کد خبر 1224143
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
انقلاب مربیان در سری‌آ| از جدایی کونته قهرمان تا اخراج پیرلوی جوان

فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ سری آ با قهرمانی اینتر به پایان رسید ولی اتفاقی عجیب در پایان این فصل رخ داد و ۱۰ مربی از تیم های خود جدا شدند.

به گزارش مشرق، مسابقات فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ سری آ ایتالیا با پایان سلطه ۱۰ ساله یوونتوس در قهرمانی به پایان رسید و اینتر موفق شد با هدایت آنتونیو کونته دوباره بعد از یک دهه قهرمان اسکودتو شود.

تغییر و تحولات در سری آ در ابتدای فصل زیاد بود و یوونتوس قهرمان بلامنازع ایتالیا در یک دهه گذشته با آمدن پیرلوی جوان فرصتی طلایی را در اختیار کونته گذاشت تا نراتزوری را قهرمان کند.

میلان در نیم فصل اول غالبا صدرنشینی سری آ را در اختیار داشت ولی مصدومیت زلاتان ستاره سوئدی و چندین مهره کلیدی روسونری باعث شد تا پیولی به مشکل بخورد و قائله را به کونته ببازد و رقیب سنتی میلان  قهرمان سری آ شد.

انقلاب مربیان در سری‌ A ایتالیا

با بسته شدن پرونده مسابقات فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ سری آ عجیب ترین تغییرات در سطح فوتبال یک دنیا را شاهد هستیم. یک هفته بعد از پایان مسابقات فصل سری آ ۱۰ تیم از ۲۰ تیم لیگ ایتالیا دست به تغییر مربی زدند.

آماری عجیب و غریب در تغییرات مربی در سطح یک فوتبال دنیا که ما را به تغییرات گسترده مربیان در لیگ های حاشیه خلیج فارس می اندازد.

*کونته با قهرمانی از اینتر وداع کرد(رده اول)

نمونه بارز تغییر سرمربی، اینتر قهرمان بود که با آنتونیو کونته قطع همکاری کرد. کونته اگرچه موفق شد نراتزوری را بعد از ۱۰ سال دوباره قهرمان اسکودتو شود ولی با مدیران چینی باشگاه نتوانست به توافق برسد.

انقلاب مربیان در سری‌ A ایتالیا

سرمربی ایتالیایی خواهان حفظ تمام مهره های کلیدی بود ولی رئیس چینی باشگاه اینتر خواهان فروش برخی از بازیکنان برای جبران بدهی ۱۰۰ میلیون یورویی باشگاه شد. همچنین مدیران اینتر به دلیل شرایط بد اقتصادی در ایام کرونا خواهان کاهش ۲۰ درصدی دستمرد بازیکنان شد که این خواسته باعث شد تا کونته تصمیم به جدایی از اینتر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

کونته برای حضور در رئال شرط گذاشت

* اخراج پیرلوی جوان و بازگشت آلگری به یوونتوس(رده چهارمی)

پیرلو نمونه ای بارز مربیان سری آ بود که مجبور شد با تصمیم مدیران باشگاه یوونتوس از روی نیمکت مربیگری برود. سلطان ضربات ایستاگی فوتبال دنیا با امید زیادی به یوونتوس آمده بود و وظیفه سنگینی را در آغار دوران مربیگری اش بر دوش کشید. پیرلو هدایت یوونتوسی را برعهده گرفت که در ۱۰ سال گذشته قهرمان بلامنازع سری آ شده بود.

انقلاب مربیان در سری‌ A ایتالیا

اما مربی جوان نتوانست از میراث ۱۰ ساله یوونتوس دفاع کند و در نهایت فصل را با قرار گرفتن در رده چهارم به پایان برد. اگرچه پیرلو در اولین فصل مربیگری اش دو جام قهرمانی در سوپر کاپ و جام حذفی کسب کرد اما این عملکرد به هیچ وجه رضایت مدیران و هواداران یوونتوس را درپی نداشت.

مدیران باشگاه یوونتوس به اشتباه خود در دو سال گذشته پی بردند و در نهایت بعد از برکناری پیرلو، آلگری را دوباره روی نیمکت مربیگری برگرداندند. آلگری ۵ سال دوران طلایی را با یوونتوس تجربه کرده بود و شناخت خوبی از تیم دارد و می تواند بانوی پیر را به روزهای اوج برساند.

*خداحافظی گتوزو از ناپولی به دلیل اختلاف با دی لورنتیس(رده پنجم)

گنارو گتوزو اگرچه به همراه ناپولی در فصل گذشته نتایج بدی نگرفت و فاصله کمی با گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا داشت. گتوزو در طول فصل با دی لورنتیس رئیس باشگاه دچار اختلاف شد و میانه فصل شایعات زیادی مبنی بر احتمال برکناری گتوزو و آمدن گزینه های زیادی مثل بنتیس مطرح شد.

گتوزو اگرچه با ناپولی نتایج قابل قبولی گرفت ولی منتظر پایان فصل بود تا از این تیم جدا شود و نمی توانست با اختلافی که با دی لورنتیس داشت، کارش ادامه دهد. گتوزو بلافاصله با پایان فصل به عنوان سرمربی جدید فلورنتیا معرفی شد.

* جدایی اینزاگی از لاتزیو به خاطر اینتر(رده ششم)

لاتزیو دیگر تیمی است که این روزها به دنبال سرمربی جدید است چون اینزاگی قصد ندارد قراردادش را تمدید نکند. طبق گزارش های رسیده از ایتالیا سرمربی ایتالیایی با سران باشگاه اینتر به توافق رسیده و بزودی به عنوان جانشین کونته روی نیمکت قهرمان سری آ می نشیند.

اینزاگی ۳ فصل موفق به همراه لاتزیو داشته و کارنامه رضایت بخش این مربی مدیران باشگاه اینتر را مجاب کرده تا او را به عنوان جانشین کونته انتخاب کنند.

انقلاب مربیان در سری‌ A ایتالیا

*جدایی فونسکا و آمدن مورینیو روی نیمکت آ.اس رم(رده هفتم)

فونسکا بعد از یک فصل مربیگری در آ.اس رم با مدیران باشگاه به اختلاف خورد و در نهایت باشگاه رم تصمیم گرفت تا با این مربی قطع همکاری کند. نتایج این مربی پرتغالی به همراه جالوروسی رضایت بخش نبود به همین خاطر مدیران باشگاه آمریکایی برای ایجاد تحولی بزرگی ژوزه مورینیو سرمربی سابق تاتنهام را به باشگاه آوردند.

انقلاب مربیان در سری‌ A ایتالیا

از دیگر مربیان فصل گذشته سری آ که تصمیم به جدایی از تیم های خود گرفتند می توان نام دی زربی سرمربی ساسولوی رده هشتمی، رانیری سرمربی سمپدوریا رده نهمی، ایوان یوریچ سرمربی هلاس ورونا رده دهمی، جوزپه لاچینی سرمربی فیورنتینا رده سیزدهمی و داویده  نیکولا سرمربی تورینو رده هفدهمی نام برد.

با نگاه به آمار جدایی مربیان از سری آ این لیگ رکورددار تغییر مربی در ۵ لیگ معتبر دنیا با ۱۰ تغییر مربیان در ۲۰ تیم شده است. باید منتظر بازی های متفاوت در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به دلیل ورود ۱۰ تفکر جدید روی نیمکت مربیان ۱۰ تیم باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس