آمادگی فنی کامل ایران برای بازگشت به بازار جهانی نفت

وزیر نفت در دیدار با دبیرکل اوپک از آمادگی فنی کامل ایران برای بازگشت به بازار جهانی نفت خام در بالاترین سطح خبر داد.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه در دیدار با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از آمادگی فنی کامل ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام در بالاترین سطح پس از توافق سیاسی و لغو تحریم خبر داد.

وزیر نفت ایران با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام (مه ۲۰۱۸ تاکنون) ایران از صادرات حدود ۲ میلیارد بشکه نفت خام محروم شد، تصریح کرد: این مقدار معادل حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به اینکه اوپک تنها سازمان اقتصادی جهان سومی تأثیرگذار در فعل و انفعالات اقتصادی جهان است، تصریح کرد: معنا یا مفهوم کلیدی که اوپک توانسته به آن عمل کند و موفق شود، همکاری در عین رقابت و اختلاف سیاسی بوده است، به‌طوری‌که در نشست و اختلاف اخیر بین عربستان و امارات این همکاری را مشاهده کردیم.

دبیرکل اوپک هم در این دیدار گفت: امیدواریم ایران همچنان نقش کلیدی و مهم خود را در اوپک و بازار نفت ادامه دهد. بهبود و توسعه روابط با همسایگان هم بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    3 0
    ما نباید برای فروش نفت التماس کنیم. این کار باعث می شود که دشمنان نیاز ما را به فروش نفت بیشتر می بینند و تحریم ها را در این حوزه افزایش می دهند؛ ضمن این که اگر بخواهیم نفت بفروشیم باید پول آن را نقداً دریافت کرده باشیم؛ وگرنه اگر نفت بفروشیم و ارز آن را به ما ندهند، از دو سر ضرر کرده ایم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس