افغانستان

کارشناس افغان اظهارداشت که سفر سران افغانستان به واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت و رئیس جمهور آمریکا حتی حاضر به برگزاری کنفرانس خبری با اشرف غنی نشد.

به گزارش مشرق، «احمد سعیدی» کارشناس مسایل افغانستان درباره دیدار سران افغانستان از واشنگتن گفت که سفر پرهزینه این هیئت ۶۰ نفره دستاورد ملموسی به نفع پایداری نظام، مهار دامنه جنگ، برقراری آتش‌بس و یا تغییر مثبت در وضعیت اقتصادی زندگی مردم نداشت.

وی افزود که هنگام دیدار اشرف غنی و عبدالله با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وعده‌های گذشته خود را درباره افغانستان تکرار کرد، وعده‌هایی که قبل از این سفر نیز مطرح شده بود.

سعیدی ادامه داد که در این سفر برخلاف عرف دیپلماتیک، رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه و حتی معاونانش از برگزاری کنفرانس مشترک خبری ابا ورزیدند.

این کارشناس افغان همچنین اظهارداشت که در این سفر توافقنامه امنیتی کابل و واشنگتن به باد فراموشی سپرده شده و هیچ یک از طرفین نه از آن یاد کردند و نه هم به آن پایبندی نشان دادند.

وی تصریح کرد که وعده‌های شفاهی اخیر بایدن و مقامات مسئول آمریکا، شاید جز دلخوشی چند روزه چیزی دیگری را در پی نداشته باشد و این سفر هیچ دستاوردی نداشته است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ۲۵ ژوئن (جمعه ۴ تیر) با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه دیدار خواهد کرد.

وی اظهارداشت که آمریکا عمیقاً با دولت افغانستان در تعامل است تا این کشور بار دیگر به پناهگاه امن گروه‌های تروریستی مبدل نشود که آمریکا را تهدید می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    دستاور برای این آقایان داشت. در ضمن به محض اینکه طالبان به مرزهای کابل نزدیک بشه این آقایان به مرزهای آمریکا و اروپا رسیده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس