اشرف غنی

آمریکا درخواست از رئیس جمهور افغانستان برای کناره گیری از مقام خود در کابل را شایعه عنوان کرد.

به گزارش مشرق، رادیو آمریکا به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور درخواست از رئیس جمهور افغانستان جهت استعفا را تکذیب کرد.

در همین ارتباط گفته شده که واشنگتن از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تقاضای استعفا نکرده و شایعاتی که منتشر شده کاملاً نادرست است.

این خبر به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش اعلام نشده، عنوان گردیده است. او همچنین گفت: تصمیم در مورد اینکه چه کسی آن کشور [افغانستان] را رهبری کند، مربوط به افغان‌ها است.

پیشتر برخی رسانه های فارسی زبان گفته بودند که وزرای خارجه و دفاع آمریکا از غنی خواسته اند تا از قدرت کناره‌گیری کند.

با این حال اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بعد از ظهر امروز شنبه در پیامی ویدئویی که از تلویزیون ملی پخش شد؛ اعلام کرد که همه می‌دانند افغانستان با خطر بی‌ثباتی جدی مواجه است و اولویت او انسجام امور و اولویت دادن به پایان بی‌ثباتی است.

او خطاب به مردم گفت: در حالی که می‌دانم از حال و آینده تان نگران هستید اما اطمینان می‌دهم که به عنوان رئیس جمهورتان، تمرکز من بر این است که از گسترش بیشتر بی‌ثباتی، خشونت و آوارگی مردمم جلوگیری کنم.

غنی گفت که به عنوان یک رسالت تاریخی تلاش می‌کند تا نگذارد جنگ تحمیل شده بر مردم افغانستان ادامه یافته و باعث کشتار بیشتر مردم بی‌گناه و از دست رفتن دست آوردهای ۲۰ ساله، تخریب تاسیسات عامه و بی‌ثباتی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    با این وضعیت خودش باید خواهی نخواهی تا دو روز دیگه استعفا بده چون کابل بدست طالبان میافته و اونوقت اگر دستشان به غنی برسه احتمال داره همون بلایی بهسرش بیارند که سر نجیب الله اوردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس