برنامه هسته‎ای مخفی رژیم صهیونیستی؛ تاسیسات اتمی در کدام مناطق اراضی اشغالی قرار دارند؟

رژیم صهیونیستی به عنوان تنها منطقه دارنده تسلیحات هسته ای در غرب آسیا همچنان از پذیرش پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خودداری می‎کند.

به گزارش مشرق، موضوع مخفی ماندن فعالیت و تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در پی درخواست نماینده قطر در سازمان‌های بین المللی مستقر در «وین» در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، بار دیگر لزوم پاسخگو کردن این رژیم را مطرح کرد.

به گفته نماینده قطر در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای «NPT» نپیوسته است؛ ضمن اینکه با در نظر داشتن سابقه تجاوز این رژیم و استفاده نامتناسب از زور علیه غیرنظامیان، تضمینی برای عدم استفاده غیر مسئولانه رژیم صهیونیستی از تسلیحات هسته‌ای در آینده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

همکاری اسرائیل با آمریکا برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران

این مقام قطری خواستار عدم فرار رژیم صهیونیستی از افشای حقایق در مورد توانایی‌های هسته‌ای این رژیم شده و بر اهمیت همکاری رژیم صهیونیستی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

به گزارش «آرمز کنترل»، رژیم صهیونیستی مانند پاکستان و هند به عنوان دیگر دارندگان زرداخانه هسته‌ای تاکنون از امضای «ان پی تی»، سر باز زده است.

دلیل اینکه این رژیم تاکنون آزمایش هسته‌ای علنی انجام نداده و گزارش‌های مرتبط با وجود زرادخانه‌های هسته‌ای در اراضی اشغالی را رد یا تایید نمی‌کند، نگرانی از معرفی شدن به عنوان نخستین دارنده سلاح هسته‌ای در غرب آسیاست.

با این وجود، دلایل زیادی دال بر واقعیت داشتن وجود سلاح‌های هسته‌ای در اراضی اشغالی وجود دارد؛ اگرچه ماهیت و تعداد آن‌ها مشخص نیست.

موضوع ثابت شده در این زمینه فعالیت رژیم صهیونیستی در مورد شکافت پلوتونیوم غنی شده و استفاده از آن در تسلیحات هسته‌ای است.

برآوردها، شمار کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را تا سال ۲۰۲۰، معادل ۹۰ مورد و کلاهک‌های هسته‌ای با مواد شکافت پذیر را تا ۲۰۰ مورد تخمین زده‎اند.

به گزارش «اتمیک آرشیو»، تاسیسات هسته‌ای در اراضی اشغالی شامل موارد زیر هستند:

- مرکز تحقیقات هسته‌ای «دیمونا» برای تولید و استخراج پلوتونیوم و داشتن دیگر زیرساخت‌های مربوط به تسلیحات

- پایگاه «ایلابون»، زرادخانه تاکتیکی کلاهک‌های جنگ هسته‌ای و دومین مرکز ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای در اراضی اشغالی

- «کفر زخاریا» پایگاه مشکوک موشک‌های هسته‌ای و مرکز ذخیره سازی بمب

- «نهال سورق»، پایگاهی معادل آزمایشگاه ملی تسلیحات آمریکا که طراحی و ساخت تسلیحات و همچنین تحقیقات را مدیریت می‌کند.

- «یودفت»، مرکز مشکوک مونتاژ تسلیحات هسته‌ای

- «تیروش»، یکی از ۲ مرکز ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای اراضی اشغالی.

تصور می‌شود که «تیروش» سایت استراتژیک ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای است، در حالی که «ایلابون» سایت ذخیره تسلیحات تاکتیکی است.

- «رافائل»، پایگاه مونتاژ تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    خب به ماچه
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    پس چرا هکرهای ما نمی توانند در آنها نفوذ نمایند
  • KIAN96906380 IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    بااینحساب خوراک 7 فروند موشک تا برای همیشه از روی زمین موش‌های صهیونیست محو بشن. (همینکه ما بدونیم سایت‌های مخفی رژیم موش‌صفت صهیونیستی کجاست و پنهانی چه اقدامات هسته‌ای انجام میدن برای منطقه ما کافیه، نیازی به اطلاعات آژانس بیعرضه و جانبدار اتمی رافائل گروسی نیست)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس