کد خبر 1228700
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
جلیلی نمایه

جلیلی در بخش سوم از دومین مناظره انتخاباتی که به دفاع از برنامه‌های هر کاندیدا اختصاص داشت، گفت: دولت روحانی هیچ کاری برای حقوق زنان نکرد.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی در بخش سوم از دومین مناظره انتخاباتی که به دفاع از برنامه‌های هر کاندیدا اختصاص داشت، گفت: نقش رئیس جمهور فراتر از دستگاه‌ها است. برخی از موضوعات وجود دارد که رئیس جمهور باید برای آن موضوعات مأموریت تعریف کند و دستگاه‌ها را با هم هماهنگ و هم افزا کند. همچنین رئیس جمهور باید پیگیری کند آیا این موضوعات به نتیجه رسیده است یا خیر.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهند. در هشت سال گذشته بارها از حقوق خانم‌ها صحبت شد اما نتیجه آنچه بود؟ تقریباً هیچ. در همین دوره یعنی دولت یازدهم و دوازدهم ۱۸ طرح و برنامه درباره بانوان آورد و لازم است بگوید نتیجه آنچه بوده است؟ آیا زنان سرپرست خانوار امکانات بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند؟ چه ابتکارات و مدل‌های نوین برای اشتغال زنان به کار گرفته شده است؟ آنان در اقتصاد چه نقشی داشتند؟

جلیلی تصریح کرد: کار واقعی، برنامه می‌خواهد و باید پیگیری جدی هم انجام شود. بنده معتقدم رئیس جمهور باید مدام ماموریت‌هایی را برای دستگاه‌های ذیربط پیدا کند و همچنین پیگیری کند آیا آن کارها انجام شده است یا خیر. برخی از ماموریت‌هایی که تعریف شده، حتی یک جلسه هم برای آن برگزار نشده است.

وی افزود: اگر ما درباره موضوعی صحبت یا دلسوزی می‌کنیم، باید در عمل هم برای آنان کار کنیم. اینکه دلسوزی می‌کنیم چرا پیامک حجاب برای زنان رفته است، هزاران خانم بودند که مشکلات معیشتی داشتند. هزاران خانم بودند که در همین ایام دچار مشکلات اقتصادی شدند از جمله زنان سرپرست خانوار و وظیفه دولت این بود که مشکلات آنان را حل کند. حتماً دولت باید برای آنان برنامه داشته باشد و کار کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز می‌بینیم نسبت طلاق به ازدواج افزایش یافته است. جالب است که طرحی تحت عنوان آگاه سازی حقوق زنان روستایی تعریف و ۵۰۰ میلیون دلار هم هزینه شده است اما زمانی که نگاه می‌کنیم فقط ۵۱۰ نفر جمعیت مخاطب آن بوده است. این کار واقعی نیست بلکه کار نمایشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 0
    واقعا از کارهای نمایشی خسته شدیم. درود بر جلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس