شماری از نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان می مانند

یک روزنامه انگلیسی مدعی شده که شماری از نیروهای ویژه این کشور به بهانه آموزش به نیروهای افغانستان، در این کشور باقی خواهند ماند.

به گزارش مشرق، روزنامه «تلگراف» انگلیس مدعی شد که شماری از نیروهای ویژه این کشور حتی بعد از خروج نظامیان بیگانه از افغانستان، در این کشور خواهند ماند.

بیشتر بخوانید:

اوضاع نگران کننده افغانستان؛ محور تماس تلفنی «رحمان» با «غنی»

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: این نیروهای ویژه خدمات آموزشی به نیروهای افغان ارائه داده و به عنوان مشاور آنها را همراهی خواهند کرد حال آنکه مشخص نیست ماموریت شان تا چه زمان ادامه خواهد داشت.

تلگراف همچنین به نقل از یک منبع نظامی ناشناس گزارش داد که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس قرار است در این خصوص در جلسه شورای امنیت ملی انگلیس که امشب برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری کند.

این منبع نظامی مدعی شد: وظیفه ما است که طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف را در اختیار دولت قرار دهیم.

این در حالی است که روز گذشته، روزنامه «دیلی میل» از تکمیل روند خروج ادعایی نظامیان انگلیس از خاک افغانستان خبر داد. شمار این نیروها ۷۵۰ نفر اعلام شده بود.

از سوی دیگر گفته می شود که آمریکا نیز با تکمیل روند خروج ادعایی از خاک افغانستان، قرار است حدود ۶۵۰ نظامی خود را با ادعای حراست از اماکن دیپلماتیک و کمک به حراست از فرودگاه کابل، در افغانستان نگه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس