پنتاگون: روابط نظامی قوی عامل پیوند آمریکا و اسرائیل است

سخنگوی پنتاگون بار دیگر با نادیده گرفتن ظلمی که به مردم فلسطین می شود؛ مدعی شد که حملات هوایی به غزه جنبه دفاعی دارد و آمریکا رابطه نظامی با رژیم صهیونیستی را حفظ می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جان کربی سخنگوی پنتاگون برای آنکه خشم جامعه جهانی را از اقدام اخیر کاخ سفید مبنی بر موافقت ضمنی با فروش ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی، فرو بنشاند؛ مدعی شد که این رژیم درخواستی مبنی بر برخورداری از حمایت نظامی آمریکا در حمله به غزه نداشته است.

بیشتر بخوانید:

تأکید پنتاگون بر حمایت «تزلزل‌ناپذیر» آمریکا از جنایات اسرائیل

با این حال، کربی بار دیگر این ادعای بی شرمانه را که آمریکا به حمایت از اسرائیل برای دفاع از حق خود ادامه می دهد؛ تکرار کرد و گفت: آنها خواستار هیچ گونه حمایت اضافی نیستند. ما از حق آنها برای دفاع از خود حمایت می کنیم. همانگونه که می دانید ما و اسرائیل را روابط نظامی دوجانبه و قدرتمندی به هم پیوند می زند که تغییرناپذیر است.

این در حالی است که درمقابل تعرض رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین، آمریکا متقابلاً برای فلسطینی ها حق دفاع از خود را قائل نمی شود.

روز گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در انتقاد از این رویکرد دوگانه و نفاق آمیز گفته بود: اسرائیل رژیم تروریستی است که می کوشد به بهانه (دفاع در برابر) مقاومت فلسطین، به اقدامات خود مشروعیت ببخشد. جالب است آنهایی که از کشته شدن کودکان فلسطینی متاثر نمی شوند؛ از اینکه (در طرف دیگر درگیری) کودکان اسرائیلی کشته می شوند؛ نگران هستند.

آمریکا هم از این اظهارنظر آشفته شده و به اردوغان برچسب یهودستیزی زده است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 1
    امریکا پهن خورد.امریکا چه عددی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس