واکنش روسیه به گزارش اخیر آژانس اتمی درباره اقدام هسته‌ای جدید ایران

اولیانوف در واکنش به گزارش اخیر آژانس درباره حرکت ایران به سمت تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد، خواستار احیای فوری برجام برای پایان دادن به چرخه اقدامات هسته‌ای ایران در برابر تحریم‌های آمریکا شد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران قصد دارد تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد را آغاز کند، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

این دیپلمات بلندپایه روس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، درباره گزارش اخیر آژانس اظهار داشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده است که ایران به سمت تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد حرکت می‌کند. ایالات متحده به نوبه خود سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ را حفظ می‌کند. تنها راه خروج از این دور معیوب، از سرگیری بدون تأخیر مذاکرات وین و احیای کامل برجام است.»

ساعتی پیش رسانه‌های غربی گزارش دادند که ایران رسماً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از تصمیم خود مبنی بر استفاده از اورانیوم ۲۰ درصدی تولید داخل برای تأمین سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران مطلع کرده است. بخشی از این فرآیند چندمرحله‌ای، شامل تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 0
    فکر کنم دولتیا دیدن مذاکرات برجام کند شده به اکبر آقا گفتن یه حرکتی بزنه شاید یه شوک به برجام در حال موت زدیم قبل از دولت جدید یه چیزی امضا کردیم تا دست دولت آینده رو تو پوست گردو بزاریم!!!
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    4 0
    توسعه ی صنعت هسته ای با تمام سرعت برای رفع نیازهای کشور حق ماست و دیگر به هیچ بهانه ای از این حق نخواهیم گذشت و ان شاء الله تحریم ها را هم به زودی خنثی می کنیم.
  • کره مشتری IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    سلام هر چه سریعتر تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت سوری و اقلیت طرحی را به مجلس ارائه بدهند که در صورت عدم رفع تحریمها در 3 ماه آینده ایران ار NPT خارج شود
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    4 0
    باید بریم به سمت نود سه درصد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس