کد خبر 1237859
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
اجاره حساب بانکی ماهیانه تا ۷ میلیون تومان! / شهروندان مراقب باشند

اجاره حساب بانکی با مبالغی از شهروندان از شگردهای جدید متخلفان به منظور پولشویی، فرار مالیاتی و انجام فعالیت‌های مجرمانه به شمار می‌رود که اجاره دهندگان حساب را با اتهام پولشویی روبرو می‌کند.

به گزارش مشرق،  شاید تا به حال مفهوم اجاره دادن را فقط در مسکن، ماشین و... شنیده باشید، اما امروزه کلاهبرداران از این لغت معنای وسیعتر و اغواکننده‌ای  را برای فریب مردم استفاده می‌کنند.

اجاره حساب و کارت بانکی که تاکنون در سایت‌های قمار و شرط بندی مورد توجه کلاهبرداران و گردانندگان این سایت‌ها که (عمدتا در خارج از کشور به منظور انجام فعالیت مجرمانه و پولشویی قرار داشت) انجام می‌شده است  این بارتوسط کلاهبردارانی در استان خراسان رضوی بسیار مشاهده شده است.

به طور مثال در پرونده‌های طلای فردایی طی رصد تراکنش‌های بانکی با ارقام بالا و اعمال سقف خرید و جا به جایی پول در دستگاه‌های پذیرنده از جمله دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه‌های خودپرداز و درگاه‌های بانکی، اجاره حساب بانکی توسط کلاهبرداران و فعالان فضای سیاه تجارت به منظور انجام پولشویی و فرار از مالیات  یک راهکار به منظور ادامه روند فعالیت‌های مجرمانه به شمار می‌رود.

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه اجاره دادن کارت به نوعی پذیرفتن مسئولیت کیفری است گفت: با آگاهی از رفتار مرتکب حتی ممکن است معاونت و مشارکت در جرم تحقق یابد.

وی افزود: سودجویان با اجاره حساب یا کارت بانکی، صاحب حساب را به عنوان فردی که حساب یا کارت را به فردی صرفا اجاره داده شناخته می‌شوند که از طریق (سیستم‌های آنلاین کشف تقلب و مبارزه با پولشویی بانک‌ها و پیگیری و ارجاع گزارشات به بانک مرکزی شناسایی می شوند و به دادستانی برای تعیین تکلیف و اعمال حکم قضایی معرفی می‌شود).

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب ادامه داد: این در حالی است که کلاهبردار با اجاره حساب دیگری به  فعالیت‌های مجرمانه ادامه می‌دهد؛ بر همین اساس ضروری است تا شهروندان پیشنهادهایی در زمینه اجاره یا در اختیار گذاشتن حساب بانکی را به هیچ وجه مورد اجابت قرار ندهند چرا که پیشنهاد دهندگان افراد متخلفی هستند که از حساب‌ها برای فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌کنند.

قاضی قنبری راد بیان کرد: مجرمین با شگردهایی همچون کار در منزل یا درامد بالا و.. از طریق فضای مجازی کارت‌های بانکی افراد را اخذ می‌کنند یا پس از واریز وجه به حساب شخص و انجام اعمال پولشویی بار مسئولیت کیفری را بر دوش صاحب حساب قرار می‌دهند.

وی افزود: اکیدا توصیه می‌شود تحت هیچ عنوانی اجازه ندهید از حساب بانکی شما دیگران استفاده کنند. اخیرا نیز افرادی با برگزاری لایوهایی از طریق شبکه‌های اجتماعی (اغلب اینستاگرام) اباحه گری می کنند و از این جهت یا تبلیغات غیرمجاز ،مبالغی را دریافت می کنند و این دریافت مبلغ از طریق استفاده کارت اجاره‌ای می‌باشد.

قاضی قنبری راد همچنین ادامه داد: در مورد اخیر نه تنها مسئولیت کیفری ایجاد می‌کند بلکه استفاده‌های غیر مجاز گاهی موقعیت اجتماعی و حیثیت صاحب کارت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    حالا هی بگید حسن روحانی ۺغل ایجاد نکرده !
    • ناشناس IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      انشالله از این بعد اینجور کارها و شغلها جمع میشه دیگه و ایران بهشت میشه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    آگهی های تو دیوار و شیپور همچین هم کم نیستنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس