تل‌آویو، خانه اسیر فلسطینی در کرانه باختری را منفجر کرد +فیلم

نظامیان رژیم صهیونیستی در جدیدترین ظلم به فلسطینی‌ها، خانه مسکونی یک اسیر فلسطینی در کرانه باختری را منفجر کردند و این اقدام با واکنش جنبش‌های فلسطینی روبه‌رو شد.

به گزارش مشرق، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) منزل اسیر فلسطینی «منتصر الشبلی» در «ترمسعیا» در شمال رام‌الله را منفجر کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، نظامیان رژیم صهیونیستی ابتدا منزل منتصر الشبلی را محاصره و فلسطینی‌هایی را که در نزدیکی این منزل زندگی می‌کردند، مجبور کردند که خانه‌های خود را تخلیه کنند.

همچنین درگیری‌هایی میان دهها جوان فلسطینی ونظامیان صهیونیستی در این منطقه رخ داد که صهیونیست‌ها برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گاز اشک‌آور و بمب صوتی استفاده کردند.

منتصر الشبلی حدود دو ماه پیش با انجام عملیاتی مقاومتی در نزدیکی ایست بازرسی «زعتره» در نابلس چندنظامی صهیونیست را زخمی کرد.

واکنش حماس و جهاد اسلامی

«عبدالللطیف القانوع» سخنگوی حماس در واکنش گفت، تخریب منزل این اسیر یک سیاست صهیونیستی شکست خورده است که از اراده ملت فلسطین کم نمی‌کند.

وی افزود، این جنایت نمایانگر وحشی‌گری رژیم اشغالگر و تلاشی مذبوحانه برای ضربه زدن به انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری است اما نخواهد توانست بر روحیه جوانان انقلابی فلسطینی تأثیری بگذارد.

«طارق سلمی» سخنگوی جهاد اسلامی هم گفت، این اقدام، تجاوزی وحشیانه است اماسیاست تخریب منازل و مجازات جمعی، مقاومت را متوقف نخواهد کرد.

وی تاکید کرد؛ مقاومت حقی مشروع در رد اشغالگری است و ملت فلسطین تا پایان اشغالگری به آن ادامه خواهند داد.

تخریب یک روستا در شمال کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه (دیروز) نیز روستای «حمصه الفوقا» در شمال کرانه باختری را برای بار پنجم تخریب کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان این اقدام را به شدت محکوم و اعلام کرد، تخریب روستای مذکور جنایتی جنگی و ضد بشری است.

حمله شهرک‌نشینان به مسجد در یافا

بنا به گزارش رسانه‌های فلسطینی، تعدادی از شهرک‌نشنیان صهیونیست صبح امروز به مسجد «حسن بیگ» در شهر «یافا» حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند.

ساکنان فلسطینی کرانه باختری در شرایطی به سر می‌برند که سخت می‌توان نمونه آن را در نقطه دیگری از جهان مشاهده کرد. کرانه باختری زندان بزرگی است که ساکنان فلسطینی‌اش بشدت تحت کنترل هستند. حملات مکرر نظامیان، ایست بازرسی‌های طولانی، تصاحب زمین‌ و خانه و محله و در یک کلام «آپارتاید»، توصیف وضعیتی است که فلسطینی‌ها در کرانه باختری با آن مواجه هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس