فروپاشی ارتش اسرائیل

یک رسانه اسرائیلی خبر داد، کابینه جدید حاکم بر اسرائیل نه تنها بذر فروپاشی خود را در درونش نهفته دارد، بلکه موجبات فروپاشی ارتش اسرائیل را هم فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه گلوبس در یادداشتی در رابطه با شرایط فعلی حاکم بر ساختار سیاسی اسرائیل از تضادهای شکل گرفته در این کابینه خبر داد و نوشت: کابینه جدید اسرائیل از ائتلاف ۸ حزب متضاد با یکدیگر تشکیل شده است، احزابی که هیچ توافق و سنخیتی با هم نداشته و تنها در قبول این واقعیت که بنیامین نتانیاهو نباید دیگر نخست وزیر باشد، گردهم جمع شده‌اند.

"آتای بن حورین" نویسنده این یادداشت معتقد است اولین پاشنه آشیلی که به شدت اسرائیل را تهدید می‌کند، تلاش قطب‌های این ائتلاف برای جلوگیری از فروپاشی آن آنهم به هر بهایی حتی به قیمت فروپاشی ارتش اسرائیل است.

به اعتقاد نویسنده، وقتی شخصیت‌هایی همچون یائیر لاپید، بنی‌گانتس و اویگدور لیبرمن در راستای جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن توسط حریدی‌ها (ارتدوکس‌های اسرائیلی) به دنبال تصویب قانون سقف خدمت برای آنها هستند، به این معنی است که تیشه به ریشه ارتش اسرائیل خواهند زد.

او در توضیح این مسئله می‌نویسد، حریدی‌ها که حاضر به خدمت در ارتش نیستند، براساس قانون جدیدی که اتفاقا سکولارها آن را برایشان به تصویب خواهند رساند، فقط کافی است تا از سن ۲۱ سالگی بگذرند تا دیگر از خدمت در ارتش معاف شوند.

این تحلیل‌گر اسرائیلی بر این باور است، گرچه ائتلاف حاکم تصمیم خود را اقتصادی تفسیر کرده است اما در واقع برای حفظ این ائتلاف بخشی از جامعه اسرائیل را به برده دیگر قشرهای آن تبدیل می‌کند، امری که می‌تواند منجر به افزایش فرار از خدمت نظامی و به تبع آن تضعیف و حتی فروپاشی ارتش و خدمت الزامی در آن شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس