نیروهای ارتش آلمان

بر اساس آمارهای ارائه شده از طرف ارتش آلمان در دوران کرونا اختلالات روانی در بین نیروهای ارتش افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "بیلد" آلمان، بیماری های روانی در بین سربازان ارتش آلمان به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده مشکلات بهداشت روانی از سال ۲۰۱۶ در بین نیروهای ارتش آلمان بیش از دو برابر شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از طرف ارتش آلمان برای بخش مددکاری اجتماعی، در حالی که در سال ۲۰۱۶ ۳۰۴۸ مورد از اختلالات روانی در بین نیروهای ارتش وجود داشت در سال ۲۰۲۰ ۶۶۶۵ مورد از این گونه اختلالات گزارش شده است.

بر این اساس تنها ۱۵ درصد اختلالات روانی در نیروهای ارتش آلمان ( ۹۸۸ مورد) به عملیات های خارجی ارتباط داشته و اکثر موارد دیگر ( ۵۶۷۷ مورد) ارتباطی به این عملیات ها نداشته است. یکی از دلایل افزایش مسائل روانی در بین نیروهای ارتش آلمان بحران کرونا اعلام شده است.

دولت آلمان در این باره این طور توضیح داده است که به طور کلی در مشاوره های خدمات اجتماعی در سال کرونایی ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری در این گونه اختلالات روانی در بین نیروهای ارتش آلمان دیده شده است.

مارکوس فابر، از کارشناسان ارتش آلمان در حزب لیبرال دموکرات با اشاره به کمک های ارتش آلمان برای مهار کرونا در کشور اعلام کرد که در این شرایط وزیر دفاع نباید مراقبت از نیروهای خود را به دست فراموشی بسپارد.

به نوشته رسانه های آلمانی ارتش آلمان در طول تاریخ خود هیچگاه به اندازه دوران کرونا در "جبهه داخلی" درگیر نشده است.

بسیاری از سربازان ارتش آلمان کریسمس سال گذشته را به گونه ای متفاوت سپری کرده و هزاران نفر از آن ها در مراکز واکسیناسیون آماده خدمت بودند.

وزارت دفاع آلمان بسیاری از نیروهای خود را برای کمک به مهار کرونا و بالا بردن سرعت واکسیناسیون به کار گرفته است.

ارتش آلمان در مجموع بیش از ۲۰ هزار نیروی خود را برای کمک به سازمان‌های غیرنظامی در مبارزه با بیماری کرونا بسیج کرده است. حدود نیمی از آنها، یعنی ۱۰ هزار نفر درگیر مبارزه با کرونا هستند و به مقام‌های بهداشتی در ردیابی زنجیره ابتلا، انجام تست‌های کرونا یا کمک به سالمندان و پرسنل خانه‌های سالمندان یاری می‌رسانند که چند ماهی است به این وظایف واکسیناسیون در مقیاس بزرگ نیز افزوده شده است.

آلمان همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران کرونا است که سومین موج آن را پشت سر گذاشته و هشدارهایی درباره وقوع موج چهارم در آینده از طرف کارشناسان داده می شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۳۱۶۵ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به کرونا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته گذشته به ۲۹.۷ رسید. در سراسر آلمان هم در عرض ۲۴ ساعت ۸۶ نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گفته "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم با وجود کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان جدید اما خواستار تمدید شرایط اضطراری ملی است. بسیاری از مقررات فعلی در همه گیری مانند مقررات واکسیناسیون و یا محدودیت های ورود مسافران به این امر بستگی دارد. تصمیم گیری در این باره توسط پارلمان آلمان اتحاذ می شود. پارلمان آلمان باید هر سه ماه یکبار درباره تمدید این شرایط تصمیم گیری کند.

بر اساس آمارهای رسمی در آلمان تا به حال ۳,۷۰۱,۶۹۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۹,۶۰۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس