اصلاحات نمایه اصلاح طلبان نمایه

مدیرمسوول روزنامه اعتماد با بیان اینکه اصلاحات سال‌هاست دچار به‌هم‌ریختگی گفتمانی شده است گفت: باید از نماد به‌سمت نهاد شیفت می‌کردیم اما نهاد اجماع‌ساز از مسوولیت شانه خالی کرد.

به گزارش مشرق، یک فعال اصلاح‌طلب با انتقاد از عملکرد نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان گفت: از ابتدا با فرایند نهاد اجماع‌ساز مخالف بودم، با فرایندی که پیش گرفته بود به یک تصمیم و راهبرد مشترک نمی‌رسید. معتقدم حتی اگر این دو نامزد (همتی و مهرعلیزاده) هم نبودند، اصلاح‌طلبان باید در بین پنج نامزد منتسب به اردوگاه رقیب یک نفر را برمی‌گزید.

محمدعلی وکیلی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید بر یک گزینه اجماع‌سازی می‌کرد تا بتواند سازمان رأی خود را حفظ کند، تاکید کرد: حتی جبهه اصلاحات پشت سر آقای زاکانی هم می‌رفت توجیه داشت نه برای رأی‌آوری، بلکه برای اعلام حضور و حفظ سازمان رأی.

مدیرمسوول روزنامه اعتماد گفت: ما باید از تصمیمات شخص‌محور به‌سمت نهادمحور حرکت می‌کردیم و آقای خاتمی در واگذار کردن حوزه تصمیم‌گیری به نهادی به نام اجماع سازوکار اخلاقی و حرفه‌ای انجام داد. باید از نماد به‌سمت نهاد شیفت می‌کردیم. اما این نهاد از مسوولیت شانه خالی کرد و نتوانست یک تصمیم درست بگیرد.

وی با بیان اینکه اصلاحات سال‌هاست دچار به‌هم‌ریختگی گفتمانی شده است، تصریح کرد: امروز اصلاح‌طلبی سرگیجه گرفته که اصلاح‌طلبی آقای کرباسچی درست است یا آقای عارف یا آقای خاتمی و در غیاب یک روایت ناب و شفاف و در این آشفتگی اصلاح‌طلبان، شاهد هستیم که اصولگرایان دارند جای اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار را می‌گیرند.

وکیلی افزود: امروز دال‌های مرکزی جبهه اصلاحات جابه‌جا و تشویش شده و بال راست و براندازان ضربات زیادی به این گفتمان وارد کرده است. من خودم را نماینده بال چپ اصلاح‌طلبی می‌دانم و باید از امروز این بال را بازسازی و احیا کنیم.

وکیلی نامزد اصلی اصلاح‌طلبان را صندوق رأی دانست و گفت: باید پای صندوق رأی حضور داشته باشیم و البته اعتقاد دارم اصلاح‌طلبان پرشور در صحنه حضور دارند و این صف‌ها بیانگر حضور آن‌هاست.

وی همچنین با اشاره به مناظرات انتخاباتی گفت: مناظرات به گرم کردن فضای انتخابات کمک کرد؛ البته محتوای مناظرات اصلاح‌طلبانه بود. همه نامزدها به‌جز آقای جلیلی برنامه‌ها و مطالبات اصلاح‌طلبانه ارائه کردند.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 1
    موضوعی که جناب وکیلی به عنوان یکی از سفسطه گران اصلاح طلبان تهوع آور از آن به عمد غفلت کرده است این است که این نحله فکری فقط در بین آن بخش از جامعه ایران که از لحاظ فرهنگی منحط ترین و غرب پرست ترین و از لحاظ تقوا و شریعت کمترین و کاهل ترین قشر هستند می تواند نفوذی داشته باشد و حال آن که این قشر جامعه فقط برای رسیدن به مطامع کثیف خود با اصلاح طلبان همراهی می کنند و چنانچه این فرقه را در رسیدن به مطامع شان ناتوان ببینند، انگیزه و دلیلی برای ادامه حمایت از این گروه ندارند! ممکن نیست شیاطین خود را برای همدیگر فدا و قربانی کنند! تکیه بر باطل پایان ناخوشی دارد!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    جالبه این طوایف قدرت طلب انحصارگرا بر روی آفتاب خاک می پاشند تنها یک نامزد برنامه در هر سه سطح سیستم و نظام سازی،سیاست و عملیات و پروژه داشت تا تحول و جهش حقیقی و واقعی بعمل آورد نه بازی با الفاظ و نمایش برنامه آنهم دکتر جلیلی این مرد بی بدیل الهی بود اما این مردک می گوید همه بجز آقای جلیلی برنامه ها و مطالبات اصلاح طلبانه داشتند.عجب.اصولگرا و اصلاح طلب دولبه یک قیچب اند... فاین تذهبون.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    ناسا !! ههه یک مشت ... که همش تو فضا هستن از بس سنتی صنعتی با هم میزنن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس