.

گروهی از قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی برای رایزنی با کابینه جدید رژیم صهیونیستی درباره ایران راهی فلسطین اشغالی خواهند شد.

به گزارش مشرق، گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی قصد دارند به فلسطین اشغالی سفر کرده و با کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی درباره ایرانی رایزنی کنند.

پایگاه صهیونیستی آی‌۲۴ گزارش داده «گئورگی میکس»، رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا سرپرستی هیأتی متشکل از ۱۰ قانونگذار جمهوری‌خواه و دموکرات را در این سفر به عهده داشته است. هیأت مذکور قرار است علاوه بر فلسطین اشغالی به قطر نیز سفر کنند.

این نخستین سفر میکس پس از به عهده گرفتن ریاست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان است. او در بیانیه‌ای گفت هدفش از این سفر «تقویت روابط دیپلماتیک با اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی و همچنین نظارت بر برنامه‌های آمریکا در منطقه است.»

پایگاه هیل نزدیک به کنگره آمریکا نوشته قانونگذاران آمریکایی در این سفر به استماع نظر مقام‌های اسرائیلی را درباره «تهدید ایران در منطقه» خواهند پرداخت.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

یک مقام ارشد ایرانی چند روز پیش در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت آمریکا باید تضمین بدهد مجدداً از برجام خارج نمی‌شود.

این مقام ارشد ایرانی که رویترز اشاره‌ای به نام او نکرده بودذ گفت: «با توجه به اینکه آمریکا از توافق خارج شده لازم است اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق مجدداً رخ نخواهد داد. این یکی از خط قرمزهای ایران است. ما هیچ‌گاه در گذشته از توافق خارج نشده‌ایم بنابراین این واشنگتن است که باید ضمانت بدهد این اتفاق، بار دیگر هنگامی که دولت تغییر می‌کند رخ نخواهد داد.

یک هفته قبل‌تر یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره درخواست ایرانی‌ها برای ضمانت از آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه خروج از برجام تکرار نخواهد شد گفت: «ضمانتی در کار نیست. این را ما می‌دانیم، ایران هم می‌داند. بهترین تضمین  بازگشت به توافق و اجرای متعهدانه آن است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.
  • خلیج پارس iran IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 0
    آمریکا و رژیم اسرائیل یک روح هستند در دو بدن ! اسرائیل قلعه جنگی استعمار در منطقه مهم غرب آسیا خاورمیانه است ! بعد از جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین [ یاران و متحدین یهود بین المللی ] تمامی ارکان قدرت در آمریکا و کشورهای غربی تحت سیطره و کنترل یهودیان افراطی صهیونیست قرار گرفت .. سیاست کلی این شد که قلعه جنگی استعمار ( اسرائیل ) همیشه در تمامی امور از لحاظ نظامی برتر و سر آمد منطقه باشد ، ایران طی این چند دهه به این قانون یهود و آمریکا بی اعتنایی کرد و قوی و قدرتمند شد امروز ایران بزرگترین قدرت منطقه شده و این به هیچ عنوان خوشایند یهود و آمریکا نیست تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران هم به همین منظور که ایران و ایرانیان رو تضعیف و تسلیم کنند .. زهی خیال باطل ! شیر خاورمیانه است ایران زمین
  • علی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 0
    در اصل آمریکا حرف شنوی از اسرائیل دارد امریکا کاسه چکنم چکنم دستش گرفته.معلوم نیست مدیریت آین کشور با کی است .خیالتان را راحت کنم ایران در حال ابر قدرت شدن است و شما هی تحریمیش کنید..با استعدادهای که تو ایران داریم بهتر از وارداتی تولید می کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس