ممنوعیت برافراشتن پرچم حماس در اعتراضات در دستور کار دولت آلمان

دولت آلمان در ادامه مواضع یکجانبه خود در حمایت از رژیم صهیونیستی ممنوعیت پرچم جنبش حماس را در دست بررسی قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بعد از جنگ غزه و برگزاری اعتراضات گسترده در شهرهای آلمان در حمایت از فلسطینیان حالا دولت ائتلافی آلمان تصمیم گرفته برافراشتن پرچم مقاومت فلسطین (حماس) را ممنوع کند.

به گزارش رسانه های آلمانی فراکسیون های دولت ائتلافی در آلمان می خواهند در عرض چند هفته آینده درباره ممنوعیت پرچم حماس در این کشور تصمیم گیری کنند.

سخنگوی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی در این باره گفت: این حزب در حال حاضر این ممنوعیت را در دست بررسی دارد. وی در این باره گفت: ما با حزب دموکرات مسیحی در حال مذاکره هستیم و تصمیمی در این باره در اوایل ماه ژوئن اتخاذ خواهد شد.

هفته گذشته "آرمین لاشت"، نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و رئیس حزب دموکرات مسیحی ممنوعیت پرچم حماس در آلمان را درخواست کرد. وی در توجیه این درخواست خود اعلام کرد که پرچم پ ک ک هم به دلیل اینکه یک سازمان تروریستی است در آلمان ممنوع شده است. گروه مقاومت فلسطین حماس از طرف اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

دولت ائتلافی آلمان در جریان جنگ اخیر غزه، حملات موشکی حماس را که اراضی اشغالی را هدف قرار داده بود، محکوم کرده و آن‌ها را "حملات تروریستی" دانسته و حمایت های یکجانبه ای را از رژیم صهیونیستی انجام داد.

وزیر کشور آلمان هم در جریان جنگ غزه شرکت کنندگان در اعتراضات ضد اسرائیلی و کسانی که پرچم‌های این رژیم اشغالگر را به آتش می‌کشند به مجازات‌های سخت دولتی تهدید کرد.

با توجه به تظاهرات های ضد اسرائیلی که در شهرهای مختلف آلمان برگزار می شد زیهوفر همچنین حمایت های پرسنلی و تجهیزاتی را به پلیس های ایالتی برای مقابله با این مسئله ارائه داد.

در جریان جنگ غزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین مقامات غربی در مواضعی یکجانبه از رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه آن حمایت کرده و حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت را محکوم می کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس