کد خبر 1240842
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
کنکور نمایه

رئیس پیشین پلیس فتا پایتخت گفت: آزمون‌هایی که دارای سنجش و اعتبار قانونی باشد باید از طریق مراجعی که برگزار کننده این آزمون‌ها هستند رصد بشود.

به گزارش مشرق، تورج کاظمی رئیس پیشین پلیس فتا پایتخت در خصوص سازوکارهای پلیس برای رصد و پیگرد کلاهبردارانی که با جعل عنوان و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی به اخاذی از دانش آموزان و دانشجویان می‌پردازند گفت: پلیس فتا بیشتر از طریق گروه‌های سایبری که فضای مجازی را رصد می‌کنند از اقدامات کلاهبرداران این عرصه مطلع می‌شود. این اقدامات می‌تواند از طریق جستجوگران فضای مجازی که به عنوان پلیس افتخاری با پلیس فتا همکاری می‌کنند اتفاق بیفتد. از طریق نیروهای رصدگر متعلق به خود پلیس یا از طریق مراجع و دستگاه‌های مختلفی از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان سنجش که این نوع تخلفات و کلاهبرداری‌های فضای مجازی را رصد می‌کنند هم برای پیگیری جرائم موجود در فضای مجازی اقدام می‌شود. درواقع پلیس فتا از کانال‌های گوناگون برای دریافت اطلاعات مربوط به کلاهبرداری‌های سایبری بهره می‌گیرد و با دستور مرجع قضایی کار را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۱۲ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰

وی درخصوص شگردهای کلاهبرداران برای تبلیغات مجازی در دوران تصدی اش در پلیس فتای تهران گفت: در آن دوره با توجه به شیوه‌ها و شگردها و اقبال عمومی جوانانی که در فضای مجازی حضور داشتند کلاهبرداران بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کردند. معمولا نسل جوان در شبکه‌های اجتماعی موضوعات مختلف را رصد می‌کنند از همین طریق افرادی که سوء استفاده می‌کنند و در این حوزه مشغول فعالیت‌های مجرمانه می‌شدند و خواسته‌های خودشان را در شبکه‌های اجتماعی یا پیام رسان‌های مجازی ارائه می‌کردند و قربانیان خودشان را شناسایی و اقدامات لازم را صورت می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

بازار داغ «چند می گیری جای من امتحان بدی»

رئیس پیشین پلیس فتا پایتخت درباره برخورد پلیس با تقلب در آزمون‌های آنلاین گفت: آزمون‌هایی که دارای سنجش و اعتبار قانونی باشد باید از طریق مراجعی که برگزار کننده این آزمون‌ها هستند رصد بشود. در مورد این موضوع در صورتی که نیاز به همکاری یا مراقبت یا نظارت پلیس باشد آن سازمان‌ها باید به پلیس درخواست بدهند تا امکان ورود پیدا کردن پلیس به این مسائل فراهم شود و همکاری‌های لازم انجام بگیرد. ولی در آزمون‌هایی که از طریق آموزشگاه‌های خصوصی انجام می‌شود و آزمون‌ها ارتباطی با نهادهای دولتی ندارد یا مدارک رسمی و معتبری بابت این نوع آزمون‌ها صادر نمی‌شود در صورتی که خود فرد یا آموزشگاه مربوطه درخواستی نداشته باشد پلیس هم نمی‌تواند اقدام خاصی را صورت بدهد.

وی در خصوص تجربه مواجهه با پدیده تقلب انلاین در دوران مسوولیتش در پلیس فتا اظهار داشت: آن زمان ما با چنین پدیده‌ای روبرو نبودیم. چون آزمون‌های آنلاین از زمان شیوع بیماری کرونا متداول شده است. تا پیش از ظهور این بیماری به ندرت آزمون آنلاین برگزار می‌شد که مجالی برای موارد سوء استفاده یا تقلب پیش بیاید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس