کد خبر 1224833
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
قاتل ۲ محیط بان شهید زنجانی شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد

سرهنگ رحمتی گفت: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات خاص به عمل آمده، قاتل ۲ محیط بان شهید زنجانی، شناسایی و به مرجع قضایی استان معرفی شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: در رابطه با به شهادت رساندن ۲ محیط بان این استان، ۲ شکارچی از سوی پلیس آگاهی زنجان به عنوان متهم دستگیر شده بودند، اما در بازجویی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده و روشن شدن زوایای پنهان قضیه، مشخص شد که یکی از این شکارچیان هیچ نقشی در وقوع این حادثه تلخ نداشته است.

بیشتر بخوانید:

شکارچیانی که محیط‌بان را هم شکار می‌کنند! +عکس

او با بیان اینکه پلیس در کشف حقایق از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست، اظهار داشت: با توجه به عمل مجرمانه صورت گرفته از سوی قاتل، نامبرده به زودی قصاص شده و به سزای کار ناشایست خود خواهد رسید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان نیز گفت: قاتل اصلی در ادامه بازجویی‌های عوامل پلیس آگاهی زنجان به صراحت به جرم خود اقرار کرده و گفته است که این ۲ محیط بان زنجانی را خود به تنهایی به شهادت رسانده و شریک جرم نداشته است.

اسماعیل قلی زاده، افزود: قاتل که شکارچی دیگری را در جنایت ارتکابی خود به عنوان شریک جرم معرفی کرده بود بالاخره قتل این ۲ محیط بان را گردن گرفت که پرونده نامبرده از دادسرا به دادگاه رفته است و اکنون در یک قدمی قصاص قرار دارد.

شهید مهدی مجلل و میکائیل هاشمی، ۱۶ فروردین ماه امسال حین عملیات تعقیب و گریز شکارچی خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به فیض رفیع شهادت نایل آمدند.

حادثه آنقدر دردناک، جانسوز، دلخراش و سنگین بود که خبر آن بلافاصله در سطح استان و کشور پیچید و این واقعه تلخ و ناگوار نه تنها مورد نکوهش افراد و گروه‌ها قرار گرفت بلکه اقشار مختلف مردم دست به دعا شدند تا هرچه سریعتر قاتلان این شهدای مدافع محیط زیست و حیات وحش دستگیر و در کمترین زمان ممکن به سزای عمل ننگین و ناجوانمردانه خود برسند.

 ۱۸ فروردین ماه پیکر مطهر این ۲ شهید که در راه حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور در این استان، آسمانی شدند در میان حزن و اندوه و با چشمان اشک آلود اعضای خانواده، همکاران و دیگر اقشار مختلف مردم، تشییع شد و در خاک بهشت زهرا (س) شهر زنجان، آرام گرفتند.

شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ و با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ و افزون بر هفت سال خدمت، متاسفانه ۱۶ فروردین ماه در حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.

شهید مجلل مجرد و شهید هاشمی دارای همسر و یک فرزند پسر هفت ساله و همسرش نیز باردار است که متاسفانه این شهید گرانقدر نتوانست تولد فرزند دوم خود را ببیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    3 0
    فقط اعدام وقصاص دراسرع وقت وکوتاه ترین مدت تادرس عبرت بشه برای دیگرون.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 0
    الان جماعتی دنبال فشار به خانواده شهید خدمت میروند برای بخشش صد البته بخشش خوب است ولی با این روش های ارزش حکم قصاص و بازدارندگی ان را تقریبا از بین برده ایم قاتل دا ریم تا قاتل قاتلی که بخاطر شکار چند حیوان انسان میکشد ایا قابل بخشش است در ضمن عکس این قضیه هم درد آور است که گاها این محیط بانان در دفاع از خود و وظایفاشان شلیکی میکنند که گاها موجب کشته شدن متخلفان میشود بعد با وقاحت دنبال قصاص انها هستند توقع داریم روز بروز متخلفان جریح تر نشوند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    27 0
    اعدام در ملا عام
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      0 0
      شکارچی یک تمساح صفت گرگ خصلت در نمای انسان!!!
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    8 0
    دروو
  • Aa IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    22 0
    برای جلوگیری از تکرار این عمل علاوه بر اعدام متخلف تمام دارایی نامبرده هم باید مصادره شود تا خانواده ها مواظب پدر و فرزند شرور خود باشند و جلوتر آنها را معرفی کنند.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    15 0
    فقط اعدام در ملأ عام
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      1 0
      اگه اعدام مشکل حل میکرد تا حالا این همه اعدام شدن بهتر که نشده بدترم شده باید بهشون اجازه استفاده از سلاح گرم و شلیک مستقیم به این افراد بدن محیط بانان اجازه ندارن به شکارچیان غیر مجاز شلیک کنن و این موضوع اونا خوب میدونن با جسارت تمام میان و در صورت گرفتار شدن با قساوت همهن شکارچیگری شما بخون قاتل به محیط بانان شلیک میکنن و حتی تو این مورد تیر خلاص میزنن
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    16 0
    چه فایده ای وقتی هنوزم با وجود همچین وقایع تلخی مجوز استفاده از سلاح برای دفاع و شلیک مستقیم بهشون نمیدن شکارچی کشتن براش راحترین کار چه فرقی میکنه به چی شلیک کنه انسان یا حیوان باور کردنی نیست که محیط بانان اجازه استفاده از سلاح در برابر چنین قاتلانی ندارن
  • DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 0
    تا وقتی عبارت منحوس رافت اسلامی از دادگاههای ما رخت نبنده و تا وقتی قضات مهربانی و ترحم بی دلیل رو نسبت به جانیها و مفسدین ترک نکنن، باز هم شاهد روافزون این جنایات تلخ خواهیم بود.
  • عقاب تیز بین IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 0
    آخه چرا باید یه آدم به خاطر یه شکار به کسی شلیک کنه که چند خانواده را نابود کند اگه تسلیم میشدی فوقش یه جریمه میدا دی نه که دو نفر بی گناه و اینجور به قتل برسونی خانوادهوخودتم بدبخت کنی بیشرف
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 0
    بیشرف حروم زاده چه جوری می تونی به هموطن خودت شلیک کنی اونهم به چنین انسانهای شریفی. .
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 0
    واقعا گریه اور و دردناک است که در بیابان انجام وظیفه کنی و اینجوری خانواده هایی را در نهایت بی شرمی بی سرپرست کنی.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 0
    فقط‌اعدام‌درمله‌عام
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    2 0
    کاش اقای رئیسی قبل از کاندیدا شدن فکری به حال قانون استفاده از سلاح حین ماموریت برای محیط بانهای بینوا میکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس