کد خبر 1232438
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
همتی نمایه

جمعی از احزاب اصلاح طلب معتدل طی بیانیه‌ای از عبدالناصر همتی حمایت کردند.

به گزارش مشرق، نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان معروف به ناسا که اکنون مجوز خود را از وزارت کشور با عنوان جبهه اصلاحات ایران دریافت کرد تشکلی عبارت از احزاب اصلاح‌طلب و ۱۵ شخصیت حقیقی است که قرار بود برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جهت اتحاد و یکپارچگی اصلاح‌طلبان ایفای نقش کند.

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان پس از انحلال شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که محمدرضا عارف ریاست آن را بر عهده داشت تشکیل شد و بهزاد نبوی هم اکنون بر کرسی ریاست آن تکیه زده است.

بیشتر بخوانید:

برخورد مشابه روحانی و همتی با دانشجویان+ فیلم

مأموریت نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ با یک همه‌پرسی از احزاب آغاز شد و پس از مشخص شدن ۱۴ شخصیت پرطرفدار در بین احزاب اصلاح‌طلب از آنان خواسته شد با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ثبت‌نام کنند اما پس از اعلام احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بلافاصله اعلام کرد که نامزدی در رقابت‌های ریاست جمهوری ندارد.

عبدالناصر همتی عضو اسبق حزب کارگزاران سازندگی و محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات دو چهره‌ای بودند که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان احراز شده بود اما اصلاح‌طلبان تمایلی به حمایت از مهرعلیزاده و همتی نداشتند. با آغاز تبلیغات تلویزیونی نامزدها عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده طی نامه‌ای به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان درخواست کردند در صحن علنی این نهاد حضور یافته و برنامه‌های خود را ارائه دهند اما این بار هم نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان به درخواست آنان دست رد زد.

با اصرار حزب کارگزاران سازندگی و چند حزب اصلاح‌طلب دیگر و همچنین موافقت بهزاد نبوی رئیس این جبهه قرار شد که در مورد حمایت نهاد اجماع‌ساز از نامزدهای باقیمانده رأی‌گیری صورت گیرد اما پس از رأی‌گیری تغییری در موضع نخست این نهاد ایجاد نشد و جبهه اصلاح‌طلب ایران مجددا تأکید کرد از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

پس از ناموفق بودن رأی‌گیری‌ها برای حمایت از نامزدهای جریان اصلاحات با موافقت جبهه اصلاحات ایران (ناسا) قرار شد هر حزب از نامزد مدنظر خود در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کند یعنی همان مجوزی که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در سال ۹۸ برای احزاب اصلاح‌طلب صادر کرد.

حالا حزب کارگزاران سازندگی، حزب ندای ایرانیان، حزب اعتماد ملی، حزب توسعه ایران اسلامی، حزب همکاری و وحدت ملی، حزب جوانان ایران اسلامی، حزب مردم‌سالاری، حزب اسلامی کار، مجمع نیروهای خط امام، خانه کارگر، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مجمع زنان اصلاح‌طلب و جمعیت زنان نواندیش طی بیانیه‌ای از عبدالناصر همتی حمایت کردند.

در بخشی از بیانیه«ائتلاف جمهور» احزاب اصلاح‌طلب آمده است، ما احزاب اصلاح‌طلب برآمده از جنبش دوم خرداد به نام دفاع از جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم بر اساس نظرسنجی‌ها و امکان نظرسنجی‌های موجود و با مشاهده شور و شوق سیاسی و انتخاباتی در نسل جوان اصلاحات که این بار موتور محرکه اصلاح‌طلبان شده‌اند از میان دو نامزد اصلاح‌طلب موجود به دکتر عبدالناصر همتی رأی می‌دهیم و برای پیروزی او مبارزه انتخاباتی می‌کنیم و برای صیانت از جمهوریت ائتلاف می‌کنیم.

پس از اعلام ائتلاف جمهور احزاب اصلاح‌طلب از عبدالناصر همتی، محسن مهرعلیزاده دیگر نامزد اصلاح‌طلب انتخابات صبح امروز نامه انصراف خود را به وزارت کشور تحویل داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 1
    دلار33تومانی،بنزین 3هزاری،اختلاس ودزدی،سکه 17میلیونی،دزدی بورس،صف مرغ وروغن،قند وشکر،نان و....واقعا هم نیاز به حمایت داره وبجای پشت ایستادند جلو بایستید که شاهکارمدیریت تون بخصوص درحوزه اقتصاد ومعیشت ننگین ترین دوره را درتاریخ سرزمینم ایران نشان می دهد بالاخره خطر از دست دادن منافع وقطع شدن ریشه فساد برای بعضی ها گران تمام میشود وباید از امثال همتی (که تاریکی کارنامه این دوسالش تقریبا مردم را نابود کرد)حمایت کنند
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    مردم عزیز تروخدا بر مبنای عقل انتخواب کنیدمهم نیست که فرد رئیس جمهور علم اقتصاد یا تولید یا صنعت یا پتروشیمی و... بلد باشه مهم اینه که مدیریت و اراده قوی داشته باشه و بهترین اقتصاد دانان و عالمان و... رو به کار بگیره که آقای رئیسی الحق و الانصاف اینو تو کارنامشون نشون دادن حالا به نظر شما آقای همتی نیز چنین کارنامه واراده ای رو دارند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس