پنتاگون

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از قصد این کشور برای حضور نظامی در ازبکستان و تاجیکستان پس از اتمام اشغالگری این کشور در افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از احتمال همکاری نظامی این کشور با ازبکستان و تاجیکستان پس از تَرک افغانستان خبر داد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این خصوص گفت که در حال بحث و بررسی استفاده از ازبکستان و تاجیکستان به عنوان نقاطی مرتبط با پایگاه‌های عملیاتی نزدیک در راستای انجام عملیات‌های «فراتر از افق» در افغانستان هستیم.

وی د راین باره اضافه کرد: در هماهنگی با همکاران خود در وزارت خارجه، در حال برقراری ارتباط با این کشورها هستیم و تلاش می‌کنیم فرصت‌های ممکن در آنجا را شناسایی کنیم.

آمریکا دیروز جمعه همه نیروهای خود را از پایگاه هوایی بگرام واقع در شمال پایتخت افغانستان خارج کرد.

نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز جزو این دسته از نیروها هستند که خروج آنها نیز از بگرام انجام شده است.

این در حالی است که شبکه تلویزیون سی ان ان آمریکا نیز به نقل از یک مقام وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که قرار است این نیروها برای تکمیل فرایند خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، از این پایگاه آمریکایی خارج شوند.

این رسانه آمریکایی، این عزیمت را نشانه پایان حضور آمریکایی‌ها در این پایگاه نظامی در این کشور دانست و نوشت: اگرچه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هنوز کامل نشده است اما انتظار می‌رود خیلی زود انجام شود.

نزدیک به دو دهه پس از ورود اولین نیروهای تروریست آمریکایی به بگرام و کمک به کنترل این منطقه پس از حملات ادعایی ۱۱ سپتامبر، اشغالگری نظامیان آمریکایی در این میدان جنگ بدون سر و صدا پیش رفت.

به گفته یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده است، با این وجود گفتگوها با گروه طالبان افغانستان «با پیشرفت بسیار کمی» ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 0
    ازبکستان و تاجیکستان بدون چین و روسیه اب هم نمی خورند
  • GR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    چون تاجیکستان و ازبکستان محصور در خشکی اند مسیر امنی برای حضور آمریکا نیست از دریای خزر یا از مناطق طالبان باید عبور کنه که باعث ایجاد تنش بین اقمار شوروی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس