اقتصاد آمریکا

وزارت امور کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در هفته گذشته ۳۸۵ هزار نفر درخواست دریافت بیمه بیکاری داشته اند.

به گزارش مشرق از نشریه هیل، به رغم روی کار آمدن دولت بایدن و وعده هایی که  برای تقویت اقتصاد آمریکا در برابر تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر زندگی عموم مردم، اما طبق آمار ارائه شده توسط وزارت کار ایالات متحده تنها در هفته گذشته ۳۸۵ هزار نفر درخواست دریافت مزایای بیکاری داشته اند.

طبق داده های وزارت کار آمریکا در دو هفته گذشته نیز بیش از ۴۰۵ هزار نفر درخواست دریافت بیمه بیکاری کرونا را داشته اند.

همچنین در یک روند کند بهبود اقتصاد در آمریکا، دولت بایدن توانسته در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) ۵۵۹ هزار فرصت شغلی ایجاد کند این در حالی است که کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که دولت باید در این ماه ۶۷۱ هزار فرصت شغلی برای بیکاران و افرادی که برای اولین بار وارد بازار کار می شوند، ایجاد کند.

در حالی که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا مدعی است اقتصاد این کشور در حال بهبود و بازگشت تدریجی به دوران پسا کرونا است، اما روند بیکاری نیروها و ادامه درخواست‌های روزانه برای دریافت بیمه بیکاری چیز دیگری را نشان می‌دهد.

مرکز آماری فیچ ریتیتگز در گزارش ماه گذشته تاکید شده است که بازگشت به بازار اشتغال کامل در ایالات متحده هنوز ۱۸ ماه دیگر زمان و به ایجاد هفت میلیون شغل نیاز دارد.

تقریباً ۲۲ میلیون شغل در دوره مارس-آوریل (فروردین، اردیبهشت) سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده به دلیل همه گیری کرونا از بین رفته است. از آن زمان تقریبا نیمی از شغل‌های از دست رفته بازیابی شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس