تشییع باشکوه شهدای جنین؛ فراخوان برای اعتصاب فراگیر در کرانه باختری+تصاویر

هزاران نفر از ساکنان مناطق مختلف شهر جنین در مراسم تشییع پیکر دو شهید فلسطینی این شهر شرکت کردند و همزمان گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین برای اعتصاب فراگیر در سراسر کرانه باختری فراخوان دادند.

به گزارش مشرق، گروه‌های ملی و اسلامی و نهادهای مختلف در «جنین» در کرانه باختری، خواستار اعتصاب فراگیر و نافرمانی مدنی در این شهر به دلیل جنایت صبح روز گذشته (دوشنبه - ۱۶ آگوست) نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن چهار شهروند فلسطینی شدند.

فراخوان برای اعتصاب فراگیر در کرانه باختری +عکس

همزمان، برخی گروه‌ها نیز خواستار اعتصاب فراگیر در سراسر کرانه باختری شدند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز ضمن تمجید از شهدای جنین در سوگ این شهدا، خواستار مشارکت گسترده و پایبندی همه‌جانبه به این اعتصاب شد و تاکید کرد که خون شهدای جنین، تضمینی قطعی برای ادامه نبرد آزادی تا خروج اشغالگری از فلسطین است.

به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، هزاران نفر از ساکنان شهر جنین، اردوگاه‌ آن و روستاها و شهرک‌های آن، در تشییع دو شهیدی که رژیم صهیونیستی پیکرهایشان را تحویل داده بود، شرکت کردند.

فراخوان برای اعتصاب فراگیر در کرانه باختری +عکس

فراخوان برای اعتصاب فراگیر در کرانه باختری +عکس

فراخوان برای اعتصاب فراگیر در کرانه باختری +عکس

بنا بر این گزارش، پیکرهای «صالح احمد محمد عمار» (۱۹ ساله) و «رائد زیاد عبداللطیف ابوسیف) (۲۱ ساله)، از مقابل بیمارستان دولتی «شهید خلیل سلیمان» پس از تشییع باشکوه در خیابانهای شهر جنین به اردوگاه جنین و منزلهای این دوشهید انتقال یافت تا پس از وداع آخر با خانواده به خاک سپرده شوند.

دانلود

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه جنایت به شهادت رساندن این جوانان فلسطینی گفت: تعدادی از نظامیان صهیونیست برای بازداشت یک فلسطینی به مرکز اردوگاه جنین می‌روند که با تیراندازی گسترده فلسطینی‌های مسلح از فاصله نزدیک روبه‌رو می‌شوند و به این تیراندازی پاسخ می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین بامداد دوشنبه از شهادت دو فلسطینی در جنین در کرانه باختری خبر داد. لحظاتی بعد ارتش رژیم صهیونیستی از عدم تحویل پیکر دو شهید فلسطینی دیگر خبر داد تا تعداد شهدای جنین به چهار نفر برسد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری، طی چند روز اخیر بارها از آمادگی ارتش صهیونیست برای انجام عملیات نظامی در جنین در پس رشد مقاومت مسلحانه در این شهر در مقابل اشغالگری خبر داده بودند.

درگیری‌ و مقاومت مسلحانه در قبال تداوم تجاوزهای اشغالگران صهیونیست مدتی است که در شهرهای کرانه باختری ظاهر شده است ، همانطور که در جنین و نابلس شاهد آن هستیم. این امر به یک نگرانی بزرگ برای نیروهای اشغالگر و سرویس های اطلاعاتی آن‌ها تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس