کد خبر 1239931
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
اوپک از زنگنه قدردانی کرد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هشتاد و یکمین نشست عادی خود با پخش نماهنگی از حضور چندساله بیژن زنگنه در وزاتخانه‌های نفت و نیرو ایران قدردانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هشتاد و یکمین نشست عادی خود با پخش نماهنگی از حضور چندساله بیژن زنگنه در وزاتخانه‌های نفت و نیرو ایران قدردانی کرد.

این نماهنگ که به مناسبت آخرین حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک تهیه شده است امروز (پنجشنبه، دهم تیرماه) همزمان با یکصد و هشتاد و یکمین نشست عادی این سازمان پخش شد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این نماهنگ گفت: «در این لحظه تاریخی، می‌خواهم چند دقیقه از وقت شما را صرف قدردانی عمیق و نوستالژی درباره مشارکت‌های تاریخی بیژن زنگنه از جمهوری اسلامی ایران در اوپک در طول دوره کاری طولانی و درخشان ایشان کنم. در واقع، ما به دلیل خدمات جانانه ایشان به این سازمان در طول سال‌های متمادی به عنوان رئیس هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران بسیار قدردانیم.

بیشتر بخوانید:

یکصدوهشتادویکمین نشست عادی اوپک آغاز شد

زنگنه در دوران تصدی وزارت نیرو از ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۷ و سپس به عنوان وزیر نفت از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ و از ۲۰۱۳ تاکنون، خدمات متمایزی به کشور خود و این سازمان ارائه داده و با شخصیت با وقار خود، ویژگی‌های منحصر به فردی در راهبری و تخصص دیپلماتیک نمایان کرده، ایشان نمونه بارز نجابت و تجسم صداقت است.

بارکیندو خطاب به زنگنه ادامه داد: شما به‌عنوان طولانی‌ترین رئیس هیئت نمایندگی یک کشور عضو اوپک، در میان همتایان خود در این صنعت و در دبیرخانه احترام بالایی دارید. دانش علمی و تخصص صنعتی شما بسیاری از نشست‌های وزیران، سمینارهای اوپک و رویدادهای صنعتی که در آنها شرکت کرده‌اید را تحت تأثیر قرار داده و غنی کرده است.

به عنوان ریش سفید نشست اوپک و نشست‌های وزارتی اوپک و غیر اوپک (اوپک پلاس)، رهبری با وقار و حضور قدرتمند جنابعالی تأثیری قابل توجه را ایجاد کرده است، به‌ویژه در چالش برانگیزترین دوران در دهه‌های گذشته. من به شما اطمینان می‌دهم که موفقیت ما بدون ورود فداکاری، احساس کار گروهی و ذکاوت دیپلماتیک شما، چیزی که امروز هست، نبود. همه ما از دانش و چشمه خرد شما بهره‌مند شدیم.

بیشتر بخوانید:

افت قیمت نفت خام پس از ثبت رکورد

به‌تازگی، اوپک از رهبری و مشارکت شما بهره بی‌نظیری برد که به حصول اعلامیه همکاری اوپک و غیراوپک منجر شد که در واقع به چشم‌اندازی بدیع برای ایجاد چارچوبی مؤثر به‌منظور همکاری در زمینه انرژی جهان بدل شد. این همکاری برجسته همچنان تأثیر عمیقی بر صنعت نفت جهان دارد و به آن کمک می‌کند تا با موفقیت در جهت‌یابی و غلبه بر چالش‌های جهانی مانند همه‌گیری کرونا فائق آید.

در حالی که برای بزرگداشت شصتمین سالروز تأسیس اوپک در سپتامبر ۲۰۲۱ در بغداد آماده می‌شویم، من به ویژه از مشارکت‌های تاریخی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو بنیانگذار اوپک و تعهد بی‌حد و حصر آن به اصول ابتدایی این سازمان قدردانی می‌کنم.

تحت هدایت توانمند شما، هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته نقشی برجسته در امور اوپک داشته و اغلب به‌دلیل خلاقیت در جست‌وجوی سازش و یافتن راه‌حل‌های مناسب در میان کشورهای عضو شناخته شده است. به نمایندگی از اوپک، برای شما عمر طولانی، رضایت‌خاطر، سلامتی و موفقیت‌های مداوم در آینده آرزو می‌کنم.»

محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان نیز در بخشی از این نماهنگ گفت: «دوست عزیزم، همکار گرامی، آقای زنگنه. این روز برای بسیاری از ما یک روز غم‌انگیز است، اما من تصمیم دارم آن را برای شما جشن بگیرم. می‌خواهم از سهم شما در صنعت و کمک‌های شما تجلیل کنم و بیشتر از همه، تا آنجا که به من مربوط است، سهم شما در توسعه خودم است.

من هنگامی که تازه‌کار و وزیر شده بودم، با شما قدم‌زدن را آغاز کردم و شما هرگز برای حمایت از من فروگذار نبودید. صحبت‌های‌مان را به عنوان مشاوره و مذاکرات‌مان را به عنوان نصیحت در نظر گرفته‌ام. باور کنید در طول حدود ربع قرن که ما یکدیگر را می‌شناسیم، شما مرا نصیحت کرده‌اید و در پیشرفت من مؤثر بوده‌اید.

من صمیمانه متشکرم و می‌خواهم برای شما بازنشستگی خارق‌العاده آرزو کنم که در آن از وقت زندگی خود لذت ببرید. این آغاز آرامش است. این نخستین بار برای خودتان بودن است و من فکر می‌کنم شما باید آنچه را که به دست آورده‌اید جشن بگیرید.

شما نه تنها به اوپک، بلکه به بسیاری از ما که به صادرات نفت خام خود به بازار وابسته هستیم، کمک کرده‌اید. خرد شما، آرامش شما، ارزیابی شما از شرایط دشوار به‌واقع بسیار تأثیرگذار بوده است و من آن را کمکی بسیار گرانبها می‌نامم.» ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    13 2
    به قول حضرت امام( ره ) ، وقتی دشمن از شما تعریف کند باید به خودتان شک کنید
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 5
      جالبه، اپک هم دشمنتونه؟ خب پس منتظر خروج از اپک بعد از استقرار دولت جدید هستیم. در ضمن منتظر اعلام رسمی مرگ برجام هم هستیما.
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 0
      جالبه حرف امام هم قبول دارید چطور امام از خیلی ها تعریف کرد اما حالا دشمنن
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    6 1
    بخاطرخدمات خسارت بار و ویرانگری که در جهت نابودی اقتصاد و ثروت ایرانیان دز پرونده استات اویل انجام داده تشکر کردند و حتماً پاداش فراوان هم پرداخت کردند.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 1
    جالبه!!طرف ٣٠ سال با رانت و رابطه در كشورش پست داشته و از موقعيت اين مقامها استفاده اش را كرده حالا كه رفتني شده ازش تقدير ميكنند!!!ممنون كه هميشه وزير بوديد!!!!!
  • انرژی هسته ای IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    5 1
    اوپک جان خاک به سرت
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    یعنی الآن زنگنه بانقش آموزگاری که داشته هم مدیون مردم ایرانه هم مردم عمان؟آخرت چه شود!
  • مهدی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    آره خیلی زحمت کشید و دراین دولت نفت خیلی تولید و صادر کردونگذاشت بازار نفت دست رقیبان بیفتد بایستی جام لیاقت والباقی پورسانت گرسنت بهش میدادن تازه رکورد پیری تو مسئولین زده است
    • DE ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      تولید نفت سرجاشه داداچ ولی چون جلوی رانتخواران تحریم که دلشون میخواست نفت رو به بهانه تحریم از طریق کانالهای غیر قانونی بشکه ای ۱۰ دلار بخرن ببرن روی اقیانوس بشکه ای ۳۰ دلار بفروشن ایستاد شده آدم منفور
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 2
    ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻢ ﺗﺸﻜﺮ ﻛﻨﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﻫﻤﻪ ي ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎﻱ اﻧﻬﺎ ﺭا اﻧﺠﺎﻡ ﺩاﺩﻩ ﺗﺎ اﻳﺮاﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ اﻳﺮاﻥ ﺧﻮﺏ ﻛﺎﺭﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮاﻱ اﻧﻬﺎ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻩ اﺳﺖ
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 1
    آفرین به زنگنه که از افراد بادانش و شجاع ایران است
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    این همونی هست که میگفت موقع واریز یارانه سردرد میگیرم زورش میومد از پول نفت چندرقازش به جیب مردم بره.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 1
    درست مثل حمایت آقای کوفی عنان از جناب ظریف، که آقای متکی با افتخار آنرا در مذمت تصمیم رئیس جمهور وقت در اخراج ظریف مطرح کرد!!!
  • سعید IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 1
    خسارات و خیانتهای زنگنه از همتایان عربستانی خود شرم آورتر است،خیمه شب بازیهای خائنین منطقه ای تأثیری در اصل ماجرا ندارد.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 4
    ولی بی شعور افرادی از طیف تندرو در داخل کشور هستند چه توهین ها که به این اشخاص نمی کنند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      من موندم ایشون حدودا 32 سال وزیر نفت بوده چیکار کرده که حالا شما بخاطر ایشون طیف مختلف رو بیشعور خطاب میکنید...
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    اخردولت وبزرگ کردن خودشان که بله .این وزیر نفت یکی از علتهای شورش در قضیه افزایش قیمت بنزین ومرگ افرادی در رابطه با ان و قضیه دیگر دخالت در بورس .شاید به ماق اوپک کارهاش خوش آمده ولی برای ما خاطره بدی داشت
  • DE ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    به نظرتون بهتر نیست مجلس انقلابی ایشون را به خاطر اینکه مورد تقدیر اوپک قرار گرفته استیضاح و عزل کنند . خخخخ
  • محمدحسین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    سلام برادران گرامی ، بنده یک پیشنهاد دارم : الان که الحمدالله دولتی نفوذی داره میره و دولت انقلابی میاد و شرایط فراهم شده، ایران از تمام معاهدات بین المللی از قبیل برجام، اوپیک،یونسکو، و...خارج بشه. درود بر برادران انقلابی مرگ بر منافقین.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    وقتی خارجی ها از کسی تشکر و ملت ایران از او ناراحت و متنفر باشند مشخص میشود به چه کسی خدمت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس