کد خبر 1228756
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
سعید جلیلی نمایه

سعید جلیلی در بخش جمع بندی پایانی در دومین مناظره انتخاباتی گفت: ما نباید کشور را معطل مباحثی چون FATF کنیم.

به گزارش مشرق،عرصه روابط بین کشورها یک نقاط اشتراک و یک نقاط اختلافی دارد و این مسئله کاملاً طبیعی است. نقاط اشتراک بین کشورها تعامل و نقاط اختلاف بین آنان تقابل ایجاد می‌کند. هنر دولت‌ها این است که بتوانند این نقاط اشتراک که فرصت‌ها را ایجاد می‌کند، تبدیل به نقطه تعامل کرده و نقاط اختلاف که موجب ایجاد تقابل می‌شود را مدیریت و از تهدیدات پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارد که اگر سیاست ما تعامل سازنده و گسترده با جهان باشد، باید همه فرصت‌ها را بررسی و آن را بالفعل کنیم. ایراد ما به دولت این است که معطل چهار کشور ماند و تمام کارهایش معطل آنان شد. یک روز به بهانه FATF و روز دیگری به بهانه ترامپ و برجام، کشور را معطل کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بله، آنان دشمنی می‌کنند و شما باید این هنر را داشته باشید تا فرصت‌ها را از دست ندهید و باید با کشورهایی که اشتراکات دارید، تعاملات خود را گسترش دهید. در همسایگی، منطقه و کشورهای مسلمان قطعاً این نقاط تعامل برای ما بیشتر وجود دارد.

برخی لولوهای الکی نسازند

جلیلی ادامه داد: ما باید ۲۰۰ کشور جهان را روی میز بگذاریم و بگوییم از هر یک از این کشورها چقدر فرصت می‌توانیم به دست آوریم و مجموع این فرصت‌ها را بالفعل کنیم. کشور نباید معطل شود و بعد هم گفته شود که اینها می‌خواهند در کاخ سفید حسینیه درست کنند. این حرف‌های موهوم چیست؟ خواهش بنده این است که این لولوهای الکی را نسازید.

وی تأکید کرد: امروز خود آنان بر زمین افتادند. بایدن در سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که در بهمن ماه منتشر کرد، گفت: ایران وارد عرصه جدیدی از بازی شده است که یک صحنه جدید تعریف می‌کند؛ این حرف را که من نمی‌گویم؛ بروید و خودتان بخوانید.

برای خنثی‌سازی تحریم‌ها باید در موضع آفندی باشیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما فرصت‌های بزرگی داریم و باید از تعاملات اقتصادی با کشورها استفاده کنیم البته فرصت‌های گسترده‌ای برای تعاملات اقتصادی داشتیم که استفاده نکردیم؛ فقط پاکستان ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد که ۱۶ میلیارد دلار آن می‌تواند از سوی ایران تأمین شود و ما می‌توانیم کارهای بزرگ کنیم.

جلیلی گفت: حتی در بحث خنثی‌سازی تحریم و جنگ اقتصادی، ما باید در موضع آفندی باشیم، با ابزار اقتصادی، دشمن را پشیمان کنیم و این کار شدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    بعد از معطلی 8ساله کشور به خاطر برجام، حالا نوبت به fatf رسیده. از همتی بپرسیم چندسال باید کشور معطل این موافقتناه های بی خاصیت بشه؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس