کد خبر 1230510
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
همتی نمایه

عبدالناصر همتی در دومین بخش از سومین مناظره انتخاباتی گفت: بهترین دوستان ما عراق و چین هستند که آنها هم پول‌های ما را نمی دهند.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی گفت: آقای جلیلی می‌فرماید که چرا ما با ۲ و ۳ کشور مذاکره می‌کنیم؟ جناب جلیلی شما یک دهه کشور را با یک بیانیه خوانی در مذاکرات معطل کرده اید. از آن موقع تا الان ۸۰ درصد، کشور عقب مانده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من فکر می‌کنم شما اصلاً اطلاعی از مسائل بین‌المللی ندارید که می‌گوئید بدون توجه به آنها کارها را انجام بدهیم.

همتی تصریح کرد: بهترین دوستان ما که چین و عراق هستند، پول‌های ما را نمی‌دهند. شما چه می‌گوئید که خودمان برویم و حل بکنیم. آن‌ها می‌گویند تا این مذاکرات به نتیجه نرسد، نمی‌توانیم با شما ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: با افتخار می‌گوئید که می‌توانیم آن را دور بزنیم. بیکاری و وضعیت معیشت مردم کار شماست. چرا این‌ها را نمی‌گویید، همینطوری بیخودی می‌گوئید باید تعامل کنیم. تعامل با چه کسی؟ دنیا بدون حل مشکل تحریم با شما کار نمی‌کند، الان هم کار نمی‌کند. ۲۰ درصد هزینه اضافه را هم می‌دهیم.

به زاکانی پاسخ نمی‌دهم!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای زاکانی هم به عنوان پلیس بد و پوششی مسائل تحریف شده را مطرح کردند که من به او جواب نمی‌دهم.

وی تصریح کرد: در رابطه با بورس گفتند شما نماینده دولت هستید، با اینکه رئیس بانک مرکزی در هیئت دولت رأی ندارد و من را از کار برکنار کرده اند، اما سایر نامزدها دائم از نقش بانک مرکزی در بورس می‌گویند. لذا لازم است من یک توضیحاتی ارائه بدهم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: تا به حال این نکات را نگفتم و فقط به این دلیل که هم وزیر اقتصاد و برخی رقبا در جامعه بی اخلاقی کردند، باید این موارد مطرح شده را پاسخ دهم. برای اولین بار می‌خواهم واقعیت‌های راجع به بورس را بگویم.

درباره وضعیت بورس به دفتر رهبری نامه ارسال کردم

همتی ادامه داد: من مدت‌ها قبل از ریزش بورس به دفتر رهبری و رئیس جمهور نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم که مردم را دعوت نکنید. این نامه الان پیش من است. ایشان نیز فرمودند جناب آقای رئیس‌جمهور این هشدار رئیس کل مهم است و کسان دیگری نیز شبیه به آن را مطرح کرده‌اند، مقتضی است فکر جدی در این مورد شود.

وی گفت: بعد از آن چه شد؟ همه مجدد شروع کردند، مردم را به بورس دعوت کردند. وزیر اقتصاد نیز گفت مشکلی نیست. حبابی وجود ندارد و باید بالا برود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: افرادی در بورس چند هزار میلیارد سود بردند. چه کسانی هستند؟ شما در طول یک سال، سه بار رئیس بورس را عوض کردید. مقررات را بالا، پایین کردید و نوسان و معاملات روزانه را عوض کردید.

مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد

همتی تصریح کرد: نایب رئیس وقت مجلس در بورس دخالت کرد و به قوه قضائیه نامه فرستاد و گفت من سه روزه مشکل را حل می‌کنم. من خدمت شما عرض بکنم، مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد.

وی افزود: بالا پایین رفتن نرخ بین بانکی نیز به خاطر تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بود. اصرار کردم اما درست نشد. گفتند این ۱۱ نفری که منابع بانک‌ها را پر کرده‌اند را معرفی کنید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این یازده نفر بیش از ۱۰ سال پیش این منابع را گرفتند. الان چون آقای رئیسی اعلام کرده بودند، شما این منابع را داده اید، من اسامی این ۱۱ نفر را خدمت او می‌دهم و خواهش می‌کنم، اگر خودشان خواستند به مردم معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    ناشی از این هست که رفتی با عراق چیزی امضا کردی که نمی دونستی چیه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    آقای همتی! آن دوستان مال دلار نمی توانند به ایران بدهند. اما تهاتر هم نمی توانند بکنند؟ یا مبادلات دو جانبه با ارزهای غیر دلار هم نمی کنند؟ جرا 5 بار پیشنهاد تهاتر نفتی با روسیه را رد کردید؟ چرا از پیوستن به شبکه بانکی میر روسیه خودداری کردید؟ چون منتظر اینستکس و برجام بودید.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    تهدیدشون کن و بگیر. وقتی کسی جسور میشه باید بینی او به زمین کشیده شود...
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    گربه ننه ها و روباه ها خجالتم نمی کشن
  • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    عالی عالی حرف حق باید گفت اگه اون ده بدهکار بانکی در دانه نیستند اسمشان چرا پحش نمی کنید من 5 میلیون ضمانت کرده بودم قانون دستبندم زد تا مجبور شدم طلا بچه ام بفروشم دیگه مردم فهمیدن چه به چه هست ما خر حمالی می کنیم عشقش نصیب یک عده قلیل است هر چه سر یعتر اسم بدهکار ها را بگید اگر ترسی ازشان ندارید بخدا تا حالا رای دادم ولی اگه این بدهکارها معرفی نشن دیگه چرا دو باره به دزد رای بدم دمت گرم همتی حد اقل جرات دارید بعضی چیزها میگید شیر مادرت حلالت باشه
    • محمد IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      اولا تصویر اون نامه منتشر شد ثانیا مگه میشه اسم افراد رو بدون سند وبرسیهای لازم به عنوان متهم اعلام کرد؟ ثالثا اگر اون اسامی اعلام می شد این مطالبه شکل می گرفت که اسم همه افراد مشکوک به فساد باید در شرایط مشابه اعلام بشه! /کجای کاری؟
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    شما که زبان دنیا رو بلد بودید چی شد پس؟
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    ابنا کیان که هیشکی نمیتونه اسمشون را بگه
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    این از بی عرضگی شما است، دوستانتان هم از عدم وطن پرستی شما و نگاه به بیگانگان مطلع شدند و چون اعتقادی به ظرفیتهای مملکت ندارید تره هم برایتان خرد نمیکنند،
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    از برکات دیپلماسی التماس همین است
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    همتی جون تا بوده دوستان خوب شما امریکا واروپا بوده
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    خودتون گفتید با کدخدا می بندیم حالا از عراق و چین توقع دارید
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    6 4
    این حرف همتی درسته.
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    واقعیتیه که در عصر حاضر تزهای امثال جلیلی برای تهاتر و دور زدن تحریمها و تجارت با دیگر کشورها با وجود تحریمهای آمریکا غیرممکنه و فقط شعار هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس