ایزدی: آمریکایی‌ها پشیمان هم نیستند چه برسد به توبه!/ در مذاکره نباید ذوق‌زدگی نشان دهیم

کارشناس مسائل آمریکا گفت: روحانی چند هفته پیش اعلام کرد آمریکایی‌ها آمده‌اند توبه کنند و این تحلیل او از دولت بایدن بود. اما اکنون شاهد نشانه‌هایی هستیم که نه‌تنها تأکید می‌کند آمریکایی‌ها قصد توبه ندارند بلکه پشیمان هم نیستند.

به گزارش مشرق، کارشناس مسائل آمریکا به روند مذاکرات وین و مواضع اتخاذشده طرفین اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور کشورمان چند هفته پیش اعلام کرد که آمریکایی‌ها آمده‌اند توبه کنند و این تحلیل او از دولت بایدن بود. اما اکنون هرروز شاهد نشانه‌هایی هستیم که نه‌تنها تأکید می‌کند آمریکایی‌ها قصد توبه ندارند بلکه پشیمان هم نیستند.

فواد ایزدی ادامه داد: بایدن در روزهای اخیر گفته است که اگر کشوری مثل اسرائیل نبود ما باید کشوری شبیه به آن را تأسیس می‌کردیم و حمایت بسیار گسترده او از رژیم صهیونیستی در مقابل ایران و نیروهای مقاومت نشان از عدم‌تغییر سیاست‌های آمریکاست. 

ایزدی تأکید کرد: بارها ثابت‌شده که تغییر ریاست جمهوری این کشور تأثیری بر سیاست‌های آمریکا در قبال کشورهای مسلمان ندارد. این بار نیز از تمام رفتارها و مواضع بایدن می‌توان این عدم‌تغییرپذیری را فهمید. 

کارشناس مسائل آمریکا ابراز کرد: دشمنی آمریکا نسبت به ایران در دولت بایدن اگر بیشتر نشده باشد، کمتر نیز نشده است. زمانی که رئیس‌جمهور ایران در این حد اشتباه محاسباتی مرتکب می‌شود به سیاست خارجی کشور و کار دیپلمات‌ها ضربه می‌زند. 

وی گفت: یکی از دلایلی که مذاکرات وین هنوز به نتیجه نرسیده این است که آمریکایی‌ها می‌گویند رئیس‌جمهور خودتان معتقد است مشکل به نتیجه نرسیدن مذاکرات تهران است نه بحث‌های مذاکره، بنابراین بروید مشکل را با خودتان حل کنید. 

ایزدی ضمن اشاره به مبحث تحریم‌ها در برجام، خاطرنشان کرد که مشکل دوم تحریم‌هاست. آمریکایی‌ها اصولاً اعتقادی به لغو تحریم ندارند و خواهان تعلیق آن‌هم تعلیق بعضی از تحریم‌ها هستند. آن‌ها حتی اعتقادی به‌راستی آزمایی
 نیز ندارند و امتیاز جدیدی هم در حوزه‌های سیاست دفاعی ایران می‌خواهند که به معنای زیاده‌خواهی گسترده آمریکاست. این در حالی است که می‌خواهند برجام را نیز احیا کنند. به همین دلیل است که مذاکرات تاکنون به‌جایی نرسیده است. 

تحلیلگر مسائل آمریکا در انتها عنوان کرد: طرف ایرانی به‌ویژه رئیس‌جمهور کشورمان حرف‌های مثبتی از مذاکرات بیان می‌کند اما طرف آمریکایی نظرشان منفی است.  این روش صحیحی نیست که در مذاکره ذوق‌زدگی نشان دهیم. روش صحیح مذاکره همانی است که آمریکا از خود نشان می‌دهد. بااین‌که اگر آمریکایی‌ها بیشتر از ما به برجام نیاز نداشته باشند، کمتر نیز نیاز ندارند. ازاین‌جهت باید چنین درس‌هایی را از برجام می‌گرفتیم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

منبع: روزنامه رسالت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    8 0
    مزاکرات باید به دست دولت جدید سپرده شود دلت وا داده تاریخ مصرفش داره تموم می شه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 4
    چرخش موضع بایدن عوامفریبانه است اما نگران نباشید تا بایدن هست امریکا اسیر ماست.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    5 0
    اکنون وقت آن رسیده است که برجام را به آتش بکشیم و به جای التماس کردن به غربی ها برای لغو تحریم ها، به دنبال راه حل اساسی یعنی خنثی سازی تحریم ها باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس