ویژه ها

طیفی که یکبار با دروغ تقلب و بار دیگر با دروغ کمبود اختیارات به مردم و جمهوریت دهن کجی کرده است، امروز مقابل رئیسی ایستاده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ائتلاف «حامیان ترامپ» و «کاسبان تحریم» علیه رئیسی

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم احمد شیرزاد- نماینده مجلس ششم که پشت تریبون مجلس مدعی شده بود  «ایران درباره برنامه هسته‌ای خود ۱۹ سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس بیرون افتاده است» و آمریکا را به تحریم علیه ایران ترغیب کرد-نوشت: «هر انتخاباتی که بسان دربرکردن یک قبای از قبل دوخته باشد، رغبت چندانی را در شهروندان برای مشارکت برنمی‌انگیزد. انتخاباتی معنادار است که در آن رأی‌دهندگان احساس کنند واقعا میان دو گزینه یا چند گزینه می‌توانند آزادانه دست به انتخاب بزنند».

شیرزاد در ادامه نوشت: «اکنون فرصت بسیار محدودی تا انتخابات باقی است. اصولا سناریوی انتخابات به‌گونه‌ای است که چندان مجالی برای سیاست‌ورزی سیاست‌پیشگان باقی نمی‌ماند. در چنین شرایطی کنشگران فقط می‌توانند در مدت محدود و بین گزینه‌های موجود دست به تصمیم بزنند. به‌زعم نگارنده، مأیوس و عصبانی‌کردن بخشی از نیروهای سیاسی و تأثیرگذاران بر جامعه نیز بخشی از سناریو است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: « شاید آنچه اتفاق افتاده یک لطف الهی است تا بار دیگر ملت ایران شگفتی بیافریند. دو کاندیدایی که خارج از جریان اصولگرا در دور انتخابات و تبلیغات انتخاباتی قرار گرفته‌اند، تنها شانس ما برای برهم‌زدن برنامه اصولگرایان است. اگر فضا به سمت حمایت از آنها پیش برود، دور از تصور نیست که بتوان روی یکی از آنها نیز اجماع کرد و صحنه را به گونه دیگری رقم زد. امیدوارم».

همچنین «فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این گفته بود «دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم» در مصاحبه با خبرآنلاین گفت: «وقتی سیستم طوری چیده شده که یک نفر قرار است برنده شود، چه اصراری است که ما بیاییم و انتخابات برگزار کنیم و این همه هزینه مملکت و بودجه را نابود کنیم و به فنا دهیم که می‌خواهیم انتخابات برگزار کنیم، آن هم انتخاباتی که با رد صلاحیتها طوری برنامه ریزی شده که آقای رئیسی برنده باشد».

هاشمی در ادامه گفت: «همتی در مناظرات نباید کم بیاورد... اگر آقای همتی شجاعت داشته باشد می‌تواند بسیاری از مسائلی که مطرح می‌شود را به خود آنها برگرداند چون پایه مشکلات کشور اینها هستند؛ حالا اگر مثلا امثال من نسبت به اصلاح طلبان ایراد داریم، ایرادمان به اصولگرایان سر جای خود باقی است یعنی پایه اصلی آنها هستند ضمن اینکه ما هم کم کاری کرده‌ایم؛ بنابراین می توانند ورق را به نفع خود برگردانند ولی به این شرط که شهامت داشته باشند چون ممکن است مجبور شوند که بخواهند خیلی جاهای بالا بالا را زیر سؤال ببرند و نباید کم بیاورند».

ائتلاف «حامیان ترامپ» و «کاسبان تحریم» علیه رئیسی/ منتقدان دولت روحانی بانیان اصلی وضع موجود هستند!

نکته قابل توجه اینجاست که حامیان ترامپ و کاسبان تحریم و فعالین فتنه ۸۸ در نقطه مقابل سید ابراهیم رئیسی قرار گرفته اند.

واقعیت این است که طیفی که در سال ۸۸ با  دروغ تقلب، فتنه را کلید زد و قطعنامه ۱۹۲۹ را به مردم ایران تحمیل کرد، همان طیفی است که حامی درجه یک مفسدان گردن کلفت اقتصادی است و این افراد را کارآفرین و نابغه جا می زند.

و اتفاقا آن طیفی که در سال ۸۸ با آشوب و اغتشاش، سفره مردم را کوچک کرد، همان طیفی است که تمام قد از مدیران نجومی بگیر دفاع کرده و آنان ذخایر نظام می نامد.

طیفی که اکنون در نقطه مقابل رئیسی ایستاده است، همان جماعتی است که در سال ۹۲ با موج سواری بر تبعات اقتصادی فتنه ۸۸، خود را منجی مردم ایران جا زد و وقتی کلید پاستور را در اختیار گرفت، به نساختن خانه برای مردم و نساختن پالایشگاه و واردات بنزین و عدم خودکفایی در کشاورزی و...افتخار کرده و مردم را متحمل خسارت های فراوان کرد.

مدیرانی که از ابتدای انقلاب تاکنون حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی و تقنینی حضور داشته و در ویلاهای هزار و چند صد متری سکونت دارند و سرمایه های چند صد میلیاردی دارند، در نقطه مقابل رئیسی ایستاده اند.

و طیفی که یکبار با دروغ تقلب و بار دیگر با دروغ کمبود اختیارات به مردم و جمهوریت دهن کجی کرده است، امروز مقابل رئیسی ایستاده است.

**دولت روحانی اقتصاد ایران را در باتلاق گرفتار کرد

«محمدرضا تابش» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «امیدوارم هرکس رأی اعتماد ملت شریف ایران برای تصدی منصب ریاست جمهوری را از آن خود کرد، بینش اقتصادی صحیح، تیم اقتصاددان عالم، مجرب و کارآمد، خردگرایی و شجاعت در تصمیم‌گیری داشته باشد و بتواند اقتصاد ایران را از باتلاقی که درآن گرفتار آمده، نجات دهد».

تابش افزود: «مواجهه کشور باتورم حدود ۵۰ درصد و رشد اقتصادی صفر و مراجعه به تجربیات پیشین، انتظار تحولات بزرگ باتوجه به سوابق امر (به‌طور مثال: در سمت‌گیری رشد اقتصادی طی برنامه‌های توسعه ۶، ۵، ۴، ۳۳ درصد آن را از محل ارتقای بهره‌وری پیش‌بینی کرده بودیم که تنها ۷ درصد محقق شد) را خیال‌پردازانه می‌سازد. اما تحقق رشد اقتصادی تا ۵ درصد و تورم تا ۲۰ درصد نیز تنها درصورتی محتمل است که مجموعه اقداماتی به‌طور جد و همراه با برنامه‌ریزی دقیق به مرحله اجرا درآید. پس ضرورت توجه به ظرفیت‌ها، واقعیت‌ها والبته برنامه‌ریزی‌های مطلوب می‌تواند ما را از این وضعیت نجات دهد و سرعت آن بستگی به کیفیت حکمرانی مطلوب دارد».

ائتلاف «حامیان ترامپ» و «کاسبان تحریم» علیه رئیسی/ منتقدان دولت روحانی بانیان اصلی وضع موجود هستند!

این نماینده حامی دولت در این مصاحبه اذعان کرده است که پس از ۸ سال از عمر دولت تدبیر و امید، اقتصاد ایران در باتلاق گرفتار شده است.

کارشناسان معتقدند که گسترش مداخلات دولتی در ۸ سال اخیر و توزیع انواع رانت‌ها مانند ارز۴۲۰۰ تومانی موجب آسیب جدی به تولید و اقتصاد کشور شد.

«سعید لیلاز» از کارشناسان اقتصادی حامی دولت چندی پیش اذعان کرد که تصمیم غلط دولت در تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد.

اگر دولت روحانی صرفا بر توزیع ارز رانت زای ۴۲۰۰ اصرار نمی کرد، میزان تورم در دهه ۹۰ اینقدر بالا نمی رفت و رکورد بالاترین میانگین تورم در هشتاد سال اخیر به دولت تدبیر و امید اختصاص نمی یافت.

چندی پیش «سید احسان خاندوزی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «براساس آمارهای بانک مرکزی، «متوسط» نرخ تورم سالیانه در فروردین ماه ۱۴۰۰ به حدود ۵۰ درصد رسیده است که بالاترین نرخ تورم سالیانه در ۷۵ سال اخیر (بعد از پایان جنگ جهانی دوم) محسوب می‌شود».

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در نیمه‌ سال ۹۲  حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بود. اما در حال حاضر متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران از مرز ۳۰ میلیون تومان عبور کرده است.

در حوزه های دیگر از جمله خودرو، لوازم خانگی، مرغ، گوشت قرمز، لبنیات، برنج، روغن خوراکی و...نیز متاسفانه در ۸ سال اخیر شاهد افزایش سرسام آور قیمت ها بوده ایم.

**منتقدان دولت روحانی بانیان اصلی وضع موجود هستند!

روزنامه اعتماد در مطلبی با اشاره به نامزدهای منتقد دولت نوشت: «هیچ‌کس نمی‌داند با همه تمهیدات انجام شده، مردم در ۲۸ خرداد چه عکس‌العملی از خود بروز خواهند داد؟ کما اینکه بارها این راه آزموده شده و گاهی مردم ابر و باد و مه و خورشید و فلک را کنار زدند و کارستان کردند. اگر بانیان اصلی وضع موجود پیروز شوند، ما مردم این ‌بار خالص‌تر از گذشته خواهیم فهمید که ضایع شدن ۸۰۰ میلیارد دلار و منزوی شدن در جهان و شعبده‌های سیاسی و خطرات امنیتی و استقبال از تحریم بارها ممکن است تکرار شود».

ائتلاف «حامیان ترامپ» و «کاسبان تحریم» علیه رئیسی/ منتقدان دولت روحانی بانیان اصلی وضع موجود هستند!

اصلاح طلبان همچنان بجای ارائه برنامه و گزارش عملکرد، به رقیب هراسی مشغولند. این جریان در سالهای ۹۲ و ۹۶ با کلیدواژه هایی از جمله حمله گازانبری و دیوارکشیدن در پیاده روها و دلار ۵ هزارتومانی، به هجمه علیه طیف مقابل پرداخت و حالا مدعی است که اگر طیف انقلابی کلید پاستور را در اختیار بگیرد، ایران در جهان منزوی شده و تحریم ها می آید.

جالب اینجاست که بانیان دلار ۳۲ هزارتومانی و مسببان افزایش تحریم ها در ۸ سال اخیر همچنان طیف مقابل را عامل افزایش تحریم و کاهش ارزش پول ملی جا می زنند.

در ماههای اخیر فعالین اصلاح طلب به دفعات اذعان کرده اند که ترفند رقیب هراسی دیگر جواب نمی دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرمسعود IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    13 1
    کدخدا پرستان و مسببان به خاک سیاه نشاندن مردم دشمن سرسخت رئیسی هستند.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      2 0
      ظاهراً باز هم اصلاح طلبان تهوع آور به جهل جماعت زن سالاران غرب زده و قوم گرایان بازیچه دست اجانب و دین گریزان و دین ستیزان و هنرگندان شهره امیدوار شده اند تا شاید با جذب کردن رأی ضعیف ترین آحاد جامعه از لحاظ فرهنگ و معنویت بتوانند بار دیگر قوه مجریه کشور را تصرف کنند و کشور را آن گونه که مزدورانه متعهد شده اند، نابود کنند!
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    6 1
    فایزه !موقعی که پاپاجون داشت کرسی ریاست جمهوری رو قالب نشیمن خودش سفارش میداد درد جمهوریت داشتی؟
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 1
    زاکانی دمت گرم ایول الله و دوستات و مثل و امثالت این وزنه رو بزنی رفتیم فینال خوب دستاتا گچی کن که زدیم ها آ ماشالله نه خداییش انقلابی بود مقابل غده بدخیم افسادات پوشش بده رییسی رو ولا یخافون لومه لائم شاید مثل و امثال شما نباشی ولی محبتتان در قلبمان است و میباشد.
  • سعید IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    مردم گول کلک های همتی و مهرعلی زاده را نمی خورند. واقعا این دو از مردم خجالت نمی کشند. آیا واقعا فکر نمی کنند که چه می گویند. حزب گرایی این دو نشان می دهد که می خواهند روند روحانی را ادامه دهند. اما بدانند که خود اوضاع را درک نمی کنند و مردم می فهمند که آنها نمی فهمند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس