اسرائیل

در حالی که کابینه اسرائیل هنوز اولین روزهای تشکیل خود را پشت سر می‌گذارد، اولین چالش بزرگ با اختلاف نظر شدید بین بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و گدعون ساعر وزیر دادگستری این رژیم شکل گرفته است.

به گزارش مشرق، شبکه ۲۰ تلویزیون اسرائیل در خبری در این رابطه اعلام کرد از همین آغاز شاهد شکاف در کابینه اسرائیل هستیم.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی این رسانه عبری زبان، سخنان متناقض گدعون ساعر و بنی گانتز در رابطه با تشکیل کمیته تحقیق در مورد فساد مالی در خرید زیردریایی و کشتی جنگی قطب های اصلی کابینه اسرائیل را به شدت به چالش کشیده است.

قضیه از این قرار است که دفتر گانتز اعلام کرد دیروز سه شنبه پیشنهاد تشکیل این کمیته بررسی احتمال فساد در خرید کشتی های جنگی و زیر دریایی را برای مطالعه به وزارتخانه های دادگستری و دارایی ارسال کرده است، تا طرح تشکیل این کمیته پیش از نشست روز یک شنبه آینده کابینه با در نظر گرفتن نظرات این دو وزارتخانه آماده شود، اما در مقابل وزارت دادگستری اعلام کرد هیچ پیشنهادی در این رابطه دریافت نکرده است.

این اختلاف نظر به جایی رسید که دفتر وزیر جنگ ساعت ارسال پیشنهاد را  هم رسانه‌ای کرد، و خبر داد بعد از ارسال این پیشنهاد با مسئولین حقوقی وزارت دادگستری اسرائیل تماس و گفتگو هم شده است، در مقابل دفتر ساعر هم با حمله به تصمیم گانتز در بیانه خود تاکید کرد، وزیر جنگ در این کار بسیار عجله به خرج می دهد.

گفتنی است مخالفان بنی گانتز وی را متهم به تلاش برای تسویه حساب سیاسی با بنیامین نتانیاهو به دلیل مشکلاتی که در کابینه قبلی با وی به وجود آمد، می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس