بلینکن

وزیر خارجه آمریکا امروز بدون اشاره به حمایت واشنگتن از تروریست‌های مصنوع این کشور اعلام کرد که ۱۰ هزار تروریست داعشی هنوز در زندان‌های تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در سوریه نگهداری می شوند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه و در کنفرانس مقابله با تروریسم در شهر رُم پایتخت ایتالیا اعلام کرد که ۱۰ هزار نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش هنوز در زندان‌های تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) - که مورد حمایت آمریکا هستند- نگه داشته می‌شوند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات عوام فریبانه خود ادعا کرد که واشنگتن از کشورهای مختلف شامل ۷۸ کشور عضو ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش می‌خواهد تا اتباع خود که به این گروهک تکفیری- تروریستی پیوسته‌اند را به کشورهایشان بازگردانند.

«آنتونی بلینکن» در این باره ادامه داد: این وضعیت غیرقابل توجیه است. این وضع نمی‌تواند برای همیشه به این شکل باقی بماند. آمریکا از کشورهای مبدأ می‌خواهد اتباع خود (در داعش را) پس بگیرند و در صورت امکان نیز آنها را محاکمه کنند.

دولت سوریه اعلام کرده است که اعضای گروهک داعش باید به کشورهایشان بازگردانده شوند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ در مناظره با هیلاری کلینتون رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی در این کشور فاش کرد که گروهک تروریستی- تکفیری داعش توسط دولت باراک اوباما در غرب آسیا ایجاد شد؛ اذعانی که هر چند دیرهنگام گفته شد، اما تردیدها در خصوص تلاش کشورش برای ایجاد آشوب در منطقه با هدف تحقق رؤیای واهی «خاورمیانه جدید» را از بین بُرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    غذای مفت بهشان می دهند تا بتوانند از انها با امریکا برای مقاصد پلیدشان استفاده کنند شک نکنید
  • نیما IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    همشان را زنده به گور کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس