بهداشت

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به‌دلیل ممانعت در تحقیقات درباره منشأ شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا، از موسسه ملی بهداشت این کشور برای رد کردن ادعاهای آمریکایی درباره منشأ ویروس کووید-۱۹ انتقاد و «آنتونی فائوچی» رئیس این موسسه، را به حمایت از چین متهم کرد.

پمپئو این اظهارات را در فاکس نیوز پس از آن بیان کرد که برخی از ایمیل‌های فائوچی در رسانه‌ها منتشر شده و او را تحت فشار قرار داده‌اند.

این مقام سابق آمریکا در بخش از سخنان خود گفت: «این وزارت امور خارجه بود که اسنادی را افشا کرد که بیانگر درز کردن این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان چین بود.»

او در ادامه مدعی شد: «این اقدام خوب وزارت امور خارجه بود که بر بروکراسی و مناقشات بسیاری در موسسه بهداشت ملی غلبه کرده است. ما افرادی را که می‌خواستند آنچه را که انجام می‌دهیم سرکوب کنند، کنار نهادیم.»

پمپئو همچنین از فائوچی نیز به‌دلیل عدم توجه به ادعاها درباره چین و منشأ ویروس کرونا انتقاد کرد و افزود: «فائوچی از چین حمایت می‌کند، اینکه او فکر کند پکن به مردمی که در ووهان در حال مرگ هستند اهمیت می‌دهد یک تفکر ساده‌لوحانه است.»

پیش‌تر فائوچی به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته بود: «این خیلی دور از ذهن است که چین عمدا کاری کند تا مردم خود را به کشتن دهد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس