمکی به روند اجرایی و بهبود امور در دولت آینده داشته باشد، اما همین که در اوایل کار تماس هایی با بعضی از اصلاح طلبان گرفته شده و درخواست هایی کردند، ارزشمند و سنت خوبی است هرچند تاثیر زیادی نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    حداقل تا ۱۰۰ سال آینده به زباله دان تاریخ پرتاب شدند. این خط و این نشون.
  • سید IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    اصلاح طلبان فعلاً دست اندازی می کنند و فرصت پوست اندازی یا هرچیز دیگراندازی را ندارند!
  • ایرانی GB ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 0
    این جماعت مثلا" اصلاح طلب با اون پوست کرگدنی شون باید به دباغ خونه برن واسه پوست اندازی و از تبر برای پوست اندازی شون استفاده کرد بجای چاقو از بس که پوست شون ضخیمه و رگ بیغیرتی شون کلفت !!
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    شما نیاز به پوست اندازی ندارید. پوست اندازی مال مار هست. شما نیاز دارید که برای خودتان سرپرستی را انتخاب کنید که اژدها باشد نه مارمولک که وقت انتخابات برود ییلاقات دماوند جای خوش آب و هوا.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    اصلاح طلبان باید خونه شونو گم کنند و دست ازسر این مملکت بر دارند بخاطر خیانت ها و دروغ گویی باید بازخواست بشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس