کد خبر 1224151
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان بار دیگر هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام خبر عملیات پهپادی علیه اهداف نظامی در پایگاه هوایی «ملک خالد» گفت هدف مذکور با دقت مورد اصابت قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عربی بامداد پنجشنبه از عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

پایگاه «ملک خالد»، سیبل عملیات‌های پهپادی یمنی‌ها

شبکه «اسکای‌ نیوز» در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت یک فروند پهپاد انتحاری توسط نیروهای یمن به سمت جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.

ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به زمین رهگیری کرده است.

به نوشته شبکه «الجزیره»، سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم».

به نوشته شبکه «اسکای‌نیوز»، ائتلاف سعودی - که بارها فیلم ناتوانی و اشتباه مضحک سامانه‌های پدافندی آنها در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی منتشر شده - مدعی شد این موشک بالستیک را رهگیری کرده است.

ساعتی بعد، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه هوایی «ملک خالد» متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی در «خمیس مشیط» را با پهپاد «قاصف کی۲» هدف قرار دادند.

شبکه «المسیره»‌ به نقل از سریع گزارش داد: «به لطف خدا، در عملیات تهاجمی علیه پایگاه هوایی ملک خالد، آسیب دقیقی به آن وارد شد و این عملیات ما پاسخی قانونی به تشدید تجاوزها و محاصره است».

پیش از این نیزشبکه المسیره یمن به نقل از یک مقام نظامی این کشور اعلام کرد که در عملیات موفق ارتش یمن به جنوب غرب عربستان بیش از ۸۰ نظامی عربستان سعودی کشته و زخمی شده و ده‌ها نفر دیگر اسیر شدند.. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 1
    حاجی هر کس یه سرچ کوچیک با عنوان حمله پهپادی به پایگاه ملک خالد بکنه متوجه میشه مشرقتوی چهار سال گذشته اخباری در این مورد با بیش از هزار مورد ثبت کرده!!!! اما نکته جالب اینه که این پایگاه هنوز عملیاتیه و تقریبا آسیبی هم ندیده!!!!! به نظرتون یه جای کارتون نمیلنگه؟ مثلا پهپادهاتون رهگیری منهدم نمیشن؟! یا توی بیابون سقوط نمیکنن؟! بالاخره اگه از هر ده تا یکی به هواپیماهای عربستان میخورد تا الان نیروهوایی عربستان تموم شده بود.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      1 0
      هزار تا رو از کجا آوردی؟ حمله پهپادی قاصف به پایگاه ملک خالد، کلا به هفتاد مورد هم نمی رسد که ۵۲ مورد آن موفق و مابقی موثر نبوده است. ضمنا اگر به هدف نخورده چرا آل سعود و امارات هر بار پس از عملیات خودشون رو جر می دهند؟ هدف حمله پهپادی، زخمی کردن تجهیزات بخصوص هواپیماها می باشد که توان عملیاتی رو کم کنه، در ثانی، تا دلت بخواد، هواپبما از امارات، اردن، مصر و صهیونیستها بعلاوه بحرین جایگزین هواپیماهای از دست رفته یا اسبل دیده می شود. خدا با مسلمانان مطلوم یمن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس