شانگهای

در شانزدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای موضوعات مبارزه با تروریسم بین المللی و سایر چالش های قرن معاصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق در دوشنبه، در شانزدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای موضوعات مبارزه با تروریسم بین‌المللی و سایر چالش های قرن معاصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست دبیران شورا و مشاوران امنیت ملی هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان به صورت حضوری و دبیر شورای امنیت چین به صورت مجازی شرکت و در مورد تامین ثبات و امنیت در فضای سازمان همکاری های شانگهای و گسترش همکاری های کشورهای عضو در زمینه مبارزه با تروریسم، جدایی خواهی و افراط گرایی تبادل نظر کردند.

مبارزه با تروریسم محور نشست مقامات امنیتی شانگهای +عکس

شرکت کنندگان بر غیر قابل قبول بودن استانداردهای دوگانه در امر مبارزه با تروریسم، جدایی خواهی و افراط‌گرایی تاکید کردند.

همچنین بحث همه گیری کرونا، مشکلات امنیتی مربوط به آن و رفع پیامدهای این بیماری نیز در محور مذاکرات طرف ها قرار داده شد.

مبارزه با تروریسم محور نشست مقامات امنیتی شانگهای +عکس

در اطلاعیه مربوط به این نشست آمده است که همچنین بحث و بررسی موضوعاتی مانند مقابله با قاچاق سلاح و مواد مخدر، جرایم سازمان یافته فرامرزی و تأمین امنیت بین المللی اطلاعات از دیگر محورهای مهم دستور کار این نشست عنوان شده است.

مبارزه با تروریسم محور نشست مقامات امنیتی شانگهای +عکس

در این نشست حل بحران افغانستان و برقراری صلح پایدار در این کشور یکی از عامل کلیدی در حفظ صلح، امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری های شانگهای عنوان شد. همچنین تاکید شد که بحران افغانستان راه حل نظامی نداشته و روند صلح فراگیر در این کشور باید توسط خود افغان ها و تحت رهبری آنها و با در نظر گرفتن منافع مردم و تمام گروه های قومی این کشور دنبال شود.

مبارزه با تروریسم محور نشست مقامات امنیتی شانگهای +عکس

همچنین به نقش محوری سازمان ملل در روند صلح افغانستان تاکید شده و از جامعه جهانی و قبل از همه از کشورهای کمک کننده خواسته شد تا حمایت های خود از افغانستان ادامه دهند.

شرکت کنندگان این نشست همچنین موضوع تهیه اسناد اجلاس سران سازمان را که در ماه سپتامبر در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار دادند.

مبارزه با تروریسم محور نشست مقامات امنیتی شانگهای +عکس

در حاشیه این نشست تعدادی از دبیران شورای امنیت کشورهای عضو دیدارهای دوجانبه دایر کردند.

مبارزه با تروریسم محور نشست مقامات امنیتی شانگهای +عکس

نشست بعدی دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سال 2022 در ازبکستان برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    بزرگترين مانع ايران براي پيوستن به اين پيمان مخالفت كشور تاجيكستان هست.يكي از معدود كشورهاي دنيا كه با ما هم زبان و هم ريشه است.اين يعني شكست سياست خارجه ايران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس