روسیه

وزارت دفاع روسیه از اشراف بر تردد ناو جنگی اسپانیا که برای شرکت در رزمایش ناتو وارد دریای سیاه شده خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه چهارشنبه از رصدد تردد یک فروند کشتی جنگی اسپانیا در دریای سیاه همزمان با برگزاری رزمایش ناتو در آب‌های منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از «اینترفکس» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حال رصد تردد کشتی جنگی اسپانیا در دریای سیاه است. این در حالی است که اوکراین و ناتو  در همین منطقه رزمایش مشترکی را برگزار می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناو اسپانیایی برای شرکت در رزمایش ناتو تحت عنوان نسیم-۲۰۲۱ چهارشنبه وارد دریای سیاه شد. در این رزمایش که از هفته گذشته شروع شد بیش از ۳۰ کشور حضور دارند.

هفته گذشته یک ناو جنگی متخلف انگلیس  وارد منطقه‌ای شد که روسیه آن را یک منطقه دریایی متعلق به خود در کریمه می‌داند. نیروی دریایی روسیه متعاقب این ماجرا برای انحراف شناور انگلیس مجبور به شلیک هشدار دهنده شد

طی روزهای گذشته روسیه از یک سو و ائتلاف ناتو از سویی دیگر تحرکات نظامی بسیاری را در منطقه انجام داده‌اند. روسیه روز سه شنبه از آزمایش مانور موشکی و حمله به اهداف دشمن فرضی خبر داد. (جزئیات بیشتر)

این رزمایش در بحوحه رزمایش چند ملیتی ناتو در دریای سیاه برگزار شد. سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: «تحت سناریوی تمرینی، یگان‌های سامانه‌های موشکی زمین به هوا "اس-۴۰۰" و "پانتسیر" با موقعیت یابی، شناسایی و ردیابی اهداف هوایی دشمن فرضی با شلیک موشک آن‌ها را نابود کردند.»

وزارت دفاع روسیه  همچنین  اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور تمرین حمله با موشک و بمب علیه کشتی‌های جنگی دشمن فرضی در دریای سیاه را انجام دادند. در این رزمایش جنگنده‌های «سوخو-۳۰»، «سوخو-۲۴»، «سوخو-۳۴» و «سوخو-۲۷» حضور داشتند.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید JP ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    حضور کشورهای متعدد در رزمایش ناتو آن هم حداکثر با یکی ــ دو ناو در دریای سیاه بیشتر جنبه روحیه دادن و دلگرم کردن به یکدیگر توسط این به اصطلاح متحدان در ناتو دارد وگرنه اگر درگیری رخ دهد شاید حتی آمریکا و انگلیسش هم یاران خود را رها کنند و فلنگی را ببندند چون می دانند که جنگیدن با روسیه آن هم در مجاورت آب های سرزمینی و با توانایی های نظامی آن کشور در حالی که توان تدارکاتی خودشان با محدودیت جدی روبرو خواهد شد دیگر یک رزمایش نمایشی نیست بلکه یک خودکشی واقعی است!!
  • اراز اراز CA ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 2
    روسیه بد جوری ترسیده . ترکیه در تشکیل این مانور نظامی ناتو در دریای سیاه نقش اساسی داشته . روسیه در دریای سیاه به گوشه رینگ برده شد. تبعات این مانور برای روسیه بسیار است. حالا روسیه جرعت دارد به اکراین حمله کند. روسیه به چند کشور تقسیم و خلع سلاح خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس