میخائیل اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته «تجارب منفی گذشته»، بهترین تضمین برای عدم خروج دوباره آمریکا از برجام است.

به گزارش مشرق، «سرگئی اولیانوف»، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته «تجارب منفی گذشته»، بهترین تضمین برای عدم خروج دوباره آمریکا از برجام است.

بیشتر بخوانید:

شیوه جدید رژیم صهیونیستی برای اعمال نفوذ در مذاکرات وین

او در توییتر نوشت: «بسیاری از دنبال‌کنندگانم از من می‌پرسند آیا ضمانتی وجود دارد که در صورت احیای برجام، آمریکا مجدداً از آن خارج نمی‌شود؟ به نظر من بهترین ضمانت، تجارب بسیار منفی گذشته است. اگر آمریکا اشتباهات گذشته را تکرار کند ایران ممکن است تصمیم بگیرد با اقداماتی شدیدتر از قبل جبران کند. هیچ‌کس این را دوست ندارد.»

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده تنها در صورتی که واشنگتن، به صورت قابل راستی‌آزمایی به تمامی تعهداتش عمل کند اقداماتی را که در واکنش به نقض عهد طرف‌های غربی در جهت کاهش تعهدات برجامی‌اش در پیش گرفته به عقب برخواهد گرداند. تهران گفته البته اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد.

شب گذشته پایگاه «نشنال» به نقل از منابع مطلع گزارش داد «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و هیأت آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند به زودی دور جدیدی از مذاکرات در وین در خصوص برجام برگزار شود.

همچنین سه‌شنبه هفته جاری پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» گزارش داده بود مقام‌های آمریکایی به ایران اطلاع داده‌اند که «جو بایدن» حاضر به رفع تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ» علیه ایران نیست زیرا معتقد است که بسیاری از این تحریم‌ها مبنای قانونی دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • پیروزه IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    21 3
    پس به همین خیال باش که به بر جام بر گردی و ماشه تحریمها را روی سر ایران بگذاری و هر غلطی خواستی انجام دهی کادر جدید نمایندگان ایران دارد می اید و دیگر مجانی امتیاز نمی دهد.
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      کاش ایتطور بود که شنا میفرمائی، ولی بعید میدانم چرا که تتها کسی که میتوانست بندهای برحام را پاره و تحریمها را بی اثر کتد حذف شد.
  • بختیاری IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    13 4
    غربگداهای بیسواد ترسو چنان این تروریست های وحشی را گستاخ کردند که این وحشی ها تا تعطیلی کارخانه حلبی ساز پراید عقب نشینی نخواهند کرد.بعداز این موارد تازه اصل ماجرای حقوق بشری وحمله به ایران کلید زده خواهد شد.با گرا دادن خائنین داخلی که پاسپورت دومی دارند.! ولی هردو گروه این آرزو را به جهنم خواهند برد.چون خباثت هردو اثبات شده هست.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 3
    باید مذاکرات دور هفتم وین در اسرع وقت از سوی مردم و مجلس انقلابی تحریم گردد و ادامه ی مذاکرات موکول شود به لغو تمام تحریم ها و راستی آزمایی آن به مدت 6 سال پس از لغو آخرین تحریم به مدت 6 سال گذشته که ما تمام تعهداتمان را انجام دادیم اما تحریم ها برداشته نشد و اضافه تر شد و باید در طول 6 سال راستی آزمایی با تمام توان با هر سطح و میزان لازم صنعت هسته ای را به پیش ببریم و بعد از 6 سال هم برای آنان پیش شرط هایی در مقابله با سیاست های استکباری غرب بگذاریم تا مقابله به مثل لازم با آنچه با ما در برجام کردند صورت پذیرد.
    • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 10
      اونها هم میشینن نگاهت می کنند. تجربه کره شمالی پیش روی ما و انهاست.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 3
    سگ زرد برارد شغاله. شما برای کشور خودت افاضات کن. نه غربی نه شرقی. همه تون یه کرباسید. فقط به فکر خالی کردن جیب ایرانیا هستید
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 3
      پس باید اصل حواست به دشمن اصلی یعنی شغال باشه
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      3 0
      دقیقا" ....
  • ناشناس IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 1
    آقای ربایکوف سیلی نقد به از حلوای نسیه است. شما فقط واسه کشور خودت تصمیم بگیر.ا یران تضمین می خواهد این رو بفهم.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 2
      تضمین باید عملی باشد نه مثل امضای جان کری حتی اگر امضای بایدن و تایید کنگره هم باشه مفت نمی ارزه تنها تضمین همان راستی آزمایی پس از لغو تحریم هاست و ایران تا قبل از راستی آزمایی نباید هیچ کار دیگری بکنه حتی شرکت در مذاکرات باید پیش شرطش راستی آزمایی باشه.
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    «جو بایدن» حاضر به رفع تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ» علیه ایران نیست زیرا مگر مغز خر خورده و دم سگ و پاچه اولاغ که برجامی که وقتی نه اروپا به اون عمل میکنه نه آمریکا و هر وقت دلش خواست باز تحریم اضافه میکنه بدون جریمه حتی یک سنت نه یک دلار این قرارداد را ول کنه و تحریمها را برداره او معتقد است که بسیاری از این تحریمها اصلا برداشتنی نیست چون اینها ترمزهایی هستند جلو پیشرفت و آسایش و شکوفایی ایران برای چی ورشون داریم. حالا هرچی برجامیان خالی بندی کنند خب بکنند.
  • رضا IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 1
    همانطور که ایالات متحده خواسته های فرابرجامی مطرح میکند، ایران هم در مذاکرات باید در اقدامی متقابل، خواسته های فرا هسته ای خود از جمله نظارت بر برنامه هسته ای اسرائیل، و جمع شدن پایگاه های آمریکا در منطقه را دنبال کند.
  • محسن IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    کامنت نویسان محترمی که با مذاکرات وین اظهار مخالفت می کنن، یا پیشنهاد می کنن که نظام، با قرار دادن شروط سنگینی که پیشاپیش مشخصه که امریکا اون شرطها رو نمی پذیره، به نتیجه رسیدنِ مذاکرات رو « تعلیق به محال » کنه، خوبه توجه داشته باشن که دورۀ آقای روحانی و دولتش تموم شده و هر دشواری و پیچیدگی که در مذاکرات ایجاد بشه و عملاً موجب باقی موندن تحریمها بشه، ازین پس دیگه دامنگیر آقای رییسی و دولت ایشون میشه. حالا دیگه خودشون می دونن. اگه دوست دارن آقای رییسی با « تـحــریم » کشور رو اداره کنه، بسم الله.
    • DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      بچه گول میزنی ؟ کلا اگر برجامی ها میفهمیدند تحریمها برای چیست مشکلات کشور حل شده بود. تحریمها غیر از اینکه حقوق دولتی ها را سه لا پهنا کرد و کلی براشون سود آورد و مفت خوردند و به بهانه تحریمها به کارهای شخصی شون رسیدند چه مشکلی براشون ایجاد کرد؟ تحریمها برای اینستکه فشار بیارن روی مردم تا مردم بریزند شورش کنند حکومت را عوض کنند ستون پنجم بیاد روی کار.خب آقای رییسی فقط همین میلیارد میلیاردی که توسط رفقا و اسپانسرهای اصلاح طلبها هپل هپو میشه را اگر به عدالت بین مردم تقسیم کنه خودش باعث جذب قلوب میشه و امید دشمن از شورش مردم قطع میشه.فکر میکنی جناب رییسی خواب نماشده که باید جلوی دزدیها را بگیره؟ نه داداش او کاملا با برنامه داره پیش میره سهم تحریمها در معیشت مردم ۱۵ درصد هم نیست.اگر نبود ها هم به عدالت بین مردم تقسیم شود تحریمها خود بخود لغو میشوند.
  • محمدایوب IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    اشتباه میکنید حسن کلید عشق برجام اعتقاد داره اگر آمریکا صد بار هم ازبرجام بره بیرون چیزی از ارزشهایش کم نمیشود. ترامپ دیوانه برود. بایدن حر می آید. او برود یزیدابن حر می آید. وما کاپ اخلاق پشت کاخ اخلاق میگیریم. از نه نه امان سکینه.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 1
    انشاالله حسن کلیدوبقیه تیم بیعرضه مذاکره کننده برجام برجام گویان هرچه زودتر به درک واصل شوندتامردم ازشرشان وتوهمشان خلاص شوند
  • DE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 1
    اول ایران لغو همه تحریم ها را راست آزمایی می کند، بعد قیودات برجامی را اجرا خواهد کرد. تا خود روز قیامت هم چانه بزنید، قیمت انجام قیودات برجام همین خواهد بود.
  • فرشاد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    تا برجام در کنگره آمریکا تصویب نشه بازهم رییس جمهوری از حزب جمهوری خواه از آن خارج خواهد شد
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      تصویب هم بشود فرقی نمی کند برادر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس