ناو

ساعاتی پس از ورود یک ناو آمریکایی به دریای سیاه، مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه اعلام کرد که ناوگان این کشور در دریای سیاه تحرکات این ناو آمریکایی را رصد می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه روز پنج‌شنبه از آغاز نظارت ناوگان این کشور در دریای سیاه بر تحرکات ناو آمریکایی «یوما» خبر داد.

مرکز مدیریت ملی دفاعی روسیه طی پیامی در این خصوص اعلام کرد: «نیروها و تجهیزات ناوگان فدراسیون روسیه در دریای سیاه نظارت بر تحرکات کشتی حمل‌ونقل نظامی یوما که روز هشتم ژوئیه ۲۰۲۱ [۱۷ تیرماه ۱۴۰۰] وارد دریای سیاه شده است را آغاز کرده است.»

صبح امروز ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که ناو نفربر یوما وارد دریای سیاه شده است.

بنابر اعلام ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا، حضور در رزمایش مشترکی که از هفته گذشته با حضور نظامیان ۳۲ کشور ازجمله اعضای ناتو و اوکراین در دریای سیاه آغاز شده، علت حضور ناو نفربر یوما در منطقه است.

روسیه پیش از این با تأکید بر اینکه مقیاس این رزمایش خطر بروز اتفاقات ناخواسته را افزایش می‌دهد، از آمریکا و متحدانش خواسته بود که اجرای آن را متوقف کنند.

از طرفی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیروهای این کشور در دریای سیاه مجموعه‌ای از اقدامات را برای کنترل تحرکات شناورهای حاضر در رزمایش مشترک آمریکا و متحدانش در این منطقه انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس