آمریکا اسراییل

استاد دانشگاه هاروارد با اشاره به اینکه مزایای حمایت آمریکا از اشغالگران بیش از هزینه‌های بالای آن نیست، معتقد است آمریکا نباید به ارتباط خاص و ویژه‌اش با رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، «استفان ام والت»، کارشناس معروف آمریکایی و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد با نوشتن مقاله‌ای در مجله «فارن پالیسی» اعلام کرد زمان پایان دادن به روابط خاص با اسرائیل فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید:

تغییر جایگاه فلسطین در افکار عمومی آمریکا+ عکس

این استاد آمریکایی با اشاره به اینکه مزایای حمایت آمریکا از اشغالگران بیش از هزینه‌های بالای آن نیست، افزود: «نقض اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان شواهد بیشتری را ارائه کرده است که نشان می‌دهد واشنگتن باید حمایت بدون قید و شرط اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک خود را از اسرائیل بردارد.»

وی ادامه داده است: «آخرین دور جنگ بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به روال معمول خاتمه یافت. آتش‌بس کردند، وضعیت فلسطینیان بدتر شد و مسائل اساسی حل نشده باقی ماند. همچنین شواهد بیشتری به دست آمده است که نشان می‌دهد آمریکا باید حمایت اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک بدون قید و شرط از اسرائیل را متوقف کند چرا که مزایای آن صفر است و هزینه‌هایش هم زیاد است، به جای یک رابطه خاص، آمریکا و اسرائیل نیاز به یک رابطه عادی دارند.»

این کارشناس مسائل بین المللی معتقد است رژیم صهیونیستی نظامی نژادپرست است زیرا به یهودیان امتیازاتی را اعطا کرده و دیگر ادیان را از این امتیازات محروم کرده است.

وی در ادامه این گزارش نوشت: «دهه‌ها اقدامات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان، توجیه اخلاقی برای حمایت بی قید و شرط از آمریکا را از بین برده است. اسرائیل بدون ترس از پاسخگویی و مجازات، شهرک سازی می‌کند، حقوق سیاسی مشروع فلسطینیان را انکار می‌کند، با آن‌ها به عنوان شهروندان درجه دو برخورد می‌کند و از قدرت نظامی برای کشتن، ترساندن و بازداشت ساکنان اراضی اشغالی و غزه استفاده می‌کند.»

پیشتر نیز روزنامه «جروزالم پست» طی یک نظرسنجی از مردم آمریکا، اعلام کرده بود دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند باید در روابط خاص آمریکا و رژیم صهیونیستی تجدید نظر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس