کد خبر 1116864
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
اجلاس سران عضو سازمان همکاری شانگهای

وزیر امور خارجه تاجیکستان به عنوان رئیس آتی شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو «شانگهای» گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری در اولویت مناسبات بین کشورهای این سازمان قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در جریان دیدار آنلاین روسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو شانگهای با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنانی در این ملاقات خاطرنشان کرد علیرغم همه گیری کرونا، تحت ریاست روسیه در سازمان همکاری شانگهای در سال جاری میلادی همکاری موثری در چارچوب این سازمان برقرار شده که امکان دستیابی به نتایج عملی در زمینه اجرایی وظایف تعیین شده از سوی سران کشورهای عضو شانگهای در سال ۲۰۱۹ میلادی در بیشکک را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه تاجیکستان در بخش دیگری اعلام کرد: در دوره ریاست تاجیکستان در سال ۲۰۲۱ میلادی مصادف با بیستمین سالروز تاسیس شانگهای و بیست و نهمین سالروز استقلال این کشور، توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه، تقویت موقعیت بین‌المللی شانگهای و همچنین بهبود پایه قانونی و حقوقی آن به عنوان وظایف اولویت‌دار تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد که چشم‌انداز، اهداف و وظایف ریاست تاجیکستان توسط «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور در نشست آتی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطرح خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    ای کاش واحد پول مشترک میذاشتن اعضای شانگهای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس