کد خبر 1236257
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸
ورزش «تای چی» موجب تسکین افسردگی در بازماندگان سکته مغزی می شود

نتایج یک مطالعه کوچک نشان می دهد که ورزش قدیمی «تای چی» ممکن است به کاهش افسردگی، اضطراب و استرس در افرادی که از سکته مغزی بهبود می یابند، کمک کند. همچنین ممکن است خواب آنها را بهبود بخشد.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، دکتر «روت تیلور-پیلیا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آریزونا، اظهار داشت: «در ابتدای مطالعه بر روی ۱۱ بازمانده از سکته مغزی، بیشتر آنها علائم خفیف تا متوسط افسردگی را داشتند.»

بیشتر بخوانید:

ورزش کنید تا جوان بمانید

وی در ادامه می‌افزاید: «اما پس از یک دوره دو ماهه کلاس‌های تای چی، من از پیشرفت در روند بهبود علائم افسردگی این افراد و همچنین بهبود خواب شأن متعجب شدم.»

به گفته محققان، افسردگی و اضطراب در بیماران سکته مغزی نسبتاً شایع است و می‌تواند در سلامت جسمی اختلالاتی ایجاد کند. نتایج این مطالعه نتایج امیدوارکننده ای برای سلامتی بازماندگان سکته مغزی دارد که با افسردگی یا اضطراب نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

مطالعه جدید شامل ۱۱ بازمانده از سکته مغزی، با میانگین سنی ۷۰ سال بود که همگی دارای علائم افسردگی بودند.

آنها سه بار در هفته و به مدت هشت هفته در کلاس‌های تای چی شرکت می‌کردند. هر کلاس شامل تایم ۱۰ دقیقه‌ای گرم کردن، ۴۰ دقیقه تای چی و یک دوره ۱۰ دقیقه‌ای خنک کردن بدن بود.

علائم افسردگی، اضطراب و استرس قبل و بعد از هشت هفته تای چی بررسی شد. محققان همچنین خواب شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار دادند.

پس از هشت هفته، بازماندگان سکته مغزی کاهش قابل توجهی در علائم افسردگی، اضطراب و استرس تجربه کردند. همچنین کیفیت بهتر خواب، بیداری کمتر پس از شروع خواب و زمان بیداری کمتری داشتند.

به گفته محققان، تمرین تای چی به فرد این امکان را می‌دهد تا با زندگی در زمان حال و کنار گذاشتن احساسات منفی غیرضروری، مانند افسردگی، ذهن را آرام کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ممودآقا IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 1
    د نه د ورزش پول شمردن از همه‌ ورزشا مفرح تره!! به شرطی که کارمند بانک نباشی!! ممودآقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس