یاوه‌گویی نماینده سعودی در آژانس اتمی علیه ایران

نمایندگی رژیم سعودی در آژانس اتمی با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، ادعا کرد تنش‌زایی تهران با اظهارات درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور مطابقت ندارد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم اعلام آمادگی ایران برای بهبود روابط با عربستان و ابراز تمایل برای حل اختلاف‌نظرها، ریاض اما همچنان به یاوه‌گویی علیه تهران ادامه می‌دهد.

دفتر نمایندگی رژیم سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی بامداد پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد، گفت:‌ «تلاش ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم [فلزی] نگران‌کننده است. ما در مورد اهداف واقعی ایران برای غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم [فلزی] نگران هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، در این بیانیه با تکرار ادعاهای نخ‌نما شده و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، آمده است: « رویکرد منفی ایران بر هر مذاکره هسته‌ای تأثیر می‌گذارد. تنش‌زایی ایران با اظهارات آن در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور مطابقت ندارد».

رژیم سعودی - که خود از کوچکترین دانش بومی در حوزه انرژی هسته‌ای بهره‌مند نیست - با ابراز نگرانی از دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی، افزود: «ایران در حال کسب‌کردن تجربه هسته‌ای برگشت ناپذیری است».

بر اساس این گزارش، نمایندگی ریاض در آژانس اتمی در ادامه مدعی شد: «نیت‌ها و مقاصد ایران، تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را تأیید می‌کند. تنش‌زایی‌های ایران مانع هر مذاکره‌ای شده و شک جهانیان را برانگیخته است».

روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده بود ایران قصد دارد به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا سطح ۲۰ درصد بپردازد.

وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا سطح ۲۰ درصد، اما تأکید کرد پنجره دیپلماسی برای بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا کماکان باز است.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد. 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه گفت: «ما انتظار داریم هفتمین دور گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای با ایران برگزار شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    7 1
    اینا باید ببرن صحرا علف بارشون کنن بعد شما با اینا مذاکره کنید حاشا به غیرت شما.دولت ایران
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      3 1
      علف نه دوست جان ! اینا رو ببرن صحرا ملخ بارشون کنند!
    • جواد IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 3
      فعلا عربسنان با پولی که داره آقای دنیا هست ومردم ما هم ازحماقت مسئولین باید سماق بمکن و اراجیو بگن ایرانیها دراین چند سال خود بزرگ بین شدن دلیلش اینه که از بس تلویزیون دروغ میگه بعضی از مردم هم که توانایی تحلیل ندارن باورشون شده فکر میکنن خبری هست یه نگاه به دور وبر تون بکنید ایران هنوز نتونسته یه موتور گازی بسازه
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      عربستان چی ؟فقط بخورن ودفع کنن دیگه خاصیت دارن؟
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    3 2
    چرا واژه جهان را در مقابل هسته ای شدن ایران قرار می دهند. هدف از تولید سلاح هسته ای ابقای موجودیت تمدتی ماست و دفع شر توسط کشورهایی که استقلال سیاسی و نظامی ندارند.
  • احمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 1
    حالا این نماینده گاو شیریه یا گاو گوشتی
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    3 1
    از آل سعود خائن جز این یاوه ها انتظار نمی رود؛ اما به یاری و خواست خدا در آینده ی نزدیک، با پیروزی انصار الله یمن، آل یهود تبدیل به آل سقوط خواهد شد. ان شاء الله تعالی.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 1
    ینی بعد این همه کودورت و دشمنی علنی وعقده و کینه های عربستان با ایران باز برای بهبود روابط باشون ابراز تمایل دارید؟؟ واقعا جای تأسف داره ، وقتی ایران ۴۳ سال با قطع روابط خودش با رژیم های چون صهیونیسم و امپریالیسم آمریکا توانسته این همه سال کنار بیاد چرا با قطع شدن روابطش با رژیم وهابیسم نمیتواند کنار بیاد ؟؟!! صهیونیسم + وهابیسم = دو روی یک سکه.......
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 1
    مگه گاو های شیرده هم اظهار نظر میکنن؟؟
    • AT ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      2 1
      همین به قول شما گاو شیرده،در تلاش برای قدرت اول خاورمیانه شدن است»با کمک پولهای هنگفت و یاری برخی کشورها به سلاح هسته ای دست خواهد یافت/دیدگاه شما بچه گانه بوده و اطلاعات شما خیلی کم است.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 1
    یه کلامم از مادر عروس....
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    بگو بابا تو برو علفتو بخور و زودی نشخوار کن و شیرتو بده تا ترامپ چند تا دیگه کلفت بارتون نکرده!عمو جون تو که وقتی بهتون میگن گاو شیر ده ،اون جوری کیف میکنین و سرحال میان ،دیگه این غلط های اضافی چیه که میکنین؟ ابله
  • مهری IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 1
    خاک بر سرت روحانی التماس عربستان میکنی رابطه برقرار کنی این عاقبتش از ما بد میگن باید این گاو شیرده زد توی سرشان تا بفهمند ایران یعنی کی و چه عربستان بک پیچ نمیتوانن بسازند از برنامه هسته ای ما حرف میزنن غلط زیادی کردن بدبخت ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس