همتی نمایه

عبدالناصر همتی در آخرین مناظره تلویزیونی به سوالاتی در حوزه دغدغه‌های مردم پاسخ داد.

سرویس سیاست مشرق - عبدالناصر همتی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم که با محوریت مسائل «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» در استودیوی مناظرات رسانه ملی برگزار شد، به بیان برنامه‌های خود و نقد برنامه‌های دیگر نامزدها در این حوزه‌ها پرداخت.

همتی در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور را باید اکثریت مردم تایید کنند. رئیس جمهور باید منتخب تمام مردم باشد. رئیس‌جمهور نباید منتخب اقلیت مردم باشد. اگر رییس‌جمهور را اکثریت مردم انتخاب کنند، تعاملش با مردم حتما قوی خواهد بود. معلوم است که رییس جمهور باید در بین مردم باشد. درد آنها را بفهمد و زندگی آنها را ببینید.

معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه ای قرار بگیرد و از اطرافیان به او گزارش دهند.

من فکر می‌کنم یک نگاه دیگری به رئیس‌جمهور، به رفتار مردم و به ارتباط مردم با حاکمیت باید کرد. ارتباط ما الان یک مقدار سست شده است.

این مسأله بسیار مهمی است و امیدوارم در این انتخابات این فاصله به حداقل برسد، نکته ای که یکی از کاندیداها هم شنیدم و گفتند، بعضی از کاندیدها از زنان، اهل سنت و جوانان صحبت می‌کنند برای اینکه رای بیاورند. نه؛ ما زندگیمان با اینها است.

شاید برای آنها تعجب آور است برای ما اینها تعجب آور نیست. من خانمم سپیده شبستری را فرستادم از طرف من صحبت کرد بعد همه تقلید کردند و بچه های خود را فرستادند.

ما با تعامل می‌خواهیم نشان دهیم خیلی از کارها را انجام داد. خوشحال همین روشی که من رفتم را آنها هم رفتند.پس ما می‌توانیم ارتباط خوبی با اقوام، زنان و جوانان داشته باشیم و من مرتب در بین مردم حرف آنها را خواهم شنید. ان شاالله بتوانیم جمهوریت را قویتر کنیم.

***************************

راهکار شما در مقابله با تورم، عدالت، رکود، مقابله با فساد، یارانه ها، اشتغال و مسکن چیست؟

همتی در سومین مناظره تلویزیونی توضیحاتی ارائه داد که محورهای آن به شرح زیر است:

- بدون اعاده رشد اقتصادی در حد ۵ درصد نمی شود بیکاری را حل و رفاه را به کشور آورد.

- ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور نیم درصد بیشتر نبوده است. در طول یک دهه گذشته سرمایه گذاری در کشور شیب نزولی داشته و بدون سرمایه گذاری رشد اقتصادی معنا ندارد.

- اقتصاد مفاهیم و معادلات خود را دارد. علم اقتصاد به ما می‌گوید باید محیط سرمایه گذاری امن باشد.

- آقای رئیسی می‌گویند گرانی وجود ندارد اصلا تورم عامل گرانی است. اصلا در دنیایی که تورم ۲ تا ۳ درصد شده اصلا گرانی وجود ندارد.

- چرا قیمت ارز و مسکن بالا رفت؟ خودمان را به راه دیگر نزنیم آقای رئیسی. تحریم در این یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا را بهم زده است.

- شما یک کشور در دنیا نشان دهید بدون مبادلات اقتصادی جهانی بتوانند رشد و پیشرفت داشته باشند.

- آقای جلیلی اگر این ۷ مشکل ( مشکلاتی که مجری به آن اشاره کرد)  وجود دارد پس چرا در مورد مسائل دیگر صحبت می کنید. تحریم خیلی مهم است. من برای این ۷ مورد برنامه هایم تدوین شده است.

- این جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم. اولا شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید و اگر هم بلد باشید رشد ۸ درصدی که داشتیم به شد صفر درصدی و منفی تبدیل می شود.

- هزینه را مردم دارند می دهند، یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم روی دریا بفرستیم. پرسپولیس و استقلال پولشان را نمی توانند از AFC بگیرند. 

- آقای رئیسی که شما سرگروه این ۵ نفر هستید در مقابل من ایستادید اگر قدرت دست تندروها بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قدرت دست شما بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد.

- من خیلی راحت می‌گویم تحریم با اجماع های جهانی اتفاق می‌افتد. برجام راه حلی بود که آقای ظریف با راهنمایی مقام معظم رهبری جلوی پای کشور گذاشت. اگر تحریم ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند.

نقد شما به سخنان دیگر نامزدها چیست؟

- آقای جلیلی میفرمایند ما با دو تا سه کشور مذاکره کنیم. جناب جلیلی شما یک دهه با بیانیه خوانی در مذاکرات، معطل کردید و از آن موقع تا الان ۸۰ درصد GDP عقب مانده است.

- من فکر میکنم شما اصلا از مسائل بین‌المللی اطلاع ندارید. بهترین دوست های ما چین و عراق پول های ما را نمی دهند. آنها می‌گویند تا مذاکره شما به نتیجه نرسد پول ها را نمی دهیم و با شما ارتباط برقرار نمی کنیم.

- بیکاری و معیشت مردم نتیجه کارهای شماست. دنیا بدون حل مشکل تحریم با شما کار نمی کند.

- آقای زاکانی هم به عنوان پلیس بد به عنوان پوششی می خواهند چیزهایی را بگویند. بخشی از مطالب ارائه شده را تحریف شده مطرح کردند که پاسخ ایشان را نخواهم داد.

- اما در ارتباط با بورس؛ رئیس ما بانک مرکزی حق رای در دولت ندارد و مرا از دولت اخراج کردند. بدلیل بی اخلاقی وزیر اقتصاد و برخی رقبا برای اولین بار می‌گویم مدتها قبل از ریزش بورس به رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم مردم را دعوت نکنید.

- رهبر انقلاب خطاب به رییس‌جمهور فرمودند این هشدار رئیس کل مهم است. کسانی دیگری شبیه به آن را مطرح کردند. مقتضی است فکر جدی در این باره شود.

- همه بعد از آن دوباره دعوت به بورس کردند. وزیر اقتصاد گفت حبابی وجود ندارد. چند هزار میلیارد در بورس عده ای بود بردند. در طول یکسال سه بار رییس بورس را عوض کردند. نایب رئیس آن زمان مجلس نامه نوشت و بعد گفت سه روزه آن را حل می کنم. مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد. ریزش بورس از  تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بود.

- گفتند ۱۱ نفر که بیشترین معوقه بانکی را دارند معرفی کنید. اینها بیش از ده سال پیش منابع گرفتند من لیست اینها را به آقای رئیسی می دهم اگر خواستند معرفی کنند.

راهکار شما برای تقویت پایه‌های خانواده در عین مشارکت اجتماعی زنان چیست؟

- بحث زنان بسیار مهم است. ۵۰ درصد جمعیت کشور زنان هستند واقعیت آن است در حدی که باید در شان و جایگاهشان باشد در جامعه ما به آنها توجه نمی‌شود.

- من فکر می‌کنم دولت باید امنیت لازم اجتماعی را برای زنان فراهم کند و فرصت برابر به آنها بدهد. مشکل ما در این زمینه این است که تعداد اشتغال برای زنان برابر نیست.

- در مورد زنان حتما مایکرو فاینانس یا وام های خرد را راه می اندازیم برای اینکه به خود اشتغالی و کار آفرینی برسند.

- در این طرحی که دارم حتما به دهک پایین به هر خانوار یک میلیون داده شود، البته از طریق هدفمند کردن یارانه نه از طریق چاپ پول. برنامه های وسیعی را برای زنان دارم.

- آقای رییسی فرمودند چرا الان به من لیست ابر بدهکاران را دادید. آقای رئیسی ما قبلا این لیست را دادیم و در قوه قضاییه پرونده آنها هست. برخی از پرونده ها بدلایلی پیش نمی رود.

- اینها در زمان من نبوده و برای گذشته است و اگر صلاح می‌دانید اسامی آنها را اعلام کنید.

- آقای جلیلی درباره FATF گویا شوخی می کند! فقط شما و کره شمالی می گویید FATF بدرد نمی خورد. یعنی ۲۰۰ کشور نمی فهمند؟  اینها برای مبارزه با فعالیت تروریستی و پولشویی است. اجازه بدید کشور نفس بکشد .

- جناب آقای رئیسی دو سال است دارند تبلیغ می کنند. مردم می دانند اینترنت امن یعنی چه؟ یعنی اینستاگرام بسته شود. یعنی چند میلیون شغل از بین برود.

- آقای رئیسی اینجا کره شمالی نیست. آقای آذری جهرمی این وزیر شجاع ما را هر روز به دادگاه فرا می‌خوانند. آقای رئیسی چرا نمایندگان شما در کمیته بررسی رای به فیلتر شدن اینستاگرام دادند.

- وقتی شما می‌گویید با فیلترینگ مخالف هستید مثل این می ماند که طبری می گوید زمین ها و ویلاها را در لواسان دوستانش به او داده اند. الان دوستان آقای طبری چرا آزاد هستند؟

- آقای رییسی در کمیسیون ترفیع قضات زن ترتیب اثر داده نشده است، نسبت شما با افکار آقای علم الهدی امام جمعه مشهد چیست؟ مخالف نظر ایشان در مورد زنان هستید یا نه؟ شما در مناظره قبل نگفتید مخالف گشت ارشاد هستید یا نه؟

نقد شما به سخنان دیگر نامزدها چیست؟

در این مناظرات می بینیم جای روستاییان خالی است. مشاور آقای رییسی شهر به شهر برای ایشان تبلیغ می کند و مشاور آقای جلیلی ترک موتورش می نشیند به روستاییان عزیز توهین می کند. نگاه مشاور آقای جلیلی به روستاییان نگاهی بود که در جلسه پیش آقای رئیسی به کارمندان داشتند. انگار روستایی واژه تحقیر آمیز است.

- مردم عزیز نگذارید این نگاه ارباب رعیتی حاکم شود. ملت ما انقلاب کرد که این نگاه ها نباشد. مردم روستا از شما حتی گندمتان را هم نمی خرند. چون بودجه اش را تیم مجلسی هایی که در اینجا هستند مثل قیر رایگان، به رانت خواران دادند.

- من برنامه جامعی برای روستا و اقتصاد روستا دارم. در این برنامه تضمین می کنم که محصول کشاورزی شما را به نرخ روز بخرم نه نرخ تحمیلی که معمولا رایج است.

- من انبارهای گسترده در سراسر کشور برای نگهداری محصولات کشاورزی و عرضه آن در بورس کالا را می اندازم.

- آقای رییسی در صحبت چند روز پیش فرمودند بانک مرکزی نمی تواند نرخ سود را پایین بیاورد ولی من با ابزار قوه قضاییه می توانم. باید پرسید چرا پایین نیاوردید؟

- آقای رئیسی اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست. ریشه تورم را باید بخشکانیم. حکمرانی اقتصادی مان ما مناسب است. اینگونه کشور را مانند زندان نمی شود اداره کرد.

- آقای قاضی زاده هاشمی جلسه پیش گفتند که من به زنان بیشتر اهمیت می دهم و رئیس ستادم یک خانم است من عرض می کنم خانمی که در ستاد شما بود همین کسی نبود که گفته بودند بیل گیتس با واکسن کرونا می خواهد ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشد، با این تفکر می خواهید کشور را اداره کنید؟

- واکسیناسیون همگانی و رایگان کرونا را تا پایان سال انجام خواهم داد. سامانه شفاف کرونا در ماه اول آغاز دولت راه اندازی خواهد شد.

جمع‌بندی:

- مردم عزیز! شش ماه تمام براندازان خارجی و تندروهای داخلی من را تخریب کردند. برخی از مشکلات اقتصادی را حتی همین آقایان حاضر در جلسه را به گردن من انداختند. من هیچ چیز نگفتم، همه آقایان در اینجا می دانند که من با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم ولی به روی آنها نمی آورم چون باید تخریب کنند.

- من می‌دانستم اگر وارد صحنه انتخابات بشوم تخریب ها صد برابر خواهد شد. ولی گفتم ممکن است هیچ وقت نتوانم خودم را ببخشم. لذا دو ساعت مانده به پایان ثبت نام در صحنه حاضر شدم.

- آقای روحانی رییس‌جمهور خوبی بود؛ در دوران تعامل؛ یادتان بیاورید آن سال ها را، اما هیچ کس نمی دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل خواهد کرد.

- هیچکس ترامپ و کارهای او را پیش بینی نمی کرد. روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آنطور که باید عمل کند، تیم ناهماهنگ اقتصادی، اعتماد به آدم های که خیر ایشان را نمی خواستند، در کنار تخریب و سنگ اندازی های همین آقایانی که اینجا نشستند، هم به مسئله دامن زد.

- باید قبول کنیم مردم خشمگین هستند رئیس جمهور نیاید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه خبردار شدم.

- مردم سه سال است که آقایان تخم یاس و نا امیدی در جامعه می کارند. دارند به شما القا می‌کنند، رای‌تان هیچ اهمیتی ندارد، دشمن خارجی و تندروهای داخلی هر دو از رای شما می ترسند چون بازی آنها بهم می خورد.

- شما مردم برای این صندوق رای خون دادید. با جوانان ما چه کردند، در ۱۲ سال شعارشان از رای من کو، شد رای بی رای.

- ما در انتخاباتمان اشتباه کردیم. بیاید دوباره با هم یار دبستانی را بخوانیم. من قول می دهم کشور را از این پیچ خطرناک رد کنم. قول می دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم.

- نمی گذارم کسی بخاطر معیشت شرمنده خانواده اش بشود، این کاری است که من بلدم. از تاج‌زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی تا فردوسی پور و دایی تا آذری جهرمی، از طیب نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی دانا، از مسجد جامعه ای و ظفرقندی تا محمد جواد ظریف همه می توانند کنار من باشند تا ما ایرانی بهتر داشته باشیم.

- من هیچ ترسی ندارم نه برادرم فاسد است، نه پسرم نه دخترانم و نه همسرم. من به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد. به من اعتماد کنید روز رای گیری زیر نیز بزنید نگذارید ۲۸ خرداد ۲۸ مرداد شود. قدرت خود را به همه کسانی که نمی‌خواهند خوشحالی شما را ببینید نشان دهید. به همه کسانی که می گویند اگر جمع کنید بروید؛ اینجا وطن ماست اینجا ایران ماست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    9 8
    همتی جز دروغگویی و تهمت زنی کار دیگری بلد نیست
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      لانه ی فتنه گران داره احیا میشه
  • آگاه IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    10 2
    همتی گفت مقصر اصلی بورس شخص رییس جمهور است
  • DE ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    9 2
    اصلا گرانی وجود ندارد من خودم تا حالا هرچه اراده کرده ام خریده ام زندگی لاتچری خوبی دارم
  • ناشناس IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    12 6
    باسلام خداجای حق نشسته چراهمتی ومهرعلیزاده رییسی وبقیه روخراب کردند؟مردم اگراین دونفررای بیاورندهمه ایرانیا به خاک سیاه میشینند خودمون به حال خودمون رحم کنیم چرااین دونفر به سیداولادپیغمبرتوهین وتهمت راه انداختندبسه دیگه بابا برای رای جمع کردن توهین؟اگربه رییسی رای ندیم هربلایی سرمون بیادحقمونه مثل دفه قبل مثال اینه که خودم کردم که لعنت برخودم باد..حواسمونوجمع کنیم گول حرفاشونونخوریم
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    19 6
    آقای همتی که توهین میکنه به همه کاندیداها فردای روزگاربه همه مردم ایران توهین میکنه
  • کارشناس IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    13 1
    چرا رئیسی نام 11 نفر را افشا نکرد تا مردم بشناسند
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      1 1
      اين ي نقشه بود عليه رييسي وگرنه انهايي كه جرمشون ثابت شد زندانن
    • متین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      چون ... نداره اعلام کنه ..البته همشون همینن نه فقط یک نفر
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    روحانی را باید با نوار ...زد
  • رضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 0
    بله گرونی وجود نداره آقای همتی ببخشید مردم اشتباه کردند همه چیز ارزون شده دلار هم سه هزار تومن بود شما لطف کردید شده دو هزار تومن
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    چراافشانکردبرای اینکه به مصلحت ایران نبوده همتی عمدن اینکارو کردکه رییسی روخراب کنه مطمعنا رییسی به پرونده اون یازده نفررسیدگی میکنه اصلن نیازبه اون کارنبود، خودش فرشته ست هیچ گرانی نیاورده پاک ومعصومه
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 4
    همتی رییس جمهور بعدیه.این خط و این نشون.مردم مرد اقتصاد می خوان
  • درگان IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    رضایی = پایان عمر جناح بازی سیاسی و مفت خوری
  • درگان IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    رضایی = پایان جناح بازی سیاسی و مفت خوری
  • نصر IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 0
    از تاج‌زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی تا فردوسی پور و دایی تا آذری جهرمی، از طیب نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی دانا، از مسجد جامعه ای و ظفرقندی تا محمد جواد ظریف همه می توانند کنار من باشند تا ما ایرانی بهتر داشته باشیم. - من هیچ ترسی ندارم نه برادرم فاسد است، نه پسرم نه دخترانم و خوبه خودش را شناساند با دزدان و اختلاس گران و هوچیگران وذلت طلبان میخواهد کشور را اداره کند.بیشک آذری جهرمی تمام قد وایساده با امکاناتی که داره و با تقلب او را پیروز کند.وکرباسچی با اختلاس های شهرداری تهران به کمکش اومده .ومحمد جواد ظریف طرح حقارت کشور را ادامه دهد .و با صفایی فراهانی وفردوسی پور و دایی فساد های ورزشی را به کل کشور تعمیم دهد .و با فرجی دانا و طیب نیا اقتصاد کاپیتالیستی را بر کشور حاکم کند.و با کمک بقیه دولت سوم روحانی را به شکل ضعیفتر ادامه دهد.و تاجزاده هم همه فساد و گنده کاریاشه ماست مالی کنه .عجب تیم هم خطی با سیاست های استکباری .خداوند این کشور را از شر خناس جن و انس رهایی بخشد ایشاالله.
    • احسان IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      با دایی و فردوسی پور نمیشود مملکت داری کرد.
  • رضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    آقای همتی من همشهریتم قلبن دوستت دارم تا دیر نشده به نفع محسن رضایی برو کنار عزیز مردم ایران میشی
  • DE ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    اصلا گرانی وِجود ندارد حقوق ها کم است. طرف برنج پخته بود به مهمانها گفت ببخشید یه کم نمکش زیاد شده.یکی از مهمانها گفت اتفاقا نمکش به اندازه است برنجش کم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس