روابط اسرائیل و آمریکا

کارشناس و استاد دانشگاه هاروارد معتقد است آمریکا نباید به ارتباط خاص و ویژه‌اش با رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، «استفان ام والت»، کارشناس معروف آمریکایی و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد با نوشتن مقاله‌ای در مجله «فارن پالیسی» اعلام کرد زمان پایان دادن به روابط خاص با اسرائیل فرا رسیده است.

این استاد آمریکایی با اشاره به اینکه مزایای حمایت آمریکا از اشغالگران بیش از هزینه‌های بالای آن نیست، افزود: «نقض اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان شواهد بیشتری را ارائه کرده است که نشان می‌دهد واشنگتن باید حمایت بدون قید و شرط اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک خود را از اسرائیل بردارد.»

او در این مقاله نوشت: «آخرین دور جنگ بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به روال معمول خاتمه یافت. آتش‌بس کردند، وضعیت فلسطینیان بدتر شد و مسائل اساسی حل نشده باقی ماند. همچنین شواهد بیشتری به دست آمده است که نشان می‌دهد آمریکا باید حمایت اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک بدون قید و شرط از اسرائیل را متوقف کند چرا که مزایای آن صفر است و هزینه‌هایش هم زیاد است، به جای یک رابطه خاص، آمریکا و اسرائیل نیاز به یک رابطه عادی دارند.»

والت معتقد است رژیم صهیونیستی نظامی نژادپرست است زیرا به یهودیان امتیازاتی را اعطا کرده و دیگر ادیان را از این امتیازات محروم کرده است.

این کارشناس و استاد دانشگاه در ادامه این گزارش نوشت: «دهه‌ها اقدامات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان، توجیه اخلاقی برای حمایت بی قید و شرط از آمریکا را از بین برده است. اسرائیل بدون ترس از پاسخگویی و مجازات، شهرک سازی می‌کند، حقوق سیاسی مشروع فلسطینیان را انکار می‌کند، با آن‌ها به عنوان شهروندان درجه دو برخورد می‌کند و از قدرت نظامی برای کشتن، ترساندن و بازداشت ساکنان اراضی اشغالی و غزه استفاده می‌کند.»

پیشتر نیز روزنامه «جروزالم پست» طی یک نظرسنجی از مردم آمریکا، اعلام کرده بود دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند باید در روابط خاص آمریکا و رژیم صهیونیستی تجدید نظر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    7 1
    سوالی که حالا مطرح می شود این است که چرا باید رسانه های غرب که زیر علت چنین چرخش حداقل چند درجه ای سیستم رسانه ای غرب چیست؟ آیا رژیم کودک کش صهیونیستی اشغالگر فلسطین، دیگر مثل سابق در رسانه های غرب قابل دفاع نیست و واقعا به پایان خود رسیده است؟
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    بایدن شیره ایی لا یعقل باید بگه مهم که هیچ وقت شاید نگه مثل بعضی مردمشان شاید که انتخابش کردن شاید
  • مادربچه هاو معلم مدرسه IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 1
    مرگ بر اسرائیل
  • مهری IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 1
    آمریکا شیطان بزرگ دروغ میگه در هر شرایطی به اسرائیل کمک میکنه اصلا حمایت از اسرائیل بخاطر تسلط بر خاورمیانه و غارت و چپاول کشورهای خلیج فارس هر گز دست از حمایت اسرائیل برنمی داره خدا همه کشورهای استکبار نابود کنه
  • مصطفی IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 0
    ضررحمایت از اسرائیل هر بیسوادی میدونه از منفعتش بیشتر بوده منتها دولت مردای آمریکا موضوع اسرائیل رو یک منفعت شخصی میبینن الخصوص برای دوشیدن و ترسوندن دولت های عرب دیکتاتور .اسرائیل مثل یک چماق بالای سر کشورهای عرب قرار گرفته. حالا هم با این همه امکانات نظامی و حمایت بی چون و چرای غرب از اسرائیل، از یک گروه کوچک مثل حماس شکست سوم را هم تو پرونداش ثبت شد باید آمریکا بهفکر آبروی خوش باشه.
  • خلیلی هستم IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 0
    باهمین وحشگریهای اسرائیل هست که نابودی خودشانرارقم خوهندزدبلاشک اینها نابودخواهندشدانشاالله
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 1
    آمریکا یعنی خانواده روچیلد یهودی که اگر سرمایشونا از امریکا خارج کنند آمریکا به خاک سیاه میشینه برای مثال فدرال رزرو آمریکا خصوصی و متعلق به این خانواده هست. اینا همش فشار سر بابا برای گرفتن پول تو جیبی بیشتره شماها هم جو گیر نشید این خانواده های یهودی مالک ایران هم هستند به نوعی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس